وبلاگ مبلمان اداری فضاگویا
بهترین قیمت مبلمان اداری
fazagooya.blogspot.com

وبلاگ مبلمان اداری آفن
مبلمان اداری لوکس آفن
afn-furniture.blogspot.com

وبلاگ خدمات مجالس صبور
خدمات مجالس صبور
tashrifatsabour.blogspot.com

وبلاگ مبلمان اداری آذران
انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
azaran-fazanam.blogspot.com

وبلاگ تشریفات ثمین
تشریفات مجالس ثمین
tashrifatsamin.blogspot.com

وبلاگ کاغذ دیواری آذین زند
کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
azinzand.blogspot.com

وبلاگ تشریفات عروسی مقصودلد
لوکس ترین باغ عروسی
maghsoudloocatering.blogspot.com

وبلاگ ردیاب وایزر
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
wizerco.blogspot.com

وبلاگ کلینیک بینایی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
binaii.blogspot.com

وبلاگ مجموعه برش لیزری پرسناژ
شرکت بین المللی پرسناژ
personageco.blogspot.com

وبلاگ آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
آژانس مسافرتی آسمان آبی
asemaneabitravel.blogspot.com

وبلاگ کلینیک بتن ایران
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
clinicbeton.blogspot.com

وبلاگ آژانس مسافرتی مهرپرواز سیوان
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
mehrparvaz.blogspot.com

وبلاگ تشریفات ملل
تشریفات و خدمات مجالس ملل
melalceremony1.blogspot.com

وبلاگ آژانس هواپیمایی الفبای سفر پارسیان
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
alefbatour.blogspot.com

وبلاگ مجموعه فضاسازان امین
طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
fazasazanamin.blogspot.com

وبلاگ خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
jibojet.blogspot.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

وبلاگ مبلمان اداری فضاگویا
بهترین قیمت مبلمان اداری
fazagooya.wordpress.com

وبلاگ مبلمان اداری آفن
مبلمان اداری لوکس آفن
afnfurniture.wordpress.com

وبلاگ خدمات مجالس صبور
خدمات مجالس صبور
tashrifatsabour.wordpress.com

وبلاگ مبلمان اداری آذران
انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
azaranblog.wordpress.com

وبلاگ تشریفات ثمین
تشریفات مجالس ثمین
tashrifatsamin.wordpress.com

وبلاگ کاغذ دیواری آذین زند
کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
azinzand.wordpress.com

وبلاگ تشریفات عروسی مقصودلد
لوکس ترین باغ عروسی
maghsoudloocatering.wordpress.com

وبلاگ ردیاب وایزر
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
wizerco.wordpress.com

وبلاگ کلینیک بینایی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
binaii.wordpress.com

وبلاگ مجموعه برش لیزری پرسناژ
شرکت بین المللی پرسناژ
personageco.wordpress.com

وبلاگ آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
آژانس مسافرتی آسمان آبی
asemaneabitravel.wordpress.com

وبلاگ کلینیک بتن ایران
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
clinicbeton.wordpress.com

وبلاگ آژانس مسافرتی مهرپرواز سیوان
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
mehrparvaz.wordpress.com

وبلاگ تشریفات ملل
تشریفات و خدمات مجالس ملل
melalceremony.wordpress.com

وبلاگ آژانس هواپیمایی الفبای سفر پارسیان
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
alefbasafar.wordpress.com

وبلاگ مجموعه فضاسازان امین
طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
fazasazanamin.wordpress.com

وبلاگ خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
jibojet.wordpress.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

بهترین برندهای تزریق ژل در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. این موضوع به این دلیل است که بسیاری از افراد تمایل دارند بهترین مارک را با توجه به نیازهای خود تهیه کنند تا نتیجه بهتری از تزریق ژل کسب نمایند. معمولا متخصصان سعی می کنند از بهترین برندها برای تزریق ژل استفاده کنند.

اما به دلایلی ممکن است افراد ناآگاه برندهای نامعتبر و متفرقه را برای تزریق انتخاب و صدمات بعضا جبران ناپذیری را بر اشخاص تحمیل کنند. بنابراین توصیه می شود بهترین و شناخته شده ترین برندها به این منظور انتخاب شوند. در این مطلب از سایت دکتر رضا پورمازار بهترین برند های تزریق ژل معرفی می شود.

مهمترین معیارها برای انتخاب بهترین برند تزریق ژل چیست؟

در مقایسه با سایر درمان ها و عمل های زیبایی، معمولا تزریق ژل هزینه های پایین تری دارد. این هزینه پایین وقتی با نتایج فوری و قابل قبولی نیز همراه شود، متقاضی زیادی نیز خواهد داشت. ژل ها معمولا در نواحی پیشانی، بینی، گونه، لب، چانه، خط خنده و خط لب تزریق می شوند. یک پرکننده پوستی بر اساس تزریق ژل باید ویژگی های زیر را داشته باشد تا به عنوان بهترین مارک تزریق ژل شناخته شود:

  • دوام و طول عمر بالا داشته باشد.
  • نتایج و ظاهر طبیعی و معقولی داشته باشد.
  • ایمنی داشته و کم خطر باشد تا برای فرد مشکلی نداشته باشد.
  • عوارض کنترل شده و کمی داشته باشد.
  • هزینه مناسب داشته و به صرفه باشد.
  • عملکرد خوبی داشت باشد و بتواند نتیجه مورد انتظار پزشک را حاصل کند.

بهترین مارک تزریق ژل کدام است؟

برای معرفی بهترین ها نیاز است تا به تجربه ها، برند ها و ویژگی های هر ژل توجه کنیم تا برترین ها خود را نمایش دهند. بهترین مارک تزریق ژل زیر چشم و لب از میان برند های شناخته شده معرفی می شوند. در ادامه برخی از بهترین مارک های تزریق ژل را معرفی می کنیم.

ژل لب ژوویدرم (Juvederm)

این ژل محصول کارخانه آلرگان در کشور فرانسه است. این برند جزو پر فروش ترین و معروف ترین برندهای تزریق ژل شناخته می شود که حاوی هیالورونیک اسید است و برای حجم دهی به لب ها و قسمت های مختلف صورت به کار برده می شود.

از این ژل می توان برای رفع چین و چروک های کوچک و پوشش نقایص چهره بهره برد. آلرگان همچنین یکی از شرکت های شناخته شده در عرضه انواع محصولات آرایشی و زیبایی می باشد. ژل ژوویدرم اولترا و ژوویدرم ولبلا اختصاصا برای تزریق در ناحیه لب به کار برده می شود.

ماندگاری این دو ژل تا یک سال نیز گزارش شده است. همچنین محصولات این شرکت کمترین میزان عارضه جانبی را دارد، واکنش های آلرژیک نسبت به آن بسیار نادر است. عوارض ژل ژوویدرم نیز خفیف است و مدت زمان لازم برای تزریق نیز 15 الی 30 دقیقه است.

ژل لب رستیلن سیلک (Restylane Silk)

این ژل فرمولاسیون منحصر به فردی دارد که توانایی از بین بردن چین و چروک در بخش های مختلف صورت آن قابل توجه است. هیالورونیک اسید به کار رفته در آن غیرحیوانی و سازگار با بدن انسان است. رستیلن سیلک غلظتی بالاتر از نمونه های مشابه دارد و قیمت آن نیز بیشتر است.

این ژل 6 الی 12 ماه ماندگاری داشته و پس از آن نیاز به تمدید با تزریق وجود دارد. رستیلن سیلک قابلیت بازیابی نیز دارد. بازیابی به این معنی است که در صورت عدم رضایت ظرف یک الی دو روز می توانید محل تزریق را به حالت اولیه خود برگردید. این برند که یکی از بهترین برند برای تزریق ژل لب شناخته می شود تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا و ایران را نیز در اختیار دارد.

ژل رووفیل

این برند را نیز می توان بهترین برند برای تزریق ژل لب معرفی کرد. رووفیل محصول کشور کره جنوبی است که ماندگاری بالا با توجه به نوع خاص هیالورونیک اسید آن قابل توجه است. این برند همچنین خاصیت ضد التهابی و قناوری لیفت صورت را نیز ارایه می دهد. آمار مدت زمانی حدود 12 ماه را برای ماندگاری این ژل ارایه می دهد. یکی از عوارض این دارو تورم در نقطه تزریق است که البته شایع نمی باشد.

اگر لب های کوچکی دارید، توصیه می شود که از این ژل استفاده نکنید، چرا که حجم زیادی به لب های شما می دهد. یکی از مزایای این ژل قیمت کمتر در مقایسه با برند های اروپایی است که آنرا تبدیل به یک ژل مقرون به به صرفه می کند. در هنگام خرید و تهیه این ژل توجه داشته باشید که نمونه اصل آن را تهیه کنید. چرا که متاسفانه برخی از نمونه های تقلبی از این برند در بازار موجود است.

ژل آلیاکسین (Aliaxin)

این ژل همچنین یکی از بهترین مارک تزریق ژل گونه محسوب می شود که خاوری هیالورونیک اسید با منشا غیرحیوانی است. می توان از این ژل با اهداف مختلف مثل پرکردن زیر چشم ها، رفع چین و چروک، افزایش حجم لب و... استفاده کرد. این ژل ایتالیایی کمترین عوارض جانبی را دارد و در عین حال بالاترین سازگاری را با بافت بدن انسان دارد. این ژل نیز ماندگاری 6 الی 12 ماه دارد.

برند تریق ژل آلیاکسین

برند تریق ژل آلیاکسین

ژل لب پرفکتا (Perfecta)

این محصول از کشور فرانسه به ایران می رسد. پرفکتا به خوبی در فرم دهی و کانتورینگ چهره کمک می کند، حجم دهنده خوبی به لب ها محسوب می شود و نتایج تزریق آن در مدت کوتاهی قابل مشاهده می باشد. عوارض این ژل بسیار کم است و شادابی خوبی به چهره و بدن شما می بخشد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ژل زیر چشم

قیمت بوتاکس

گریه بعد از بوتاکس

ژل لب درمالکس (Dermalax)

اگر به دنبال بهترین مارک تزریق ژل زیر چشم و سایر بخش های صورت می گردید، روی این ژل نیز حساب باز کنید. درمالکس دیپ محصول کشور کر جنوبی است و با داشتن 24 میلی گرم هیالورونیک اسید و 3 درصد لیدوکائین یکی از بهترین ژل ها با تزریق بدون درد است. ساخت این ژل با فرمول مونوفازیک ژل درمالکس دیپ آن را برای تزریق در ناحیه لب ها که مدام منقبض و منبسط می شوند مناسب کرده است. ماندگاری درمالکس نیز تا 12 ماه دیده شده است.

ژل لب تئوسیال (Teosyal)

این ژل محصول کشور سوئیس است و در دنیا شناخته شده است. ژل لب Teosyal Kiss نیز به منظور افزایش حجم و شادابی لب ها تولید همین شرکت می باشد. Teosyal شادابی و طراوت خوبی در لب های شما ایجاد می کند.

به دلیل اینکه حجم کمی اندوتوکسین باکتریایی و پروتئین در این ژل به کار رفته است، بهترین برند ژل برای تزریق گونه برای پوست های حساس محسوب می شود. ویسکوزیته این ژل از برخی برند های معرفی شده بیشتر است و اثر یکنواخت تری در زیر پوست ایجاد می کند.

ژل لب تئوسیال

ژل لب تئوسیال

اسکالپترا (Sculptra)

برندی سوئیسی است که حاوری کلاژن است و در آن از poly-L-lactic acid استفاده شده است. اثرات این ژل که از بهترین برندهای تزریق ژل است به مرور و آرام ظاهر می شود. ماندگاری این ژل نیز 2 الی 3 سال است.

بلافیل (Bellafill)

بلافیل ترکیباتی حاوی کلاژن گاوی و نیز پلی متیل متاکریلات است. معمولا برای درمان اسکارو پر کردن فرورفتگی ها از این ژل استفاده می شود اما برای حجیم سازی لب ها از این برند استفاده نمی شود. اثرات بلافیل تا 5 سال ماندگاری دارد.

ژل کاپتیک (Captique) یا Prevelle Silk

این بهترین مارک تزریق ژل صورت غلظت یالورونیک اسید پایین تری دارد و ارزان تر است. اما در مقابل این مبلغ ارزان تر، مانداری کوتاه تری دارد و در مدت زمان 3 الی 6 ماه دوباره باید به تزریق آن اقدام نمایید.

ژل لب بلوترو (Belotero)

این ژل آلمانی نیز را باید در جمع بهترین برندهای تزریق ژل پذیرفت! چروک های صورت با این ژل هیالورونیک اسید به راحتی از بین می روند و لیدوکایین موجود در آن تزریقی کم درد را برای شما به ارمغان می آورد. این برند ژل های خود را در سه دسته Balance، intense یا  soft دسته بندی کرده است. اثر این ژل نیز تا 6 ماه باقی خواهد ماند.

ژل لب زیشل (Zishel)

این بهترین برند تزریق ژل لب ساخت کشور کره جنوبی است و با هیالورونیک اسید غیرحیوانی ساخته شده است و سازگاری زیستی بسیار خوبی با بدن انسان دارد. این ژل نیز حاوی لیدوکایین است و حداقل دارای ماندگاری 4 ماه می باشد.

ژل لب روولکس (Revolax)

خاصیت ویژه این برند تزریق ژل صورت، ماندگاری بالای آن است که 1 سال الی 18 ماه طول می کشد. الاستیسیته و ویسکوزیته بالای این ژل آن را به گزینه  ای خوب برای تزریق به لب ها تبدیل کرده است.

ژل لب روولکس

ژل لب روولکس

تزریق بهترین برندهای تزریق ژل در مطب دکتر پورمازار

بهترین برند های برای تزریق ژل گونه و صورت به طور کامل معرفی شدند. در صورتی که در شهر تهران سکونت دارید، برای اینکه تزریق ژل خوبی داشته باشید، می توانید به کلینیک دکتر پورمازار مراجعه کنید. در این کلینیک علاوه بر تزریق بهترین برند های ژل بهترین خدمات برای بیماری های چشمی ارائه می شود که از جمله آنها می توان به رفع عیوب انکساری چشم، خمات عینک و لنز، تزریق ژل و بوتاکس به زیر چشم و... اشاره داشته باشیم.



:: برچسب‌ها: بهترین برند تزریق ژل, برند تزریق ژل و فیلر, برند فیلر و ژل, انواع برند تزریق ژل ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

نابینایی موقت یکی از بیماری های چشم است که از لحاظ خطرناک بودن در دسته فوریت های چشم پزشکی محسوب می شود. علت نابینایی موقت یک چشم یا هر دو می تواند متفاوت باشد، اما در هر حال یک بیماری مهم است که در صورت عدم رسیدگی به موقع می تواند آسیب هایی جدی در چشم ایجاد کند و حتی باعث نابینایی کامل شود.

البته از طرف دیگر منشا این بیماری نیز می تواند یک بیماری خطرناک باشد که شما از آن اطلاع ندارید. در ادامه قصد داریم تا در این مطلب از سایت بینایی دکتر رضاپورمازار توضیحاتی برای نابینایی موقت ارایه دهیم.

نابینایی موقت چیست

نابینایی موقت چیست

نابینایی موقت چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

همانطور که از نام این بیماری مشخص است، بیماری نابینایی موقت باعث می شود تا بیمار برای مدتی بینایی یک یا هر دو چشم خود را از دست بدهد. این نابینایی می تواند به شکل کامل و یا حتی خفیف باشد. دلیل شایعی که نابینایی اتفاق می افتد، به کاهش جریان خون در چشم بر می گردد.

در دو طرف گردن انسان یک رگ وجود دارد که جریان خون را به مغز و چشم ها می رسانند. در برخی موارد چربی و کلسترول بالای خون باعث می شود تا پلاک هایی در دیواره رگ های خونی ایجاد شود و جریان خون را مختل کرده و یا به کل مسدود کند.

عدم رسیدن جریان خون به چشم باعث نابینایی موقت می شود و در صورت عدم رسیدگی فوری ممکن است ادامه حیات چشم با خطر جدی روبرو شود. دیابت، مصرف دخانیانت، فشار خون بالا و کلسترول می تواند باعث انسداد یا تنگ شدن رگ های خونی منتهی به چشم شود. البته به جز تنگ شدن عروق خونی با پلاک، ایجاد شدن یک لخته خون در عروق منتهی به چشم نیز می تواند همین مشکل را ایجاد کند که به آن انسداد شریان شبکیه شاخه ‌ای یا انسداد شریان شبکیه مرکزی می گویند.

تشخیص بیماری نابینایی موقت چگونه است؟

پس از مراجعه به پزشک متخصص، از شما در مورد علایم و مشکل اصلی شما سوال پرسیده می شود. سپس پزشک به طور دقیق چشمان شما را از نزدیک معاینه می کند. در صورت نیاز ازمایش خون برای شما تجویز می شود.

برای آزمایشات تکمیلی نیز ممکن است پزشک سونوگرافی کالرداپلر عروق را برای شما تجویز کند. سی تی اسکن، ام ارآی یا اکوکاردیوگرام از دیگر آزمایشاتی است که پزشک برای تشخیص علت بیماری ممکن است در نظر بگیرد.

علت نابینایی موقت چیست؟

دلایل کوری موقت متفاوت هستند و هر کدام ریشه گرفته از یک بیماری می باشند. شدت نابینایی موقت نیز در هر کدام از این بیماری ها متفاوت است. برای مثال فردی که مبتلا به میگرن می باشد، ممکن است با شدت کمتری این نابینایی را تجربه کند. توجه داشته باشید که پزشک برای درمان کامل نابینایی موقت و جلوگیری از وقوع دوباره آن باید بیماری و مشکل زمینه ای آن را برطرف کند. دلیل نابینایی موقت یکی از موارد زیر است:

علت نابینایی موقت

علت نابینایی موقت

میگرن از علت های نابینایی موقت

میگرن یکی از شایع ترین علت های از بین رفتن بینایی به طور موقت است. اگر فرد به میگرن مبتلا باشد ممکن است در چشمانش هاله های نور، لکه های لرزان، نقطه های کور یا لکه های چشمک زن را مشاهده کند. میگرن شبکیه قبل یا حین سردرد تجربه می شود و حدود 10 الی 30 دقیقه ممکن است به طول بیانجامد.

وازواسپاسم شبکیه

یکی دیگر از علل نابینایی موقت وازواسپاسم شبکیه است. اگر رگ خونی در شبکیه شما سفت شود باعث این بیماری می شود. وازواسپاسم می تواند باعث کاهش جریان خون شده و کوری موقت در یک چشم شود. میگرن شبکیه، آترواسکلروز و فشارخون بالا می تواند باعث وازواسپاسم شود.

گلوکوم زاویه بسته

اگر عنبیه چشم بزرگ شود، ممکن است باعث جلوگیری از تخلیه مناسب مایعات شود که به خودی خود می تواند باعث افزایش فشار در چشم شده و حالت تهوع، تاری دید، هاله ی نور یا نابینایی موقت را برای چشم به همراه داشته باشد.

شریانی سلول غول پیکر

این بیماری خیلی شیوع ندارد اما یکی از علل کاهش کیفیت بینایی در افراد بالای 50 سال است. این بیماری باعث التهاب در شریان ها می شود و علایم آن عبارتند از: سر درد، حساسیت پوست سر، درد در ناحیه فک، تب و خستگی و... . در صورت عدم درمان این بیماری ظرف مدت دو هفته می تواند باعث نابینایی کامل شود.

بیماری ام اس

مولیتیپل اسکروزیس یا همان ام اس یکی از علل نابینایی موقت شناخته می شود. به طور کلی می توان گفت یکی از عوارض بیماری ام اس، مشکلات مربوط به بینایی افراد است. آمار نشان می دهد که حدود 30 درصد از بیماران در اغاز ابتلا به ام اس اخلتلات بینایی را تجربه می کنند. یکی از این بیماری ها و اختلالات چشمی، نابینایی موقت است.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

شب کوری چیست

اربیت چشم چیست

نقاط تزریق بوتاکس

انسداد ورید شبکیه

اگر انسداد ورید در شبکیه به دلیل لخته شدن خون رخ دهد، می تواند منجر به تجمع مایعات در چشم و تورم شود. این تورم و تجمع مایعات می توان بینایی را مختل کرده و در موارد شدید باعث نابینایی موقت یک یا هر دو چشم شود.

تشنج صرعی

طبق آمار تشنج 5 الی 10 درصد از مبتلایان به صرع بر لوب های اکسیپیتال آنها تاثیر می گذارد. این همان بخشی از مغز است که بینایی را کنترل می کند. بنابراین صرع نیز می تواند نابینایی موقت در کودکان و بزرگسالان ایجاد کند.

پاپیلما

این دلیل نابینایی موقت از ورم در مغز سرچشمه می گیرد. تورم مغز می تواند باعث تغییرات در بینایی مثل دو بینی، تار شدن دید، کوری موقت و سایر عوارض شود. بیماری پاپلیما به خودی خود ممکن است به دلایلی مثل وجود تومور، لخته خون، آبسه، عفونت، فشار خون بالا و یا مصرف بعضی از دارو های خاص باشد.

برخی دیگر از بیماری هایی که باعث نابینایی موقت می شوند

  • تومور مغزی
  • آسیب دیدن سر
  • افزایش ویسکوزیته پلاسما
  • نوریت بینایی
  • پلی آرتریت ندوزا
  • کم خونی داسی شکل
  • بیماری Sickle Cell
  • آرتریت گیجگاهی
  • پدیده Uhthoff

عوامل ایجاد خطر در نابینایی موقت دو چشم یا یک چشم

بر اساس آنچه گفته شد، کوری موقت در هر دو چشم یا یک چشم به دلیل بیماری های مختلفی است که ممکن است برای انسان رخ دهد. اما عواملی وجود دارد که باعث می شود خطر ابتلا بیشتر شده یا درمان بیماری سخت تر شود. این عوامل عبارتند از:

  • فشار خون بالا
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • دیابت
  • کسترول بالا
  • سو مصرف الکل و مواد مخدر
  • مصرف دخانیات
  • سن بالا

عوامل ایجاد خطر در نابینایی موقت دو چشم

عوامل ایجاد خطر در نابینایی موقت دو چشم

درمان نابینایی موقت چگونه انجام می شود؟

بیماری کوری موقت خود وابسته به بیماری های زمینه ای است. بنابراین برای درمان این بیماری در اکثر موارد ابتدا باید بیماری زمینه ای درمان شود. برای مثال این درمان ها برای هر بیماری زمینه ای توصیه می شود:

  • داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین یا آسپرین که جریان خون را برای بیماری های مرتبط با عروق روان و رقیق می کند.
  • جراحی برای پاک کردن پلاک های موجود در شریان های منتهی به چشم
  • داروهایی برای کاهش فشار خون مثل بتابلاکرها، مارکننده های آنزیم و...
  • دارو های مسدود کننده کانال کلسیم
  • قطره های چشمی یا جراحی برای کاهش فشار مایعات در چشم
  • داروهای ضد صرع
  • داروهای آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت های احتمالی
  • کاهش استرس با مصرف دارو های کاش دهنده سطح استرس
  • ورزش جهت بهبود گردش خون در بدن
  • کاهش مصرف غذاهای چرب و فرآوری شده
  • انتخاب سبک زندگی سالم


:: برچسب‌ها: نابینایی موقت, دلایل نابینایی موقت, درمان نابینایی موقت, نابینایی موقت چیست, علائم نابینایی موقت ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

عوامل کاهش بینایی در کودکان متفاوت هستند. کاهش بینایی در حقیقت کاهش یا از دست دادن توانایی دید است، به شکلی که در حد طبیعی اصلاح نمی شود. علل و عوامل این کاهش بینایی به ویژه برای کودکان با بزرگسالان متفاوت است و ناشی از مشکلات مختلفی می باشد.

والدین بهتر است تغییرات چشم کودکان را به دقت زیر نظر داشته باشند چرا که بچه ها خود قادر به توضیح در مورد مشکلات بینایی نیستند. حال در این مطلب از سایت دکتر پور مازار قصد داریم عوامل مهمی که موجب کاهش کیفیت بینایی در کودکان می شود را با هم مرور کنیم.

علت کاهش بینایی در کودکان

علت کاهش بینایی در کودکان

تغییرات چشم در طول دوران کودکی

نوزاد با چشمانی به طول 16 میلیمتر متولد می شود. رشد طولی چشم ها در حدود 20 و 21 سالگی متوقف شده و حدودا به 24 میلی متر می رسد. این رشد چشم باعث می شود تا شکل انعکاس نور به درون چشم نیز با تغییراتی همراه باشد.

در مراحل رشد چشم ممکن است نزدیک بینی برای کودک اتفاق بیافتد که این موضوع در آینده می تواند مشکلاتی را برای بینایی فرد ایجاد کند. یکی از عوامل کاهش بینایی در کودکان شروع به تحصیل برای آنها است که باعث تمرکز بر روی کامیوتر یا کتاب می شود و چشم آنها را نزدیک بین تر می کند.

کاهش بینایی کودکان به دلیل تنبلی چشم

اگر بینایی یک چشم یا هر دو چشم بر اساس آنچه باد رشد نکند، تنبلی چشم رخ می دهد. به بیماری تنبلی چشم در کودکان آمبلیوپی نیز می گویند. در صورت عدم درمان به موقع این بیماری، کودک با مشکلات بسیاری در آینده روبرو می شود.

این بیماری معمولا از سن 6 الی 9 سالگی شروع می شود. و از علایم آن می توان به مشکل بودن تشخیص فاصله، عدم هماهنگی چشم ها با یکدیگر، کج بودن سر و... اشاره داشته باشیم.

عواملی که موجب کاهش بینایی در کودکان با تنبلی چشم می شود

همیشه علت این موضوع مشخص نیست اما ضعف چشم کودک معمولا در اوایل شروع زندگی او اتفاق می افتد. در این وضعیت عصب ها لایه نازکی از بافت شبکیه پشت چشم را تغییر می دهند. در این وضعیت چشم ضعیف تر سیگنال های کمتری دریافت می کند و به دلیل عدم هماهنگی هر دو چشم، مغز چشم ضعیف تر را نادیده می گیرد. از جمله عوامل موثر در وقوع این مشکل می توان به این موارد اشاره داشته باشیم:

کاهش بینایی کودکان به دلیل تنبلی چشم

کاهش بینایی کودکان به دلیل تنبلی چشم

عیوب انکساری چشم

در شرایطی که یک چشم تصویر بهتری را به مغز ارایه می دهد عیوب انکساری به وجود می آیند. برای مثال اگر یکی از چشم ها نزدیک بین یا دوربین باشد و یا به آستیگماتیسم (انحراف یا تاری دید) مبتلا باشد، مغز تلاش می کند تصاویر نا واضح و مبم از چشم معیوب را نادیده بگیرد تا بتواند تصویر بهتری را پردازش کند. اگر این مشکل تا چندین سال وجود داشته باشد، بینایی در چشم ضعیف تر وضعیت بدتری پیدا می کند.

استرابیسم

استرابیسم به عدم قرارگیری چشم ها در یک راستا گفته می شود. این وضعیت باعث می شود چشم ها به داخل یا به بیرون حرکت کنند. این حرکت چشم ها باعث اختلال در بینایی فرد می شود. علت این اتفاق نیز ضعف عضلات چشمی است. مشکل عمده افراد مبتلا به استرابیسم عدم توانایی تمرکز بر روی یک تصویر است. مغز به دلیل عدم هماهنگی در این شرایط تصویر چشم ناهمتراز را نادیده می گیرد.

آب مروارید

اگر عدسی چشم در دوران کودکی کدر شود، به آن آب مروارید کودکان گفته می شود. با کدر شدن عدسی تصاویر نیز کیفیت خود را از دست داده و تار به نظر خواهند رسید. اگر آب مروارید در کودکان تشخیص داده شد، بلافاصله باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد تا دچار شدیدترین نوع تنبلی چشم نشده و در بزرگسالی بینایی خود را از دست ندهد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

خال چشم

پیشگیری از آب سیاه چشم

کانولا در پزشکی چیست

چه موقع باید عوامل کاهش بینایی در کودکان را بررسی کرد؟

عواملی که باعث کاهش بینایی در کودکان می شوند یا در اثر آسیب رسیدن به خود چشم اتفاق می افتند، یا با شکل گیری نادرست چشم در سنین نوزادی و کودکی ایجاد می شوند و یا وقوع مشکلی در مغز باعث آن می شود. در برخی موارد نیز ممکن است نوزاد در هنگام تولد با مشکلات بینایی حاد متولد شود. بهتر است در این بازه های سنی فرزند خود را به طور مرتب تحت معاینات چشم پزشکی قرار دهید:

  • از هنگام تولد تا سه ماهگی
  • 6 ماهگی تا یک سالگی
  • سه سالگی
  • 5 سالگی

علایم کاهش بینایی در کودکان چیست؟

تشخیص ضعف یا کاهش بینایی در کودکان کار بسیار سختی به نظر می رسد. اما راه هایی وجود دارد که می توان به ضعف بینایی فرزند خود پی ببرید. در صورتی که با این موارد روبرو شدید، حتما کودک خود را برای انجام معاینات بیشتر نزد پزشک ببرید:

  • اگر کودک یا نوزاد یک چشم را می بندد یا می پوشاند.
  • از غیرقابل دیدن دیدن یا تار به نظر رسیدن تصاویر گلایه دارد.
  • چشمان خود را چپ می کند (به شکل لوچی در می آورد)
  • در خواندن، نقاشی کشیدن و دیدن تلوزیون مشکل دارد یا اشیا را زیاد به چشم نزدیک  می کند.
  • بیش از حدی طبیعی پلک می زند.
  • هنگام انجام دادن کارهای خود، مشاهه کتاب یا اشیا نزدیک خود بد اخلاق شده و اصطلاحا نق می زند.
  • چشمان خود را بیش از اندازه می مالد یا قرمزی همیشگی در چشم او مشاهده می کنید.

علایم کاهش بینایی در کودکان

علایم کاهش بینایی در کودکان

درمان کاهش بینایی کودکان در کلینیک دکتر رضا پورمازار

توضیحات مفصلی در مورد عواملی که موجب کاهش بینایی در کودکان می شود ارایه شد. امیدواریم با مطالعه این مطلب، با علل ضعف بینایی در کودکان بیشتر اشنا شده باشید و بتوانید مشکلات بینایی فرزند خود را قبل از تبدیل شدن به مشکلی جدی تشخیص داده و درمان کنید.

جالب است بدانید تمام خدمات مرتبط با چشم اعم از خدمات درمانی و زیبایی برای چشم در کینیک دکتر پورمازار با بالاترین کیفیت و تحت نظر پزشکان و متخصصان با تجربه ارایه می شود. یکی از این خدمات اصلاح و درمان تنبلی چشم و رفع عیوب انکساری است که باعث کاهش بینایی در کودکان نیز می شود.



:: برچسب‌ها: کاهش بینایی کودکان, کاهش بینایی نوزادان, دید کم کودکان, دلایل کاهش بینایی کودکان, درمان بینایی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

التهاب قرنیه التهابی دردناک در بخش قرنیه چشم می باشد که مشکلات زیادی را برای فرد به همراه دارد قرنیه را باید یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های چشم انسان دانست که هرگونه اختلال یا بیماری در آن می تواند مشکلات اساسی ایجاد کند. التهاب قرنیه ممکن است منشا متفاوتی در افراد مختلف داشته باشد. این بیماری چشمی نیز عوارضی دارد که برای بسیاری از افراد اذیت کننده است و مانع دید کامل آنها می شود.

با توجه به حساسیت چشم ها به عنوان یکی از مهمترین اعضای بدن انسان، بهتر است با انواع بیماری های آن آشنا شوید. به این منظور با این مطلب از سایت کلینیک دکتر پورمازار همراه باشید.

التهاب قرنیه چشم چیست

التهاب قرنیه چشم چیست

التهاب قرنیه چشم چیست؟

کراتیت یا التهاب قرنیه در حقیقت تورم قرنیه است. قرنیه بخشی از چشم است که در جلو قرار دارد و مردمک و عنبیه را می پوشاند. این التهاب در مواردی ممکن است با عفونت نیز همراه باشد. منشا التهاب عفونی به طور معمول باکتری، ویروس، قارچ یا انگل است.

اما التهاب قرنیه یا کراتیت غیرعفونی توسط آسیب های جزئی و یا برخورد جسم خارجی ایجاد می شود. باید توجه داشت که در صورت عدم درمان به موقع احتمال عفونی شدن کراتیت وجود دارد. در مجموع این بیماری نیاز به رسیدگی فوری دارد تا از حاد شدن شرایط جلوگیری شود.

علائم التهاب قرنیه چشم چیست؟

علایم به طور مستقیم به علت التهاب قرنيه العين بر می گردد. علایم شایع این بیماری معمولا درد و قرمزی چشم است. همچنین التهاب ممکن است باعث تار یا کدر شدن دید هم بشود. دیگر علایم التهاب قرنیه، احساس وجود شن در چشم، تورم، سوزش و یا ترشح مایع زرد یا سبز رنگ هستند.

فوتوفوبیا یا حساسیت به نور را نیز بعضی از مبتلایان به کراتیت تجربه می کنند. تمامی این علایم باید مورد توجه باشند و در صورت مشاهده آن فورا به چشم پزشک مراجعه شود تا از آسیب های احتمالی غیرقابل جبران به چشم جلوگیری شود.

دیگر مطالب ما را در این بخش دنبال نمایید

قرص برای خشکی چشم

آیا بیماری صرع خطرناک است؟

مراقبت بعد از تزریق ژل زیر چشم

انواع التهاب قرنیه

انواع التهاب قرنیه شامل التهاب عفونی و غیرعفونی است. التهاب قرنیه چشم غیر عفونی از جراحی ها، زخم ها و بیماری های ضعیف کننده چشم ناشی می شوند. اتفاقات زیر می تواند باعث ابتلا به کراتیت غیرعفونی شود:

  • خشک بودن بیش از اندازه چشم
  • زخم های ناشی از جراحی چشم
  • نفوذ یک ماده شیمیایی به چشم
  • خراش، یا سوراخ شدن چشم
  • سیستم ایمنی ضعیف یا بیش فعال
  • آلرژی به برخی مواد خاص
  • کمبود ویتامین A
  • استفاده زیاد از لنزهای تماسی
  • نفوذ اشیا ریز خارجی به چشم (خرده چوب، سنگ، فلز و...)
  • آفتاب سوختگی چشمی

انواع التهاب قرنیه

انواع التهاب قرنیه

کراتیت عفونی چیست؟

التهاب قرنیه عفونی معمولا بعد از آسیب دیدگی چشم اتفاق می افتد و پس از آن میکروب ها، قارچ ها یا سایر ارگانیسم ها وارد قرنیه می شوند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند بلافاصله پس از آسیب های چشمی به متخصص چشم پزشک مراجعه کنید. کراتیت عفونی به یکی از دلایل زیر ایجاد می شود.

التهاب قرنیه عفونی با منشا قارچ

آسپرژیلوس، کاندیدا یا فوزاریوم قارچ هایی هستند باعث عفونت قرنیه می شوند. این نوع عفونت در بین استفاده کنندگان از لنزهای تماسی بیشتر مشاهده می شود. هر چند بسیاری از افراد با قرارگیری در فضای باز نیز تاکنون به این بیماری مبتلا شده اند. برخی از افراد نیز گزارش داد اند به دلیل پوشیدن لباس های کثیف به این بیماری دچار شده اند.

التهاب قرنیه با منشا باکتری

دو نوع معمول از باکتری های کراتیت سودوموناس آئروژینوزا و استافیلوکوکوس اورئوس هستند که دلیل التهاب قرنیه چشم هستند. در این دسته از التهابات عفونی قرنیه، نقش استفاده از لنزهای تماسی بسیار قابل توجه است.

التهاب قرنیه انگی و ویروسی

ویروسی که باعث کراتیت های عفونتی می شود، هرپس سیمپلکس است. معمولا کراتیت از پیشرفت ورم ملتحمه ایجاد می شود. Acanthamoeba انگلی است که باعث این بیماری می شود. ممکن است با شنا کردن در یک دریاچه یا راه رفتن در منطقه جنگلی وارد چشمان شما شود. باز هم در این عفونت نقش لنزهای تماسی قابل توجه است.

عوامل افزایش خطر در التهاب قرنیه چشم

کراتیت به تنهایی می تواند برای سلامتی شما مضر بوده و عملکرد چشم شما را با خطر جدی مواجه کند. اما برخی مشکلات یا بیماری های دیگر می توانند خطر التهابات قرنیه را افزایش دهند که شامل این موارد هستند:

  • آنفولانزا یا زونا و سایر عفونت های ویروسی
  • قطره های چشمی یا محلول های تماسی مشکل دار
  • فعالیت مجدد وسروس هرپس سیمپلکس در بدن
  • بیماری هایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند.

عوامل افزایش خطر در التهاب قرنیه چشم

عوامل افزایش خطر در التهاب قرنیه چشم

عوارض التهاب قرنیه چشم چیست؟

کراتیت به سرعت پیشرفت می کند و در صورت عدم درمان، فرد را با مشکلات اساسی روبرو می کند. اگر التهاب قرنیه پیشرفت کند ممکن است به مراقبت های پزشکی فوری نیاز پیدا کنید. از جمله عوارض کراتیت باید این موارد را نام برد:

  • از دست دادن کامل بینایی چشم عفونت کرده
  • امکان لزوم به تخلیه چشم
  • نیاز به پیوند قرنیه
  • افزایش فشار چشمی یا گلوکوم
  • زخم های باز روی سطح چشم
  • محدود شدن دید موقت یا دائمی

تشخیص التهاب قرنیه چطور توسط پزشک صورت می گیرد؟

پس از مراجعه به پزشک باید شرایط خود را برای وی به طور کامل توضیح دهید. در اولین گام چشم پزشک چشم شما را از نزدیک معاینه می کند. این معاینه به شکل ظاهری و سپس با استفاده از آزمون تاباندن نور قلمی است تا واکنش مردمک چشم سنجیده شود.

لامپ شکاف روش تشخیصی دیگری است که با استفاده از یک منبع نور روشن و بزرگنمایی برای تشخیص وسعت درگیری با کراتیت و تاثیر آن بر سایر بخش های چشم است. در روش تشخیصی دیگر پزشک نمونه ای از اشک چشم یا بخشی از سطح قرنیه را برای آزمایش به آزمایشگاه می فرستد.

درمان التهاب قرنیه چشم

نوع درمان با توجه به علت التهاب قرنیه و توسط پزشک انتخاب می شود. برای مثال اگر منشا کراتیت ویروس باشد، پزشک قطره های ضد ویروس یا داروی خوراکی تجویز می کند. عفونت های ویروسی معمولا موقتا درمان می شوند و ممکن است دوباره عود کنند. برای منشا قارچ نیز از قطره های ضد قارچ چشمی و دارو های ضد قارچ خوراکی استفاده می شود. برای منشا انگل نیاز است داروسازان دارو های خاصی تهیه کنند.

اگر این نوع عفونت تشدید شود شاید راهی جز پیوند قرنیه و یا تخلیه چشم باقی نماند. در مواردی که ضربه یا برخورد فیزیکی باعث آسیب به قرنیه شده باشد ممکن است بیمار به جراحی نیاز پیدا کند.

اما بهترین راه، جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به این بیماری است به این منظور پیشنهاد می شود تا از چشم خود به خوبی مراقبت کنید و توصیه های زیر را جدی بگیرید:

  • استفاده نکردن از لنز ا در حین شنا، دوش گرفتن یا خوابیدن
  • شستشوی نز با محلول تمیز کننده توصیه شده و مخصوص
  • نگهداری از لنز ها در محول تازه
  • عدم استفاده از اب لوله کشی یا بزاق برای تمیز کردن لنز
  • عدم استفاده از محلول های تمیز کننده تاریخ مصرف گذشته
  • مراجعه منظم به چشم پزک و پایش وضعیت چشم
  • شستشوی دست قبل از درآوردن و جا گذاشتن لنز


:: برچسب‌ها: التهاب قرنیه, علائم التهاب قرنیه, درمان التهاب قرنیه, دلایل التهاب قرنیه, التهاب قرنیه چشمی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

تزریق بوتاکس چشم گربه ای برای افرادی مناسب است که به دنبال داشتن چشم های کشیده هستند. البته روش های دیگری نیز برای کشیدن چشم ها به سمت گوشه ها وجود دارد اما تزریق بوتاکس یکی از سریع ترین و ارزان ترین راه ها محسوب می شود.

به طور کلی روش های تزریق بوتاکس دائمی نیستند و هر چند ماه باید دوباره انجام شوند. در این مقاله از سایت دکتر رضا پورمازار قصد داریم تا به توضیح در مورد این نوع از تزریق بوتاکس دور چشم بپردازید. امیدواریم تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با بوتاکس چشم گربه ای

آشنایی با بوتاکس چشم گربه ای

بوتاکس چشم گربه ای چیست؟

گربه ها چشم هایی کشیده و زیبایی دارند که آنها را از لحاظ زیبایی این بخش از بدن در میان زیباترین جانداران دنیا قرار می دهد. دقیقا به همین دلیل است که این نوع بوتاکس با عنوان بوتاکس چشم گربه ای شناخته می شود.

زیبایی چشم ها خصوصا در بانوان حس اعتماد به نفس آنها را بالا برده و باعث جذابیت بیشتر ظاهر آنها می شود. البته با بوتاکس چشم گربه ای می توان نقص ها و چین و چروک های اطراف چشم را نیز برطرف کرد. اگر افتادگی پلک دارید نیز می توانید با تیر تزریق بوتاکس دو نشان بزنید.

تزریق بوتاکس چشم گربه ایی چطور انجام می شود؟

برای اینکه تزریق بوتاکس چشم گربه ای را انجام دهید، بهتر است در ابتدا یک پزشک با تجربه و متبحر را پیدا کنید و یا به کلینیک های شناخته شده مراجعه کنید. در ابتدا باید هدف خود را از تزریق بوتاکس برای پزشک شرح دهید و در مورد آن به مشورت با پزشک خود بپردازید. پس از انجام مشورت ها، باید خود را آماده کنید. قبل از مراجعه به کلینیک حتما دوش بگیرید و صورت خود را تمیز کنید. از هیچ گونه آرایشی استفاده نکنید و در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 پس از ورود به مطب، کمی بوتاکس به شما تزریق خواهد شد تا واکنش بدن شما به این ماده سنجیده شود. در جلسه تزریق پس از مراجعه، پزشک اطراف چشم ما را ضد عفونی کرده و بی حسی (البته بعضی از انواع بوتاکس دارای ماده بی حسی نیز می باشند) را تزریق می کند. سپس به وسیله یک سوزن تزریق، ماده بوتاکس تهیه شده را تزریق می کند. تزریق به شکلی است که چشم ها به طرف بالا کشیده شده و چین و چروک ها از بین بروند.

نحوه تزریق بوتاکس چشم گربه ایی

نحوه تزریق بوتاکس چشم گربه ایی

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس چشم گربه ای

پس از تزریق بوتاکس، نیاز است تا بعضی مراقب ها را انجام داده و از انجام برخی کارها جلوگیری کنید تا اثربخشی تزریق بیشتر شده و عوارض آن نیز کمتر شود.

  • تا 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از حمام کردن خودداری کنید.
  • از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • تا 4 الی 5 ساعت پس از تزریق نخوابید.
  • از مصرف الکل و دخانیات حداقل تا 1 هفته خودداری کنید.
  • ورزش هایی که پزشک توصیه کرده است را انجام دهید.
  • در صورت داشتن درد از مسکن و کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از لمس بی مورد محل تزریق اجتناب کنید.
  • تا 24 ساعت فقط به پشت بخوابید و زیر سر خود دو بالش بگذارید.
  • تا 24 ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس ها به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما چیزی که واضح و مشخص است، عدم ماندگاری طولانی مدت آن است. میزان ماندگاری بوتاکس از نوع چشم گربه ای به کیفیت و نوع بوتاکس استفاده شده، سازگاری بدن شما، شیوه و کیفیت تزریق و... بستگی دارد. اما در مجموع ماندگاری آن چیزی در حدود 3 الی 6 ماه است. فراموش نکنید که برای مشاهده نتیجه تزریق حداقل باید 2 هفته صبر کنید.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای

مزایای تزریق بوتاکس به روش چشم گربه ای

تزریق بوتاکس نسبت به سایر روش های ایجاد چشم گربه ای مزایای بیشتری دارد که از آن جمله باید به عدم نیاز به جراحی و بیهوشی حین عمل تزریق اشاره داشته باشیم. بر خلاف روش های جراحی تزریق بوتاکس همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و فرد پس از حدود یک شبانه روز می تواند فعالیت های روزمره خود را از سر گیرد.

این نوع تزریق بوتاکس چشمان شما را زیباتر خواهد کرد. بوتاکس چشم گربه ایی همچنین برخلاف روش های دیگر به راحتی برگشت پذیر است و درکنار تغییر شکل چشم می تواند نقص های پوست اطراف چشم را نیز برطرف کند.

عوارض تزریق بوتاکس چشم گربه

هر روش درمانی به تناسب مزایای خود، عوارضی را نیز به همراه دارد. هر چند تزریق بوتاکس به روش چشم گربه ای بسیار کم خطر و ایمن است، اما در برخی موارد ممکن است عوارضی را نیز برای بیمار به همراه داشته باشد. شایع ترین عوارض تزریق بوتاکس شامل تورم، کبودی، سوزش، التهاب و درد است. در برخی مواقع نیز با عوارضی مثل حالت تهوع، سرگیجه، افتادگی پلک، تیک عصبی، خونریزی و عفونت نیز روبرو می شویم.

توصیه می کنیم برای اینکه عمل تزریق بوتاکس بهتری داشته باشید و کمتر دچار عوارض آن شوید، حتما به کلینیک های معتبر و یا پزشکان با تجربه مراجعه کنید.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

عوارض مشروبات الکی بر چشم

درمان ورم بعد از بوتاکس

فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است

هزینه تزریق بوتاکس چشم گربه ایی چقدر است؟

هزینه بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل باید به نوع و برند بوتاکس تزریقی، حجم و میزان استفاده از آن، مهارت پزشک متخصص، تعرفه های مربوط به کلینیک و... اشاره داشته باشیم. ضمنا توجه داشته باشید که هزینه های انجام اعمال زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارد و در صورت اینکه قصد تزریق بوتاکس به سبک چش گربه ای دارید، باید هزینه آن را به شکل آزاد پرداخت کنید.

تزریق بوتاکس چشم گربه ای در کلینیک دکتر پورمازار

در این مطلب تمام نکات مربوط به تزریق بوتاکس به روش چشم گربه ای توضیح داده شد. این عمل تزریق با بالاترین کیفیت در کلینیک تخصصی چشم دکتر پورمازار انجام می شود. همچنین شما در این کلینیک می توانید انواع دیگر خدمات و درمان های مرتبط با چشم را نیز دریافت کنید. این خدمات شامل اصلاح عیوب انکساری، خدمات عینک و لنز، درمان اب مروارید و اب سیاه، تزریق ژل، بوتاکس و چربی و... می باشد.



:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس, تزریق بوتاکس چشم گربه ای, هزینه تزریق بوتاکس, انواع بوتاکس, بوتاکس ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

آنژیوگرافی چشم را می توان یکی از روش های تشخیصی نام برد که متخصصان چشم پزشک برای شناخت تغییرات چشمی و تشخیص بیماری استفاده می کنند. آنژیوگرافی در دسته جدید ترین راه های تشخیص بیماری های مرتبط با چشم قرار می گیرد. با توجه به اینکه آنژیوی چشم یک شیوه پر کاربرد در شناخت بیماری های چشمی در کلینیک های معتبر چشم پزشکی محسوب می شود، در این مقاله به معرفی آنژیوگرافی چشم و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با آنژیوگرافی چشم

آشنایی با آنژیوگرافی چشم

آنژیوگرافی چشم برای چیست؟

توجه داشته باشید که آنژیوگرافی صرفا یک راه برای تشخیص بیماری است و در درمان آن کاربردی ندارد. چشم پزشک با استفاده از دستگاه آنژیوگرافی چشم می تواند عروق شبکیه چشم را بررسی کرده و تغییرات آن را زیر نظر بگیرد.

این روش کم خطر راهی برای تشخیص بیماری هایی مثل رینوپاتی دیابتی، ورم ماکولا، انسداد عروق، سرطان چشم، تخریب ماکولا به دلیل افزایش سن، چک کردن عروق خونی مشیمیه و... است. پزشک پس از تزریق ماده مخصوص به بدن سعی می کند از عروق خون رسان چشم تصویر برداری کرده تا بیماری ها مشخص شود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

سرطان ملانومای چشم چیست

اکتروپیون به چه بیماریی گفته می شود

آشنایی با نوروپاتی دیابتی چشم و راه های درمان آن

آنژیوگرافی چشم تهران چطور انجام می شود؟

بیمار پس از مراجعه به کلینیک پذیرش شده و برای عمل آنژیو آماده می شود. در ابتدا قطره ای در چشم فرد چکانده می شود که باعث باز شدن مردمک چشم می شود. بیمار باید بداند که این قطره به صورت مقطعی و کوتاه مدت می تواند باعث کاهش دید شود. اما هیچ جای نگرانی در این مورد وجود ندارد چرا که بعد از گذشت چند ساعت، سطح بینایی فرد به حات طبیعی بر می گردد. این قطره در دسته داروهای ضد کولینرژیک قرار می گیرد. پس از تزریق این قطره به چشم، بیمار باید حدود 20 دقیق صبر کند.

در مرحله بعد پزشک ماده فلئورسین را به داخل ورید بازو تزریق می کند. این ماده بی خطر بوده و پس از تزریق به بدن در تمام عروق خونی پخش می شود. همزمان با بخش های مختلف این ماده به چشم نیز می رسد و باعث می شود تا عروق خونی درخشان تر به نظر برسد.

بیمار به سمت دستگاهی هدایت می شود که وظیفه عکاسی از چشم را برعهده دارد. دوربین مخصوص یک نور ابی رنگ را به چشم می تاباند. این نور آبی رنگ باعث بازتابش عروق خونی به رنگ سبز می شود. دوربین این بازتاب نور را با استفاده از ثبت عکس یا فیلم ذخیره می کند تا پزشک به تشخیص بیماری بپردازد.

عوارض آنژیوگرافی چشم چیست و چطور می توان آن را کاهش داد؟

عوارض آنژیوی چشم شدید نیست؛ اگر چه شرایط ممکن است در هر فرد متغییر باشد. شاید بتوان تاری دید کوتاه مدت، احساس تهوع و استفراغ را شایع ترین عوارض آن دانست. این موضوع حاد نیست و به رودی بر طرف می شود. بعضی بیماران ممکن است با حالت افزایش ضربان قلب، خشکی بزاق و حتی عطسه نیز مواجه شوند. این واکنش ها در پاسخ به وارد شدن ماده ای جدید به سیستم گردش خون کاملا طبیعی به نظر می رسد اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

پس از آنژیوگرافی شبکیه چشم پوست بدن انسان تا چند ساعت زرد رنگ تر به نظر می رسد. ادرار نیز ممکن است به رنگ زرد پررنگ یا نارنجی تبدیل شود. این موضوع نیز با مصرف بیشتر مایعات جبران می شود. در مواردی که کمتر شیوع دارد واکنش سیستم ایمی بدن ممکن است باعث ایجاد کهیر شده و باعث خارش پوست شود. این موضوع نیز با آنتی هیستامین قابل برطرف شدن است. در موارد بسیار نادری ممکن است فرد دچار مشکلات تنفسی یا سایر مشکلات جدی شد. حتما به خاطر داشته باشید که دارو های مصرفی خود را قبل از آنژیو در اختیار پزشک بگذارید تا پزشک بهترین تصمیم را بگیرد. ضمنا انجام آنژیو گرافی چشم در زمان بارداری ممنوع می باشد.

آنژیوگرافی چشم و عوارض آن

آنژیوگرافی چشم و عوارض آن

عمل آنژیوگرافی شبکیه چشم در تشخیص چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

بر اساس آنچه گفته شد آنژیوی چشمی باعث می شود تا رگ های خونی رنگ خاصی به خود گرفته و باعث تصویربرداری دقیق تر و بهتر شود. پزشک با توجه به مسیر عروق و اختلالات احتمالی، بیماری را تشخیص داده و روش درمانی مناسب را انتخاب می کند اما چه بیماری هایی با روش آنژیو گرافی چشم قابل تشخیص هستند؟

دژنراسیون ماکولا

 این بیماری  در افراد مسن و یا بالای 50 سال بیشتر دیده می شود. دید مرکزی در این بیماری دچار اختلال جدی می شود و فرد به سمت نابینایی حرکت می کند. در حقیقت این لکه زرد یک نقط حساس در شبکیه و در پشت چشم است ک دچار مشکل می شود. دکتر با استفاده از آنژیو عروق خونی نشت دار را تشخیص می دهد.

 رتینوپاتی دیابتی

دیابت روی عروق خونی چشم تاثیر گذار است. این بیماری می تواند منجر به نشت خون شده و دید را کاهش دهد. تشخیص زود هنگام مشکلات بینایی در افراد دیابتی بسیار مهم و برای چشم حیاتی محسوب می شود.

انسداد عروق شبکیه

به دلایل مختلفی ممکن است جریان خون ارسالی به شبکیه و یا سایر بخش های چشم قطع شده و یا دچار اختلالاتی شود. تغدیه سلول های شبکیه در صورت قطع جریان خون مختل می شود و بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد. آنژیوگرافی روشی است که در آن می توان رگ هایی که دچار مشکل یا قطع خون رسانی شده اند توسط پزشک شناسایی شده و نسبت به درمان آن اقدام شود.

آنژیوگرافی چشمی در مطب دکتر رضا پورمازار

در مورد این عمل تشخیصی، عوارض و روش انجام آن توضیحات کاملی ارایه شد. دکتر رضا پورمازار به عنوان یکی از بهترین جراحان و متخصصان چشم پزشک در سطح شهر تهران شناخته می شود. بسیاری از روش های درمانی و تشخیصی مثل آنژیوی چشم با استفاده از بهترین دستگاه آنژیوگرافی چشم در مطب دکتر پورمازار با بهترین کیفیت انجام می شود. از جمله خدمات قابل ارایه در مطب ایشان می توان به بوتاکس، تزریق ژل، خدمات لنز و عینک، درمان تنبلی چشم، لیزر شبکیه، درمان بیماری هایی مثل آب مروارید و... اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: آنژیوگرافی چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

در حوزه پزشکی امروز ها سرطان های بسیاری در جواب مرحله مختلف بدن شناسایی شده است . چشم نیز به عنوان یکی از اعضای بدن از این گونه بیماری ها و جدا نبوده و سرطان ملانوما چشم بیماری سرطانی است که در برخی از افراد دیده می شود. ملانوم ایست سلول‌های در چشم هستند که خاصیت رنگدانه‌ای دارند و رنگدانه های چشم را می سازند.

در واقع بیماری سرطان بیماری است که در آن سلول های یک بخش از بدن به صورت غیرطبیعی جهش پیدا می‌کنند و رشد و تکثیر بیش از اندازه ای را دارند. سرطان ملانومای چشم نیز به این معنی است که سلول‌های ملانویست چشم یک جهش غیر طبیعی صورت پذیرفته و رشد و تکثیر بیش از اندازه‌ای دارند. ما در این مقاله که با راهنمایی هایی که از دکتر رضا پورمازار متخصص چشم دریافت کرده این، قصد داریم شما عزیزان را با سرطان ملانومای چشم وانواع آن بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با سرطان ملانومای چشم

در یک موضوع آشنایی با سرطان ملانومای چشم باید بگوییم که سرطان ملانومای چشم رشد و تکثیر بدون رویه سلولهای ملانوم ایست چشم می باشد. این سلولها در بخش‌های مختلفی از چشم و یا یک متمرکز از چشم بیش از اندازه رشد می‌کنند و می‌توانند در بخشی از تجمع پیدا کنند و سرطان و تومور سرطانی ملانوما را ایجاد کند. اما در سرطان ملانوما چشم چه نواحی از چشم درگیر این بیماری خواهد شد.

آشنایی با سرطان ملانومای چشمی

آشنایی با سرطان ملانومای چشمی

آشنایی با سرطان ملانومای چشم و نواحی درگیر

اینکه چه ناحیه ای از چشم شما دچار سرطان ملانوما چشم می‌ شود و چه نواحی از بدن درگیر می شود رابطه مستقیم با نوع سرطان دارد. سرطان می تواند بدخیم یا خوش خیم باشد اگر سرطان ملانوما چشم شما از نوع بدخیم باشد این سرطان از چشم به سایر نواحی بدن نیز مهاجرت می‌کند و ممکن است و جوارح دیگر بدن شما را نیز دچار کند.

برای نمونه اگر سرطان ملانوم چشم شما از نوع بدخیم باشد سلول های سرطانی می توانند به نقاط دیگر مهاجرت کنند و در اثر فرایند متاستاز نقاط دیگر را نیز درگیر کنند. درگیری کبد و ریه و استخوان ها می تواند در نتیجه بدخیم بودن سرطان ملانوما ی چشم شما باشد و این سرطان به سرطان بخش‌های دیگر نیز تبدیل شود.

پر بازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تقویت چشم با تغذیه مناسب

راه های طبیعی برای داشتن چشمانی درشت و زیبا

علل و روش های درمان سیرنگوما یا چربی های سفید رنگ زیر چشم

سرطان ملانومای چشم و لایه یووه آ چشم

لایه یووه درگیر ترین ناحیه چشم در سرطان ملانوما چشم. در آناتومی چشم یک لایه مابین شبکیه و قسمت سفید رنگ چشم وجود دارد که به آن لایه یووه می‌گویند. در اکثر سرطان های ملانوما ی چشم این لایه یعنی لایه یوها است که درگیر می شود. وظیفه این لایه تغذیه چشم می باشد و اگر این لایه درگیر سرطان ملانوم های چشم شده باشد. احتمال اینکه سرطان به سایر قسمتهای بدن سرایت کند بسیار زیاد است. خود لاه یووه آ قسمت های مختلفی تقسیم می‌شود و سرطان ممکن است قسمت های مختلفی از این لایه دیده شود.

سرطان در قسمت‌های مختلف لایه یووه آ

یووه دارای دو قسمت پشتی و کوئید و قسمت جلوی یا عنبیه چشم می باشد. انواع سرطان ملانومای چشم سرطان ملانوما در انواع مختلفی وجود دارد و در بخش‌های مختلفی از چشم دیده می‌شود که عبارتند از سرطان ملانوما ای که در داخل چشم است و مستقیم تخم چشم را درگیر میکند . سرطان ملانوما ای که خارجی ترین لایه جلوی چشم یعنی ملتحمه را درگیر میکند . سرطان ملانوما ای که حفره چشمی یا حفره چشم را درگیر میکند 

علائم سرطان ملانومای چشم

آشنایی با سرطان ملانومای چشم و علائم آن؛ علائم سرطان ملانوما ی چشم می‌تواند متفاوت باشد و به عواملی چون ناحیه درگیر شده، نوع سرطان ملانوما، میزان پیشرفت آن و وضعیت عمومی بیمار و همچنین سن بیمار بستگی دارد.

سرطان ملانوما ی چشم نیز به مانند هر سرطان دیگری چنانچه در مرحله اولیه تشخیص داده شود عوارض کمتری خواهد داشت و درمان آن نیز راحت تر خواهد بود. به طور کلی سرطان ملانوما ی چشم در نوع اولیه و ثانویه آن بروز پیدا می‌کند که در ادامه به بررسی هر یک از این دو نوع خواهیم پرداخت.

انواع سرطان ملانومای چشم

آشنایی با سرطان ملانومای چشم و انواع آن؛ نوع اولیه سرطان ملانوم نوعی است که در مراحل اولیه و از چشم ها شروع می شود و اگر بدخیم باشد به سایر جوارح بدن بروز پیدا می‌کند و می‌تواند خوش‌خیم نیز باشد. اما سرطان ثانویه ملانوم سرطان نیست که بر اثر سرطان سایر جوارح بدن به چشم سرایت کرده است. ۹۰ درصد سرطان ثانویه ملانوم سرطانیست که حاصل از سرطان‌های پوستی می‌باشد و به عبارتی از سرطان پوست به سرطان ملانوم چشم تبدیل شده است.

به طور کلی علائم سرطان ملانومای چشم به شرح زیر است:

  • در عنبیه چشم نقطه تاریکی ایجاد شود.
  • نور چشمک زن بیش از اندازه در میدان دید دیده شود
  • چشم دائماً اشک آلود باشد
  • بیمار به طور دائم تاری دید شدید داشته باشد و یا به طور دائم و شدید لکه های شناور مشاهده شود

انواع سرطان ملانومای چشمی

انواع سرطان ملانومای چشمی

سرطان ملانومای چشم و پرتو درمانی

آشنایی با سرطان ملانومای چشم و پرتو درمانی؛ در مورد آشنایی با سرطان ملانومای چشم می بایست با معروف‌ترین و درمان آن نیز آشنا شوید. پرتو درمانی یکی از درمان هایی است که در موضوع آشنایی با سرطان ملانوما چشم مورد بحث است. نام دیگر این درمان رادیوتراپی است که در آن از امواج پر قدرت کاما و پروتونها استفاده می‌ شود.

این امواج سلولهای ملانومای چشم را از بین می‌برند. چنانچه سلول‌های سرطانی ملانوم در داخل چشم کوچک و متوسط باشند و به عبارتی سرطان بدخیم نباشد این روش روش موثر و مفید است در روش پرتودرمانی در موضوع آشنایی با سرطان ملانوما این چشم یک صفحه کوچک رادیواکتیو بر روی چشم بیمار سرطانی قرار داده خواهد شد. پرتوها با انرژی نور بسیاری با آن تابانده می‌شوند و همین باعث از بین رفتن سلولهای سرطانی ملانوم در چشم بیمار می شود.



:: برچسب‌ها: سرطان ملانومای چشم , عوارض ملانومای چشم , درمان سرطان ملانومای چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

ژل ها یا فیلر ها چه کاربردی دارند؟

در دنیای امروز با واژه تزریق ژل به طور متعددی مواجه می شویم. در واقع این روش یکی از جدید ترین و مدرن ترین روش های تایید شده توسط سازمان FDA می باشد که اصلی ترین کاربرد آن جوانسازی قسمت های دارای چین و چروک صورت و دست ها می باشد. از ژل ها می توان برای از بین بردن چروک های ریز اطراف چشم که حالت پنجه کلاغی دارند استفاده نمود. همچنین درمان گودی زیر چشم ها با تزریق ژل امکان پذیر خواهد بود.

ژل ها کاربرد های دیگری نیز دارند که می توان به افزایش و شکل دهی به لب ها و همچنین افزایش حجم گونه ها اشاره کرد. از این روش به منظور زاویه سازی صورت و رفع چروک های روی پیشانی نیز می توان استفاده کرد. البته برای این که بتوانید تجربه خوبی را از تزریق ژل به دست آورید، لازم است تا نکات مهم قبل از تزریق ژل و بعد از آن را رعایت کنید و به ممنوعیت ها و نکات مهم تزریق ژل توجه داشته باشید.

مهمترین نکات قبل از تزریق ژل و فیلر

مهمترین نکات قبل از تزریق ژل و فیلر

ماندگاری ژل های تزریق شده و ارتباطش با نکات مهم قبل از تزریق ژل

ماندگاری ژل ها به نوع ژلی که بیمار تزریق می کند بستگی دارد. اصولا ژل های کلاژنی کمترین ماندگاری و ژل های ساخته شده با مواد مصنوعی بیشترین ماندگاری را دارند. اما بهترین نوع ژل از نظر متخصصان ژل های هیالورونیک اسید هستند که ماندگاری آنها متوسط است و علاوه بر جوانسازی موجب آبرسانی پوست نیز می شوند.

نتیجه حاصل شده از تزریق ژل پس از اتمام مراحل تزریق کاملا مشهود است اما با برطرف شدن قرمزی های ایجاد شده بر روی پوست، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. ژل ها به طور استاندارد 9 الی 18 ماه بر روی صورت ماندگار هستند و ماندگاری آنها ارتباط مستقیمی با نکات مهم قبل از تزریق ژل دارد. به گونه ای اگر نکات مهم پیش از تزریق ژل و پس از آن را به طور کامل رعایت نمایید، می توانید زمان ماندگاری و تاثیر ژل را نیز افزایش دهید.

نکات مهم قبل از تزریق ژل

رعایت نکات مهم قبل از تزریق ژل یا فیلر برای هر قسمت دیگر صورت، می تواند عوارض اندک تزریق ژل را کاهش دهد و به ماندگاری آن کمک کند. حداقل به مدت 10 روز قبل از اقدام به تزریق ژل نباید از دارو های ضد التهابی نظیر ژلوفن، آسپرین، ایبوپروفن و ... و همچنین دارو های افزایش دهند خونریزی استفاده نمایید. استفاده از نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر به مدت حداقل ۲۴ ساعت قبل ممنوع می باشد.

خوردن غذای سبک قبل از تزریق ژل و همچنین نداشتن میکاپ، ضروری می باشد. توصیه می شود که به مدت ۲ الی ۳ هفته قبل از اقدام به تزریق ژل، از انجام درمان های مربوط به دندان جلوگیری نمایید. اگر از دارو های خاصی استفاده می کنید و یا به طور متعدد به ویروس هرپس سیمپلکس (تبخال) مبتلا می شوید، لازم است که حتما قبل از تزریق ژل با پزشک متخصص مشورت کنید.

مهمترین نکات که قبل از تزریق ژل باید بدانید

مهمترین نکات که قبل از تزریق ژل باید بدانید

مراقبت های بعد از تزریق ژل

به همان اندازه که رعایت کردن نکات مهم قبل از تزریق ژل اهمیت دارد، رعایت نکات پس از تزریق نیز الزامی می باشند. پس از تزریق به هیچ عنوان نباید به ناحیه تزریق شده ضربه یا فشار وارد شود. توصیه می شود که برای کاهش کبودی و ورم از کمپرس سرد و به آرامی استفاده کنید.

تا حداقل ۴۸ ساعت بعد از انجام تزریق از خوردن نوشیدنی داغ اجتناب کنید. تا ۲۴ ساعت، خوردن غذا های سفت که نیاز به جویدن زیاد داشته باشند، ممنوع می باشد. همچنین لازم است که به مدت ۴۸ ساعت از انجام ورزش های سنگین خودداری شود.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق ژل

تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی خواهد داشت

آشنایی با تزریق ژل و ویژگی ها و کاربردهای آن

عوارض تزریق ژل

اگر نکات مهم قبل از تزریق ژل و بعد از آن به طور صحیح رعایت شوند، عوارض تزریق ژل کاهش می یابد. یکی از نکات مهم برای تزریق ژل، انتخاب برند و مارک ژل یا فیلر می باشد. بهتر است از قبل نسبت به انتخاب ژل مناسب تحقیق کنید و با مشورت پزشک مورد اعتماد تان برند معتبری را برای تزریق ژل انتخاب نمایید. زیرا که برند هایی که کیفیت پایینی دارند و یا فیک هستند، موجب بروز عوارض جبران ناپذیری خواهند شد.

ورم در قسمت تزریق و بروز لکه های قرمز و یا حتی کبودی های اندک، از عوارض طبیعی تزریق ژل در نقاط مختلف صورت هستند که با رعایت نکات قبل و بعد از تزریق می توان تا حد چشمگیری آن ها را کاهش داد.

اگر در ناحیه تزریق درد را حس کردید، باید آن را به پزشک تان اطلاع دهید و در صورت صلاحدید از استامینوفن استفاده کنید. بهتر است که از مصرف نمک تا ۴۸ ساعت پس از تزریق فیلر یا ژل خودداری نمایید. زیرا که ورم ناحیه تزریق را افزایش می دهد.

ممنوعیت های فردی برای تزریق ژل

باید توجه داشته باشید که رعایت دقیق نکات مهم قبل از تزریق ژل زمانی می تواند در نتیجه این فرایند تاثیر گذار باشند که محدودیت یا ممنوعیتی نسبت به انجام تزریق ژل نداشته باشید. در واقع خانم های باردار و خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند، نمی توانند تزریق فیلر را انجام دهند. همچنین توصیه می شود افرادی که به عفونت های پوستی و یا سایر بیماری های پوستی و یا حتی بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند، تزریق ژل ها را انجام ندهند.

لازم است بدانید که تزریق ژل برای افرادی که به لیدوکائین و یا دیگر مواد تشکیل دهنده ژل ها حساسیت دارند، خطرناک می باشد. دقت داشته باشید که در صورت انجام سایر روش های جوانسازی، نمی توانید از ژل یا فیلر استفاده نمایید و همچنین تزریق ژل به احتمال زیاد در تست دوپینگ ورزشکاران نیز تاثیر خواهد گذاشت.



:: برچسب‌ها: مراقبت قبل از تزریق ژل , تزریق ژل , انواع ژل , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار
جراحی چشم به روش SMILE چطور انجام می شود؟
 
احتمالاً کلمه لبخند (SMILE) شما را یاد ارتودنسی و یا طرح لبخند و زیبایی دندان بیاندازد، نه چشم پزشکی! ولیکن چنانچه بیشتر به خود توجه کنید این کلمه برای شما معنایی تازه پیدا خواهد کرد.
SMILE در معنای دیگر به عنوان "استخراج عدس از برش کوچک" شناخته می شود. در واقع SMILE مخفف واژه (Small-incision lenticule extraction ) می باشد. این واژه یک روش جراحی است که می تواند به شما در رفع و کاهش نیازتان به عینک یا لنز کمک کند.
 
جراحی چشم به روش SMILE
 
SMILE یک روش تک مرحله ایست و جراحی شما در عرض چند دقیقه به پایان خواهد رسید و بیمار هیچ چیزی احساس نمی کند. چشم های فرد بی حسی کامل دارد و چنانچه بیمار احساس استرس داشته باشد، پزشک می تواند از داروهای ضد استرس برای وی استفاده کند. توجه داشته باشید برای حفاظت و تسریع روند بهبود بینایی و چشم خود، بهتر است که چند قدم در منزل راه بروید تا هوشیاری و میزان بینایی خود را بسنجید.
 
 
مراقبت های پس از جراحی به روش SMILE
 
برای جلوگیری از عفونت، تورم و همچنین کاهش درد پزشک برای شما قطره های چشمی تجویز خواهد کرد. تحقیقات نشان داده است که هر چند ساعت یکبار شما مجبور به استفاده از این قطره ها هستید، حتی در طول شب تا صبح. چرا که با خوابیدن شما ممکن است بافت های چشمتان به هم گره بخورد، بنابراین بهتر است که از آنها استفاده نمایید تا بینایی شما کاملاً به حالت قبل باز گردد. 
بیماران به هنگام خواب و استحمام می بایست از عینک های ویژه استفاده نمایند تا از چشمان خود در برابر آب و مواد شوینده و ضربه های ناگهانی نگهداری کنند.
پس از جراحی نیار به معاینات زیادی دارید تا شماره چشم و بینایی شما مرتب بررسی شود. چنانچه بینایی و نمره چشم شما 20/20 و یا به درجه ای که پزشک در نظر داشت، رسیده بود، به اصلاح جراحی نیازی ندارید. ولیکن چنانچه هنوز به آن درجه نرسیده بودید، لازم است جراحی اصلاحی روی چشمانتان صورت گیرد.
محققان و پزشکان معتقدند که این نوآوری مشابه با دیگر جراحی های عمومی عمل می کند که به رفع عیوب انکساری می پردازند. عمل جراحی باز، که در آن پزشکان معمولاً برش های نسبتاً بزرگی را روی چشم ایجاد می کنند می تواند عوارضی را دربردارد. به جای آن می توان از جراحی لاپراسکوپی استفاده کرد که بریدگی کوچکتری را ایجاد می کنند اما نتیجه آنها مشابه می باشد. افرادی که جراحی به روش SMILE انجام داده اند، معتقدند که زمان ریکاوری سریعتر انجام می شود و پس از آن صدمات کمتری به بیماران وارد می شود.
افرادی که از جراحی لیزیک چشم را انجام می دهند، تا آخر عمرشان می بایست که فلپ قرنیه را داخل چشم نگهداری کنند که با ضربه ای کوچک می تواند آن را حرکت دهد و جابه جا کند، بنابراین ممکن است نیاز باشد به صورت مجدد جراحی صورت گیرد. احتمال چنین عارضه ای در لیزیک چشم بسیار کم است ولیکن ممکن است اتفاق بیافتد. 
تحقیقات به عمل آمده نشان داده است که روش SMILE بسیار موثرتر از روش های مشابه می باشد. در یک مطالعه و بررسی روی 328 نفر، 99 درصد از آنها در 6 ماه پس از جراحی بینایی 20/40 و یا بهتر داشته اند. 
 
آیا جراحی به روش SMILE برای شما مناسب است؟
 
انواع روش های جراحی برای اصلاح انواع مشکلات بینایی استفاده می شوند و انجام می شوند. جراحی SMILE مقداری متفاوت عمل می کند. 
کارشناسان و محققان گفته اند که سازمان FDA آمریکا این روش جراحی را برای نزدیک بینی تایید کرده است. در این شرایط و تا به این قسمت مطالعات از این روش برای دیگر عیوب انکساری نمی توان استفاده کرد. برای انتخاب روش جراحی SMILE باید واجد شرایط ذیل باشید:
• 22 سال و بالاتر
• نمره چشم ثابت در یک سال اخیر
• نمره چشم بیماران باید بین بازه 1- تا 8- باشد
• قرنیه چشم بیمار باید سالم باشد
در واقع SMILE یک روش رفع عیوب انکساری چشم است که به تازگی پزشکان قادر به انجام آن هستند و جزو بهترین روش های جراحی چشم به شمار می رود. بهتر است بررسی های لازم در مورد آن را انجام دهید و با متخصص و جراح چشم خود به خوبی مشورت کرده و سپس این روش را انتخاب نمایید. چرا که SMILE یک روش نو و مدرن است و بیمه هزینه جراحی را متقبل نخواهد شد، همچنین این روش یکی از روش هایی است که نیاز به هزینه نسبتاً زیادی دارد.
 


:: برچسب‌ها: انواع جراحی, جراحی زیبایی, جراحی چشم, انواع روش های جراحی, جراحی عمومی ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار
راه حل های امیدوار کننده برای درمان نابینایی
 
در حال حاضر پیشرفت در تحقیقات بالینی و راه حل های نوآورانه برای نابینایی در حال گسترش و توسعه می باشد. جایگزینی ژن یا استراتژی های تقویت ژن می تواند به طور بلقوه از دست دادن بینایی را معکوس کند و منجر به نتایج عادی در بینایی شود. مداخله در مراحل اولیه انحطاط شبکیه یا اولیه شبکیه چشم، هنگامی که هنوز سلول های نوری گیرنده چشم (استوانه ها و مخروط ها) هنوز سالم هستند بسیار می توان به درمان امیدوار بود.
اولین ژن درمانی تایید برای درمان نابینایی مادر زادی با جهش تایید شده بیوژنتیک در جهان تایید شده که راه را برای آزمایش و جایگزینی ژن در بسیاری از بیماری ها هموار کرده است. استراتژی های مستقل از ژن برای جلوگیری یا کند شدن انحطاط یا آسیب سلول های نوری گیرنده با عوامل محافظت کننده عصبی برای طیف گسترده ای از دیستروفی شبکیه وجود دارد. از دیگر روش های درمان نابینایی می توان به تحریک عصب بینایی اشاره کرد که می تواند روش موثری به شمار برود.
 
روش های درمان نابینایی
 
از سلول های بنیادی درمان با اپتوژنتیک و پروتزهای شبکیه برای ترمیم بینایی در مراحل بعدی دژنراسیون شبکیه استفاده می شود. این روش ها می تواند به طور مستقل از جهش علیت مورد استفاده قرار بگیرد و انتظار می رود سطح بینایی کم را در افراد نابینا بازگرداند. روش های درمانی سلول های بنیادی برای جایگزینی دژنراتیو برای بازگرداندن بینایی در طیف گسترده برای آسیب شبکیه، در مرحله توسعه و ارزیابی قرار دارند.
فناوری های رابط ماشین مغز با استفاده از الکترود یا نور می توانند مسیر بینایی را در پایین دست شبکیه تحریک کنند. تحریک الکتریکی قشر بینایی یک سناریوی ممکن است که هم اکنون در کارآزمایی های بالینی است.
اپتوژنتیک تراپی باعث می شود که سلول های از طریق بیان یک اپتوژن کد کنند یک کانال یا پمپ نور فعال در سلول های شبکیه داخلی باقیمانده، به نور حساس می باشند. این می تواند برای تغییر اندازه مجدد شبکیه انحطاط یافته، از یک نور مرئی مستقل به جای سلول های نوری از دست رفته استفاده شود.
پروتز های شبکیه پس از از بین رفتن سلول های نور گیرنده قادر به فعال سازی مجدد مدارهای شبکیه باقی مانده در سطح سلول های دوقطبی هستند. این ایمپلنت قادر به تحریک شبکیه دژنراسیون شده و با نور حساس و احیاء بینایی جزئی در افراد نابینا می شود.
 
پیشرفت های سریع در علم چشم پزشکی
 
ویژگی های خاص باعث می شود چشم به خصوص برای اکتشافات تشخیصی و درمانی بینایی مناسب باشد. این ویژگی ها عبارتند از: دسترسی آسان، حجم کم، محفظه داخلی زیاد و جمعیت سلولی پایدار.
شفافیت نوری چشم اجازه می دهد تا تجسم مستقیم با تصویر برداری با وضوح بالا و ارزیابی دقیق مرحله بیماری و پاسخ به درمان انجام شود. ایمنی چشم به وِیژه در فضای زیر شبکیه، پاسخ های منفی به بردارهای تزریقی و محصولات ژنی را کاهش می دهد. با این حال پیشرفت در چشم پزشکی درک مورفولوژی و عملکرد سیستم بینایی در ارتباط است، در حال گسترش و توسعه می باشد.
 


:: برچسب‌ها: درمان نابینایی, راه حل های نوین برای نابینایی, بازگرداندن بینایی, چشم پزشک, سیستم بینایی ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

امروزه شاهد جراحی های بسیار زیادی در حیطه سلامت و زیبایی هستیم. نکته قابل توجه این است که برخی از این جراحی ها در جهت رفع ایراد و مشکلاتی در بیمار صورت می گیرد که به تبع آن مشکلات ظاهری را برای وی ایجاد کرده است. البته باید در نظر داشت که متخصص مربوطه کارهای بیمار را انجام دهد تا هم نتیجه مورد نظر را بگیرد و هم مشکل جدیدی علاوه بر قبلی ایجاد نشود.

امروز قصد داریم تا در مورد مشکلاتی صحبت کنیم که بینایی ما را درگیر کرده و برای رفع آنها نیاز است حتماً به متخصص چشم مراجعه شود. به اصطلاح بیماری های شایع چشم هستند، با ما همراه باشید.

رفع عیوب انکساری، عمل لیزیک و عمل لازک

قرنیه و عدسی چشم به تمرکز بر روی جسم هدف کمک بسیار زیادی می کنند، حال اگر آسیب ببینند که در اصطلاح به آن عیوب انکساری می گویند، دیگر چشم نمی تواند به درستی تمرکز کند و باعث تاری دید خواهد شد و در مواقعی تاری دید به قدری شدید است که در نهایت منجر به اختلال در بینایی می شود. اصلاح عیوب انکساری روش های متعددی دارد که بین آنها به تازگی جراحی های لیزیک و لازک چشم بسیار شهرت پیدا کرده اند و افراد بسیاری خواهان جراحی هستند.

جراحی های لیزیک و لازک و پی آر کی و انتخاب بهترین روش به منظور برطرف کردن عیوب انکساری در هر فرد و با توجه به شرایط ویژه خود شخص قابل ارزیابی است. قبل از هر اقدامی بیماران باید به این نکته توجه کنند که افراد با شماره های چشم یکسان دارای شرایط مختلف چشمی از لحاظ ضخامت قرنیه، انحنای قرنیه و همچنین اندازه زاویه عمق بافتی با یکدیگر متفاوت هستند. پس باید به این نکته توجه کرد که روش های جراحی لیزیک چشم و لازک چشم مناسب برای یک فرد با یک شماره چشم ممکن است برای فرد دیگر با همان شماره چشم مناسب نباشد.

 

عمل لیزیک چشم چیست؟

لیزیک یکی از انواع عمل های جراحی چشم است که برای رفع عیوب انکساری چشم در بیمار نزدیک بین، دوربین و یا آستیگماتیسم انجام می گیرد. در این روش جراحی، متخصص چشم پزشک جهت اصلاحات لازم بر روی قرنیه از "لیزر اگزایمر" استفاده می کند. در اکثر موارد و روی بیشتر مریض ها، فرد بهبود می یابد و دیگر نیازی به استفاده از عینک و یا لنز نخواهد داشت. روش کار عمل لیزیک چشم به اینگونه است که ابتدا یک لایه نازک از سطح قرنیه چشم تراشیده می شود و سپس توسط لیزر به اندازه مورد نظر می رسد. در این روش، جراحی هر کدام از چشم ها تنها 5 دقیقه به طول می انجامد، البته استفاده از لیزر در این روش جراحی، 5 الی 20 ثانیه خواهد بود. جراحی لیزیک چشم به صورت سرپایی انجام می شود. چشم پزشک برای جراحی لیزیک از بی حسی استفاده می کند و به همین علت فرد بیمار دردی را حس نمی کند. حتماً نام جراحی فمتولیزیک را شنیده اید و علاقه دارید توضیحات کاملی از آن را مطالعه کرده و تفاوت آن را با جراحی لیزیک بدانید، با مراجعه به سایت بینایی می توانید هرآنچه لازم است از فمتولیزیک بدانید را مشاهده کنید.

 

فواید و مزایای عمل لیزیک چشم

امروزه با زیاد شدن متقاضیان لیزر چشم جهت رفع عیوب انکساری، به بررسی مزایای روش های مختلف می پردازیم تا با اطلاع کامل از آنها، بهترین روش را انتخاب نماییم، البته این امر در شرایطی است که تمامی ملزومات عمل های لیزری را داشته باشید. به بررسی و مزایای جراحی لیزیک چشم می پردازیم.

• 96 درصد از افرادی که این عمل را انجام می دهند، از نتیجه آن راضی هستند.

• بیمار به علت استفاده از قطره های بی حسی، درد بسیار کمی را تحمل می کند.

• دید بعد از 1 روز و فوراً بهبود می یابد.

•  پس از جراحی نیازی به بخیه و بانداژ نیست.

• بعد از لیزیک بیماران نیازشان برای استفاده از عینک و لنز بسیار کم می شود.

• در صورت لزوم بعد از چند ماه یا چند سال عمل اصلاح (جراحی مجدد لیزیک چشم) امکان پذیر می باشد.

• مصرف دارو پس از جراحی دارای مدت زمان کوتاهی است.

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی لیزیک

همانند دیگر جراحی ها این عمل نیز نیازمند مراقبت هایی بعد از آن است. اقداماتی که معمولاً پزشک از بیمار می خواهد که پس از جراحی لیزیک انجام دهد را با هم بررسی می کنیم.

• بعد از عمل از داروهایی که پزشک برایتان تجویز می کند، طبق دستور و سر موقع استفاده نمایید.

• تا دو هفته از لوازم آرایشی در اطراف چشم استفاده نکنید.

• هنگام خواب مطمئن باشید که چشم تحت فشار قرار نگیرد و با بالش تماس نداشته باشد.

• تا 3 روز استحمام نکنید.

• به دلیل حساسیت چشم به نور، از عینک آفتابی حتی در منزل و هنگام تماشای تلویزیون استفاده نمایید.

• پس از جراحی لیزیک درد کمی خواهید داشت، ولیکن ممکن است در برخی بیماران سوزش، آبریزش و یا درد شدیدی مشاهده شود، ولیکن باید تحمل کرد تا بهبود شود.

• تا هفته اول بعد از جراحی معمولاً شماره چشم متغیر است و شماره ثابتی ندارد.

• فعالیت های روزانه، جسمی و ورزشی از روز اول بعد از عمل قابل انجام می شود.

• یک روز بعد از جراحی با حفظ آرامش و احتیاط می توانید رانندگی کنید.

• به هیچ عنوان اجسام سنگین تر از 2 کیلو را نباید بلند کنید.

نکته:  در صورت بروز مشکلی به غیر از مسائل گفته شده، می بایست با دکتر معالج خود تماس حاصل کنید.

 

عمل لازک چشم چیست؟

لازک چشم یکی از جراحی های مرسوم و جدید برای رفع عیوب انکساری چشم می باشد. این روش توسط پزشکان آمریکایی در سال 1999 میلادی به دنیای پزشکی وارد شد. بسیاری از افرادی که قرنیه نازکی داشتند و نمی توانستند روش های دیگر را برای عیوب چشم خود امتحان کنند، با ورود لازک به دنیای پزشکی توانستند تمامی مشکلات چشم خود را بر طرف کنند. تحولی عظیم با ورود لازک به دنیا و پزشکی ایجاد شده است . جراحی لازک چشم در واقع ادغام محاسن دو روش لیزیک و پی آر کی می باشد. عمل جهت جلوگیری از برداشتن لایه ضخیم از قرنیه در روش لیزیک پدید آمد. در این روش به جای اینکه لایه ضخیمی برداشته شود، تنها لایه سطحی قرنیه که برگشت پذیر است، برداشته می شود. به عبارتی می توان گفت که لازک جهت عدم دست بردن به میانه قرنیه به وجود آمده است. این کار باعث می شود که استحکام آن کاربرد لازک را در جراحی های چشمی بیشتر کند. عمل لیزیک و لازک یکی از جراحی های پرطرفدار در حوزه بینایی به شمار می روند.

 

فواید و مزایای عمل لازک چشم

همانطور که در بالا گفته شد، عمل لازک از مزایای دو روش دیگر پدید آمده است. این موضوع بدین معناست که مزایای عمل لازک بسیار زیاد است. در این قسمت به بررسی برخی از شاخص ترین فواید و مزایای جراحی لازک می پردازیم.

طول مدت جراحی تنها چند دقیقه است.

• در این روش به دلیل برداشتن لایه سطحی، استحکام قرنیه تا میزان زیادی حفظ می شود. 

• خشکی چشم و آسیب رسیدن به قرنیه در روش لازک نسبت به روش های دیگر تا حد زیادی کمتر است.

• در عمل لازک لایه سطحی به نحوی برداشته می شود که کمترین آسیب را به قرنیه وارد می کند. 

• این نوع جراحی چشم برای افرادی که ضخامت قرنیه آنها بسیار کم است و یا شیب انحنای قرنیه کمی دارند، بسیار مناسب است.

 

مراقبت های بعد از عمل لازک

همانند بسیاری از جراحی های دیگر برای ثبات و روند بهبودی خوب در نتیجه جراحی، عمل لازک نیز نیازمند مراقبت هایی پس از عمل می باشد. مهمترین آنها که دکتر چشم پزشک بیمار را مستلزم رعایت آنها می داند، عبارتند از:

• بعد از جراحی قادر به رانندگی نخواهید بود، بنابراین بهتر است همراه داشته باشید و یا از تاکسی های آنلاین یا آژانس استفاده نمایید.

• بعد از انجام عمل تمام داروها را طبق دستور تجویز شده و به موقع استفاده نمایید.

• در صورت درد بسیار زیاد از مسکن های تجویز شده و مقدار مشخص شده استفاده کنید. 

• در روهای ابتدایی سوزش، درد و تاری و کاهش دید طبیعی است، نگران نباشید.

• پس از جراحی تا 4 روز نمی توانید استحمام کنید، بعد از 4 روز مجاز به استحمام هستید.

• پس از عمل، حتماً مکان هایی که نور به چشمتان می خورد، از عینک هایی که بیمارستان به شما می دهد استفاده نمایید.

• بعد از جراحی نور مستقیم، صفحه تلویزیون و کامپیوتر را نباید مستقیم نگاه کنید.

• روزه داری بعد از جراحی لازک ایرادی ندارد. 

• از بلند کردن اجسام سنگین حتی بیشتر از 1 کیلو خودداری نمایید.

• پس از جراحی لازک 3 الی 4 هفته شنا نکنید و تا 1 هفته از آرایش کردن پرهیز کنید.

 

رفع افتادگی و پف پلک، بلفاروپلاستی

اجزای صورت هر کدام زیبایی خاص خود را دارند اما چشم ها از نظر زیبایی شناسی مهمترین جز صورت هستند . چشم افراد دریچه روح آنهاست و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند . پلک های از اجزایی از صورت هستند که خیلی زودتر از بقیه اجزای صورت علائم پیری را نشان می دهند که می تواند ناشی از بالارفتن سن، کم کاری تیروئید و یا پرکاری تیروئید است . به همین دلیل حساسیت افراد برای جوان سازی صورت بالاتر می رود و درخواست افراد برای جراحی پلک بالاتر می رود . بلفاروپلاستی که در اصطلاح به عمل زیبایی جراحی پلک معروف است، به منظور برداشتن پف پلک ها، افتادگی پلک و همچنین برداشتن پوست اضافی آنها استفاده می شود . جراحی پلک بین پلک بالا و پلک پایین کمی متفاوت است . در جراحی پلک بالا معمولا می تواند به دلیل افزایش تدریجی مقدار پوست پلک، خود را نشان دهد و تا حدی مقدار پوست پلک افزایش پیدا می کند که میدان دید افراد را محدود می کند . پلک بالا در اکثر نژادها دارای عرض زیادی است اما نژادی مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آنها را گرفته است . در این حالت بهترین گزینه عمل بلفاروپلاستی (عمل جراحی زیبایی پلک) می توان پلک این افراد را اصلاح کرد و چین طبیعی پلک را برای آنها ایجاد کرد . عمل بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی کم خطر ولی موثر محسوب می شود و می تواند تاثیر بسیار زیادی در ظاهر هرکس داشته باشد.

 

عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک که  شامل جراحی پلک بالا، جراحی زیبایی پلک پایین و جراحی پلک افتاده می باشد و هر کدام شامل هزینه های متفاوتی می باشد . در عمل جراحی زیبایی پلک چشم بالا برش درست بر روی چین طبیعی پلک داده می شود، احتمال اینکه بعد از عمل جراحی زیبایی پلک بلفاروپلاستی چشم اثری از برش بر روی پلک ها بماند کم است، در این نوع عمل بعد از برداشتن پوست در صورتی که کیسه های چربی زیر آن وجود داشته باشد و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود و یا جراحی پلک با لیزر انجام می شود .در عمل جراحی پلک چشم پایین در صورتی که میزان پف پلک پایین و میزان بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش را دقیقا زیر خط مژه ها خواهد بود . در این حالت علاوه بر اینکه چربی ها خارج می شود و پوست اضافی پلک چیده میشود اما اگر میزان چربی ایجاد شده در پلک پایین کمتر باشد و میزان پوست پلک معمولی باشد می توان چربی های ایجاد شده را از طریق برشی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود خارج کرد . از مزایای این نوع جراحی می توان به این مرور اشاره کرد که بر روی پوست هیچ برشی داده نمی شود و ضمنا ترمیم و بهبودی آن سریعتر انجام می شود . 

 

اقدامات لازم بعد از عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

• بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی هیچ گونه پانسمانی بر روی چشمان بیمار گذاشته نخواهد شد و چشمان باز هستند .

• پزشک در اکثر مواقع پماد چشمی آنتی بیوتیک جهت مالیدن روی بخیه ها تجویز می کند .

• پس از جراحی زیبایی پلک به مدت 3 روز باید از قطره اشک مصنوعی استفاده شود .

• 2 روز اول پس از جراحی به منظور شستشوی پلک ها باید از سرم فیزیولوژیک استفاده شود اما پس از آن می توان از آب جوشیده سرد شده نیز استفاده کرد .

• به مدت 5 تا 7 روز باید از آنتی بیوتیک که جراح چشم پزشک مربوطه تجویز میکند باید به صورت مرتب استفاده شود .

• پس از عمل جراحی پلک بهتر است که کمتر دراز بکشید و در هنگام دراز کشیدن نیز بهتر است که زیر سر شما کمی بلندتر باشد تا از کبودی و تورم شما جلوگیری کرده و آن را به حداقل برساند .

• در صورتی که به مدت یکی دو روز بعد از عمل جراحی پلک با افت بینایی و یا چشم درد مواجه شدید باید به سرعت با پزشک جراح تماس بگیرید .

عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی با توجه به حساسیت بالای چشم و همچنین کاهش عوارض ناشی از بلفاروپلاستی این نوع جراحی باید توسط پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک پلک صورت پذیرد .

 

 



:: برچسب‌ها: بیماری های شایع چشم, جراحی زیبایی, جراحی های پرطرفدار, جراحی های رایج, جراحی های کم خطر, عمل زیبایی ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

 

در چند دهه اخیر جراحی های زیبایی رونق چشمگیری پیدا کرده است. به این صورت که هر کجا را که نگاه می کنید، مطب و یا کلینیک زیبایی به چشم می خورد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم نتایج جراحی ها به ندرت چیزی می شود که انتظار نمی رود، ولیکن با این وجود ممکن است در برخی عمل های پلاستیک و زیبایی احتمال زیان و خطر وجود داشته باشد، این در حالی است که تعدادی از عمل های زیبایی به دلیل زیاد بودن و همگانی شدن آنها، احتمال بروز مشکل و خطر به حداقل ترین میزان خود رسیده است. همواره جراحی های پزشکی انجام می شده است، ولیکن در چندین سال اخیر عمل های زیبایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. حتی می توان گفت جراحی هایی همانند عمل چشم که به اصطلاح زیبایی نیستند اما برای زیبایی بیشتر و برای رهایی از لنز طبی و عینک، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. امروزه عمل های زیبایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و دیگر محدود به سن های بالا نیستند. جوان ها و حتی نوجوان ها هنگامی که در ظاهر خود با مشکلی مواجه می شوند نیز با مراجعه به کلینیک های زیبایی به دنبال رفع مشکلات خود هستند. باید در نظر داشت که در سنین پایین دکترها چنانچه تشخیص دهند مشکل حاد است و حتماً نیاز به عمل دارند، دست به کار می شوند. هر کس به نحوی بنا به سلیقه خود و برای رفع مشکلات ظاهری خود دست به عمل های جراحی متعددی می زند. در بین عمل های زیبایی بسیار زیاد، چند مورد هستند که بیشتری تعداد عمل بین مردم را به خود اختصاص داده است. امروز باهم به بررسی 3 مورد از عمل جراحی های پر طرفدار و رکورد دار می پردازیم.

امروز با هم چند مورد از برجسته ترین جراحی های چند دهه اخیر که احتمال بروز مشکل و زیان و خطر در آنها تقریباً وجود ندارد و بسیار طرفدار دارند را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کاشت موی سر

ریزش مو بسیار شدید و نیز تعداد افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو، به دنبال راه حلی برای داشتن موهای پرپشت و قطع ریزش مو و نیز راهی برای رویش مجدد موهایشان هستند، در این اواخر بازار کاشت موی طبیعی را بسیار داغ کرده است. در حال حاضر تنها راه ترمیم و درمان موهای از دست رفته به دلایل مختلف همانند بیماری های ارثی، سوانح، استفاده از برخی داروها و یا حتی کمبود آهن، فسفر، کلسیم و روی، به کارگیری پیوند موی طبیعی می باشد که پیوند در نقاط مختلف بدن از جمله سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه و نیز نواحی اسکار قابل انجام است. با توجه به دلایلی که بیان شد، در موارد اندکی از آنها که ریزش مو در حد خفیف باشد، می توان به پزشک متخصص رویش آن را از سر گرفت و با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهایی که متخصص آنها را تجویز می کند به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک کرد. برگشت مجدد مو فقط در مواردی که دلیل آن، کمبود و فقر برخی عناصر موجود در بدن باشد، ممکن است. هنگامی که فرد به علت سوانح و یا ژنتیکی به طاسی و یا ریزش شدید مو مبتلا می شود، جهت رویش مجدد موها، راهی به غیر از کاشت مو ندارد.

 

 

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ،اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند. بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجودآورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید. عمل زیبایی بینی یکی از رکورد دارهای جراحی های زیبایی به شمار می رود و سالانه بیشترین تعداد عمل را ثبت می کند.

 

 

عمل جراحی لیزیک چشم

عیوب انکساری به زمانی گفته می شود که چشم فرد قادر به شکستن نور و انتقال آن به محیط های شفاف قرنیه و عدسی بر روی پرده حساس به نور شبکه که این قسمت در قسمت خلفی چشم قرار دارد متمرکز نشود به همین دلیل تصویر ایجاد شده به شکل تار و نامفهوم می باشد . همانگونه که از نام آن پیداست عیوب انکساری به عنوان بیماری در نظر گرفته نمی شود و فقط بخشی از اختلالات چشمی ست .جراحی لیزیک و لازک چشم، به دلیل رفع عیوب انکساری چشم و دید بهتر و بدون واسطه، بیشترین آمار جراحی در چند سال اخیر را به خود اختصاص داده است.

 

 

عمل زیبایی کاشت ابرو

امروزه محبوبیت کاشت ابرو در سطح جهان، بخصوص نزد خانم ها در حال افزایش است و با وجود معضل ریزش ابرو که بدلایل متعددی مانند تغذیه نامناسب، بیماری های پوستی، استرس ، شیمی درمانی و غیره بوجود می آید، بسیاری از مردم می خواهند که موهای این ناحیه از صورت خود را ترمیم کنند چرا که داشتن ابروهای زیبا علاوه بر زیباتر نشان دادن چهره فرد می تواند موجب تقویت اعتماد به نفس وی بخصوص در خانمها شود. از این رو بسیاری از افراد جهت درمان ابرو، کاشت ابرو و یا پرپشت کردن ابرو به کلینیک کاشت ابرو مراجعه می کنند. ما در کلینیک، روش کاشت ابرو FUE  را با استفاده از بهترین تیم پزشکی،  تجهیزات درجه یک و مدرن، تجربیات بلند مدت خود و همچنین جدیدترین فن آوری های این علم عرضه می کنیم. از طرف دیگر در سال های اخیر در کنار افزایش تمایل به عمل های زیبایی مانند کاشت ابروی طبیعی و یا پیوند و ترمیم ابرو ، شاهد افزایش تمایل به داشتن ابروهای بزرگ و نسبتا پرپشت نزد زنان و حتی مردان نیز بوده و طبیعتا این امر موجب افزایش مراجعه افرادی که علاقه مند به جراحی های کاشت ابرو و مژه هستند شده است.

 

 

جراحی شکم

به عمل جراحی برداشتن پوست و چربی اضافی شکم اصطلاحا آبدومینو پلاستی گفته می شود و طی جراحی شکم با لیزر که امروزه زیاد استفاده می شود، پوست و چربی اضافی زیر ناف برداشته شده و عضلات جدار شکم نیز محکم می شود.

این عمل به طور شگفت انگیزی ظاهر شکم را بهبود می بخشد، اما یک برش محل عمل در سراسر زیر شکم بجا می گذارد که البته توسط لباس زیر کاملا پوشانده می شود.سالانه هزاران عمل آبدومینوپلاستی در ایران صورت می گیرد. چنانچه این عمل توسط جراح فوق تخصص پلاستیک انجام پذیرد، نتایج عمدتا مثبت و رضایتبخش خواهد بود. در غیر این صورت همیشه احتمال بروز عوارض وجود دارد. عمل زیبایی و کوچک کردن شکم، جزو جراحی های کم خطر ولی موثر محسوب می شود و می توان با رسیدگی و مراقبت سال های طولانی از کوچک بودن شکم نهایت لذت را برد.

 

 

عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک که شامل جراحی پلک بالا، جراحی زیبایی پلک پایین و جراحی پلک افتاده می باشد و هر کدام شامل هزینه های متفاوتی می باشد. در عمل جراحی پلک چشم بالا برش درست بر روی چین طبیعی پلک داده می شود، احتمال اینکه بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی چشم اثری از برش بر روی پلک ها بماند کم است، در این نوع عمل بعد از برداشتن پوست در صورتی که کیسه های چربی زیر آن وجود داشته باشد و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود و یا جراحی پلک با لیزر انجام می شود. در عمل جراحی پلک چشم پایین در صورتی که میزان پف پلک پایین و میزان بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش را دقیقا زیر خط مژه ها خواهد بود. در این حالت علاوه بر اینکه چربی ها خارج می شود و پوست اضافی پلک چیده میشود اما اگر میزان چربی ایجاد شده در پلک پایین کمتر باشد و میزان پوست پلک معمولی باشد می توان چربی های ایجاد شده را از طریق برشی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود خارج کرد . از مزایای این نوع جراحی می توان به این مرور اشاره کرد که بر روی پوست هیچ برشی داده نمی شود و ضمنا ترمیم و بهبودی آن سریعتر انجام می شود.

 

 

 

در چند دهه اخیر جراحی های زیبایی رونق چشمگیری پیدا کرده است. به این صورت که هر کجا را که نگاه می کنید، مطب و یا کلینیک زیبایی به چشم می خورد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم نتایج جراحی ها به ندرت چیزی می شود که انتظار نمی رود، ولیکن با این وجود ممکن است در برخی عمل های پلاستیک و زیبایی احتمال زیان و خطر وجود داشته باشد، این در حالی است که تعدادی از عمل های زیبایی به دلیل زیاد بودن و همگانی شدن آنها، احتمال بروز مشکل و خطر به حداقل ترین میزان خود رسیده است. همواره جراحی های پزشکی انجام می شده است، ولیکن در چندین سال اخیر عمل های زیبایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. حتی می توان گفت جراحی هایی همانند عمل چشم که به اصطلاح زیبایی نیستند اما برای زیبایی بیشتر و برای رهایی از لنز طبی و عینک، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. امروزه عمل های زیبایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و دیگر محدود به سن های بالا نیستند. جوان ها و حتی نوجوان ها هنگامی که در ظاهر خود با مشکلی مواجه می شوند نیز با مراجعه به کلینیک های زیبایی به دنبال رفع مشکلات خود هستند. باید در نظر داشت که در سنین پایین دکترها چنانچه تشخیص دهند مشکل حاد است و حتماً نیاز به عمل دارند، دست به کار می شوند. هر کس به نحوی بنا به سلیقه خود و برای رفع مشکلات ظاهری خود دست به عمل های جراحی متعددی می زند. در بین عمل های زیبایی بسیار زیاد، چند مورد هستند که بیشتری تعداد عمل بین مردم را به خود اختصاص داده است. امروز باهم به بررسی 3 مورد از عمل جراحی های پر طرفدار و رکورد دار می پردازیم.

امروز با هم چند مورد از برجسته ترین جراحی های چند دهه اخیر که احتمال بروز مشکل و زیان و خطر در آنها تقریباً وجود ندارد و بسیار طرفدار دارند را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کاشت موی سر

ریزش مو بسیار شدید و نیز تعداد افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو، به دنبال راه حلی برای داشتن موهای پرپشت و قطع ریزش مو و نیز راهی برای رویش مجدد موهایشان هستند، در این اواخر بازار کاشت موی طبیعی را بسیار داغ کرده است. در حال حاضر تنها راه ترمیم و درمان موهای از دست رفته به دلایل مختلف همانند بیماری های ارثی، سوانح، استفاده از برخی داروها و یا حتی کمبود آهن، فسفر، کلسیم و روی، به کارگیری پیوند موی طبیعی می باشد که پیوند در نقاط مختلف بدن از جمله سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه و نیز نواحی اسکار قابل انجام است. با توجه به دلایلی که بیان شد، در موارد اندکی از آنها که ریزش مو در حد خفیف باشد، می توان به پزشک متخصص رویش آن را از سر گرفت و با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهایی که متخصص آنها را تجویز می کند به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک کرد. برگشت مجدد مو فقط در مواردی که دلیل آن، کمبود و فقر برخی عناصر موجود در بدن باشد، ممکن است. هنگامی که فرد به علت سوانح و یا ژنتیکی به طاسی و یا ریزش شدید مو مبتلا می شود، جهت رویش مجدد موها، راهی به غیر از کاشت مو ندارد.

 

 

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ،اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند. بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجودآورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید. عمل زیبایی بینی یکی از رکورد دارهای جراحی های زیبایی به شمار می رود و سالانه بیشترین تعداد عمل را ثبت می کند.

 

 

عمل جراحی لیزیک چشم

عیوب انکساری به زمانی گفته می شود که چشم فرد قادر به شکستن نور و انتقال آن به محیط های شفاف قرنیه و عدسی بر روی پرده حساس به نور شبکه که این قسمت در قسمت خلفی چشم قرار دارد متمرکز نشود به همین دلیل تصویر ایجاد شده به شکل تار و نامفهوم می باشد . همانگونه که از نام آن پیداست عیوب انکساری به عنوان بیماری در نظر گرفته نمی شود و فقط بخشی از اختلالات چشمی ست .جراحی لیزیک و لازک چشم، به دلیل رفع عیوب انکساری چشم و دید بهتر و بدون واسطه، بیشترین آمار جراحی در چند سال اخیر را به خود اختصاص داده است.

 

 

عمل زیبایی کاشت ابرو

امروزه محبوبیت کاشت ابرو در سطح جهان، بخصوص نزد خانم ها در حال افزایش است و با وجود معضل ریزش ابرو که بدلایل متعددی مانند تغذیه نامناسب، بیماری های پوستی، استرس ، شیمی درمانی و غیره بوجود می آید، بسیاری از مردم می خواهند که موهای این ناحیه از صورت خود را ترمیم کنند چرا که داشتن ابروهای زیبا علاوه بر زیباتر نشان دادن چهره فرد می تواند موجب تقویت اعتماد به نفس وی بخصوص در خانمها شود. از این رو بسیاری از افراد جهت درمان ابرو، کاشت ابرو و یا پرپشت کردن ابرو به کلینیک کاشت ابرو مراجعه می کنند. ما در کلینیک، روش کاشت ابرو FUE  را با استفاده از بهترین تیم پزشکی،  تجهیزات درجه یک و مدرن، تجربیات بلند مدت خود و همچنین جدیدترین فن آوری های این علم عرضه می کنیم. از طرف دیگر در سال های اخیر در کنار افزایش تمایل به عمل های زیبایی مانند کاشت ابروی طبیعی و یا پیوند و ترمیم ابرو ، شاهد افزایش تمایل به داشتن ابروهای بزرگ و نسبتا پرپشت نزد زنان و حتی مردان نیز بوده و طبیعتا این امر موجب افزایش مراجعه افرادی که علاقه مند به جراحی های کاشت ابرو و مژه هستند شده است.

 

 

جراحی شکم

به عمل جراحی برداشتن پوست و چربی اضافی شکم اصطلاحا آبدومینو پلاستی گفته می شود و طی جراحی شکم با لیزر که امروزه زیاد استفاده می شود، پوست و چربی اضافی زیر ناف برداشته شده و عضلات جدار شکم نیز محکم می شود.

این عمل به طور شگفت انگیزی ظاهر شکم را بهبود می بخشد، اما یک برش محل عمل در سراسر زیر شکم بجا می گذارد که البته توسط لباس زیر کاملا پوشانده می شود.سالانه هزاران عمل آبدومینوپلاستی در ایران صورت می گیرد. چنانچه این عمل توسط جراح فوق تخصص پلاستیک انجام پذیرد، نتایج عمدتا مثبت و رضایتبخش خواهد بود. در غیر این صورت همیشه احتمال بروز عوارض وجود دارد. عمل زیبایی و کوچک کردن شکم، جزو جراحی های کم خطر ولی موثر محسوب می شود و می توان با رسیدگی و مراقبت سال های طولانی از کوچک بودن شکم نهایت لذت را برد.

 

 

عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحی زیبایی پلک که شامل جراحی پلک بالا، جراحی زیبایی پلک پایین و جراحی پلک افتاده می باشد و هر کدام شامل هزینه های متفاوتی می باشد. در عمل جراحی پلک چشم بالا برش درست بر روی چین طبیعی پلک داده می شود، احتمال اینکه بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی چشم اثری از برش بر روی پلک ها بماند کم است، در این نوع عمل بعد از برداشتن پوست در صورتی که کیسه های چربی زیر آن وجود داشته باشد و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود و یا جراحی پلک با لیزر انجام می شود. در عمل جراحی پلک چشم پایین در صورتی که میزان پف پلک پایین و میزان بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش را دقیقا زیر خط مژه ها خواهد بود. در این حالت علاوه بر اینکه چربی ها خارج می شود و پوست اضافی پلک چیده میشود اما اگر میزان چربی ایجاد شده در پلک پایین کمتر باشد و میزان پوست پلک معمولی باشد می توان چربی های ایجاد شده را از طریق برشی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود خارج کرد . از مزایای این نوع جراحی می توان به این مرور اشاره کرد که بر روی پوست هیچ برشی داده نمی شود و ضمنا ترمیم و بهبودی آن سریعتر انجام می شود.

 

 

 



:: برچسب‌ها: بهترین جراحی های زیبایی, جراحی زیبایی, جراحی های زیبایی کم خطر, عمل های زیبایی, محبوب ترین جراحی های زیبایی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

دلایل و درمان چشم های خشک و آسیب پذیر

نگهداری و مراقبت از چشم‌ ها به ویژه چشم های خشک و آسیب پذیر یکی از اصول بسیار مهم در علم چشم پزشکی به شمار می‌ آید. مراقبت از چشم‌ ها معطوف به برخی از باید‌ها و نباید‌ها است و رعایت این عوامل می‌ تواند سلامت چشمان شما را تضمین نموده و از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری‌ های ناشی از خشکی چشم پیشگیری نماید.

خشکی چشم چیست؟

خشکی چشم به حالتی گفته می‌ شود که در آن اشک تولید شده در چشم ناکافی باشد و یا کیفیت لازم جهت مرطوب نمودن چشم‌ ها را ندارد. این عارضه یک حالت بسیار نا‌مطلوب است که در آن چشم‌ ها به شدت دچار سوزش و خارش شده و در برخی موارد احساسی مشابه با قرار گرفتن در کنار دود آتش، در افراد ایجاد می‌ گردد. معمولا حالت‌ های ایجاد شده به دنبال خشکی خفیف تا شدید چشم‌ ها پس از نگاه کردن طولانی مدت به صفحه لب‌ تاپ، کامپیوتر، تلویزیون و قرار گرفتن در محیط‌ های مرطوب، دودی و آلوده تشدید می‌ گردد.

چشم های خشک

چشم های خشک

علائم چشم های خشک

  • احساس خشکی، سوزش و فرو رفتن جسمی تیز و یا شکستن مژه در چشم‌ ها
  • خارش شدید در چشم‌ ها به ویژه گوشه و پلک‌ های پایینی
  • تمایل به بستن چشم‌ ها در نور شدید به ویژه شب‌ ها (حساسیت به نور)
  • ناتوانی در رانندگی شب
  • سرخی و قرمزی چشم‌ ها (خون افتادگی در چشم)
  • واکنش شدید چشم‌ ها به قرار دادن لنز
  • احساس خیسی و آبریزش از گوشه‌ های چشم
  • در موارد شدید احساس درد و ناراحتی شدید در چشم‌ ها

دلایل خشکی چشم

وجود برخی از مشکلات زمینه‌ ای مانند اختلالات تیروئیدی از جمله پر‌کاری تیروئید که منجر به اگزوفتالمی شده و ریسک خشکی چشم را افزایش می‌ دهد. دیابت، فشار خون، لوپوس اریتماتوز و بیماری‌ های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید از جمله دلایل ایجاد کننده خشکی چشم‌ ها هستند.

  • کمبود ویتامین A و بتاکاروتن
  • مصرف برخی از دارو‌ها مانند دارو‌های پیشگیری از بارداری، دارو‌های ضد‌افسردگی و دارو‌های ضد‌حساسیت ایجاد چشم های خشک در افراد می کند
  • افزایش سن یکی از مهمترین دلایل ایجاد چشم‌ های خشک و آسیب ‌پذیر است، پس از 40 سالگی ریسک ابتلا به خشکی چشم به شدت خواهد یافت.

خشکی چشم

خشکی چشم

عوارض چشم های خشک

ایجاد غفونت‌ های چشمی: کاهش ترشح اشک و یا تولید اشک بدون کیفیت ریسک ابتلا به عفونت‌ های قارچی و باکتریایی چشم را افزایش داده و بخش‌ های مختلف چشم را مستعد عفونت‌ های خفیف تا شدید می‌ نماید.
آسیب‌ های چشمی: خشکی چشم ریسک آسیب‌ های چشمی را افزایش داده و منجر به بروز ایجاد قرینه، التهابات چشمی و مشکلات بینایی می‌ گردد.
کاهش دامنه فعالیت‌ های روزمره: خشکی چشم‌ ها انجام فعالیت‌ های روزمره مانند رانندگی به ویژه در شب، کتاب خواندن و مطالعه و کارکردن با کامپیوتر و تلفن همراه را کاهش و در موارد شدید به طور کلی مختل می‌ نماید.

پیشگیری از خشکی چشم

افرادی که مبتلا به خشکی چشم هستند نگران درمان آن هسنمد، درحالیکه نگهداری از چشم های خشک کار راحتی است و خیلی دشوار نیست، حال برای دچار نشدن به خشکی چشم می توانید روش های ذیل را انجام دهید تا سلامت چشم های شما حفظ شود.

استفاده از شوینده‌ های مناسب:

شوینده‌ های مناسب مانند شامپو بچه و برخی از صابون‌ های دارنده اسید‌های چرب و ترکیبات داخل اشک، تاثیر بسیار زیادی بر کاهش و پیشگیری از بروز خشکی چشم‌ دارد.

استراحت‌های دوره‌ ای حین فعالیت:

توصیه می‌ شود حین انجام فعالیت‌ های روزمره مانند مطالعه و استفاده از کامپیوتر، لب‌تاب و تلفن همراه، استراحت‌ های دوره‌ ای را انجام داده و هر 20 دقیقه یک بار چشمان خود را بسته و یا به یک فاصله دور خیره شوید.

رعایت رژیم غذایی مناسب:

به منظور جلوگیری و درمان چشم های خشک بهتر است رژیم غذایی خود را مراعات نموده و به میزان فراوان، مایعات و مواد غذایی حاوی ویتامین A و بتاکاروتن مانند سبزیجات رنگی، هویج و آب‌ میوه مصرف نمایید.

استفاده از عینک‌ های دودی:

عینک‌ های دودی استاندارد و مناسب تاثیر بسیار زیادی بر جلوگیری از ورود هوای خشک به چشم‌ ها داشته و می‌ تواند چشم‌ ها را از ابتلا به بیماری‌ های چشمی و خشکی مصون نماید.

اجتناب از سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی:

دود ناشی از سیگار، قلیون و دخانیات بسیار آسیب‌ رسان بوده و می‌ تواند کیفیت اشک تولید شده در چشم‌ ها را کاهش داده و ریسک ابتلا به خشکی چشم را افزایش دهد، پس توصیه می‌ شود مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را به حداقل ممکن کاهش دهید.

مراجعه به پزشک و مصرف دارو‌ها:

معاینه‌ های چشمی، بررسی کیفیت اشک و استفاده از دارو‌های مختلف مانند قطره‌ های اشک مصنوعی از جمله اصلی‌ ترین و مهمترین راه‌ های درمان چشم های خشک است که تحت نظر متخصص چشم پزشک تجویز شده و از درمان‌ های دائمی و موثر خشکی چشم محسوب می‌ گردد.



:: برچسب‌ها: عینک و لنز, دلایل خشکی چشم, علائم خشکی چشم, عوارض خشکی چشم, درمان خشکی چشم, پیشگیری از خشکی چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

درمان نابینایان توسط تحریک عصب بینایی

چشم انسان از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر گونه آسیب به هریک از این قسمت ها ممکن است منجر به کم بینایی یا نابینایی شود. امروزه از روش ها و تکنیک های نوینی همچون تحریک عصب بینایی برای درمان نابینایان استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید درباره موضوع تحریک عصب بینایی برای درمان نابینایی در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

اجزای تشکیل دهنده چشم انسان

چشم انسان از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر یک از این 30 قسمت کره چشم به ترتیب بر اساس تصویر شامل موارد مطرح شده در زیر است:

اجزای چشم

اجزای چشم

1- زجاجیه، ۲- حاشیه دندانه‌دار،۳-ماهیچه مژکی، ۴- گردالک‌های مژگانی، ۵- مجرای اشک، ۶- مردمک، ۷- اتاق جلویی، ۸- قرنیه، ۹- عنبیه، ۱۰-عدسی بیرونی، ۱۱- عدسی درونی، ۱۲- زوائد مژگانی، ۱۳- ملتحمه، ۱۴- ماهیچه مایل زیرین، ۱۵-ماهیچه راست زیرین، ۱۶-ماهیچه راست میانی،۱۷- شبکیه، ۱۸- صفحه بینایی، ۱۹- سخت‌شامه، ۲۰- سرخرگ مرکزی شبکیه، ۲۱- سیاهرگ مرکزی شبکیه، ۲۲- عصب بینایی، ۲۳-سیاهرگ حلقوی، ۲۴-غلاف پیازی، ۲۵- لکه زرد، ۲۶-گودی مرکزی، ۲۷- صلبیه، ۲۸- مشیمیه، ۲۹ - ماهیچه راست بالایی، ۳۰ -شبکیه

منظور از عصب بینایی (Optic nerve) چشم چیست؟

دومین بخش از سیستم اعصاب مغزی انسان را عصب بینایی تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، گانگلیون موجود در لایه هشتم (شبکیه) دارای جسم های سلولی استوانه ای و مخروطی شکلی هستند که آکسون موجود در هر یک از آن ها باعث ایجاد عصب بینایی یا عصب اپتیک در لایه نهم شبکیه چشم خواهد شد. یک عصب بینایی چشم تقریبا از حدود یک میلیون آکسون تشکیل شده است.

عصب بینایی

عصب بینایی

عوارض آسیب عصب بینایی

بسیاری از افراد در سرتاسر جهان که تعداد آن ها شاید به حدود 39 میلیون نفر برسد به دلایل مختلف همچون ژنتیک، جدا شدن شبکیه، گلوکوم، تروما، سکته مغزی، آب مروارید، التهاب یا عفونت و ... به بیماری ها چشمی و نابینایی مبتلا شده اند. در همین راستا می توان گفت نئوریت یا التهاب در عصب بینایی از جمله آسیب های عمده ای است که به چشم انسان وارد می شود و دوره درمان و بهبود آن در اکثر بیماران حدود 6 هفته به طول می انجامد. تاکنون هیچ روش قطعی برای درمان نابینایان وجود نداشته اما پزشکان این حوزه در تلاش هستند تا با کمک دانش و تکنولوژی های نوین، روشی را برای درمان نابینیان موقت پیدا کنند. یکی از روش هایی که امروزه مورد استقبال بسیاری از کشورها قرار گرفته است درمان نابینایان با تحریک سیستم عصب بینایی چشم آن ها است.

تحریک عصب بینایی برای درمان نابینایان

امروزه بسیاری از پژوهشگران به دنبال یافتن روش ها و تکنیک های نوینی برای درمان نابینایی انسان ها هستند و بر اساس تحقیقات دانشمندان در "موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان" (EPFL )" سوئیس می توان در حال حاضر از روش های جدیدی همچون تحریک عصب بینایی چشم با ارائه سیگنال‌های بصری برای درمان نابینایان استفاده کرد. همچنین با توسعه دانش و فناوری های نوین، موسسه ای دیگر در ایتالیا نیز به نام "Scuola Superiore Sant’Anna" درصدد درمان نابینایان تحقیقات و آزمایشاتی را روی چشم خرگوش انجام داده اند که به وسیله آن امکان دور زدن مردمک چشم و ارسال پیام به مغز برای مشاهده اجسام به صورت تقریبی میسر شده است. در واقع این کار آن ها برای درمان نابینایی با استفاده از نوع جدیدی از الکترود درون عصب به نام" OpticSELINE" برای تحریک سیستم عصب بینایی آن ها امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید نتایج حاصل از تحقیقات آنها را در مجله "Nature Biomedical Engineering" ایتالیا مطالعه کنید.

تحریک عصب بینایی

تحریک عصب بینایی

امروزه تحریک سیستم عصب بینایی چشم برای درمان نابینایان یکی از چندین راهکار با ارزشی است که به وسیله آن دستگاه عصبی برای ترمیم عملکرد حسی و حرکتی خود تحریک شده و تمام تلاشش را برای مشاهده دنیای اطراف خواهد کرد.

شیوه های تحریک عصب بینایی برای درمان نابینایان

یکی از شیوه های آزمایش شده برای تحریک عصب بینایی چشم نابینایان تولید فسفن بدون مشاهده مستقیم نور توسط فرد است. در واقع فسفن باعث می شود که لکه ها سفید رنگی به شکل نور در میدان بینایی چشم فرد نابینا احساس شود. این فسفن ها را می توان به وسیله تحریکات مکانیکی، الکتریکی یا مغناطیسی رتین یا قشر بینایی مغز و یا ازبین بردن سلول‌های شبکه بینایی چشم فرد تولید کرد. نکته قابل توجه که بسیار مهم است، این است که استفاده از این شیوه تنها به دست جراح چشم پزشک امکان پذیر می باشد.

یکی دیگر از روش های تحریک عصب بینایی چشم نابینایان که هنوز مراحل مقدماتی خود را پشت سر می گذراند؛ استفاده از 12 الکترود عصب (Optic SELINE) سفت و سختی بوده که با ارسال جریان الکتریکی از طریق این الکترود ها به عصب بینایی چشم، می توان سگینال های فرستاده شده به مغز را برای فعالیت در قشر بینایی اندازه گیری کرد تا در نهایت تاثیر این الکترودها را بر روی درمان نابینایان سنجید.



:: برچسب‌ها: عینک و لنز, اجزای تشکیل دهنده چشم انسان, درمان نابینایان, درمان نابینایی با تحریک عصبی, عصب بینایی, عوارض آسیب عصب بینایی, تحریک عصب بینایی ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

انواع لنزهای مدرن و ضد بخار و ضد آب عینک ها

امروزه پیشرفت دنیای تکنولوژی پای خود را به تولید انواع لنزها و شیشه های عینک نیز باز کرده و به همین خاطر است که انواع لنزهای مدرن عینک را می توانید در بازار ببینید و انتخاب کنید. ولی سؤال اینجاست که تفاوت این لنزهای مدرن عینک در چیست و بر چه مبنایی باید آن ها را به لنزهای قدیمی ترجیح داد. همچنین باید چه چیزهایی را در زمان خرید شیشه های مدرن عینک در نظر گرفت و بعد دست به انتخاب زد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع لنزهای مدرن، ضد بخار و ضد آب آشنا کنیم.

ویژگی های لنزهای شیشه ای

لنزهای عینک در گذشته، بر خلاف لنزهای مدرن عینک امروزی، بیشتر از جنس عدسی های شیشه ای ساخته می شدند که این عدسی ها می توانست ساده یا فتوکروم باشد. مهم ترین ویژگی عدسی های شیشه ای در این است که ضخامت و حجم کمتری را اشغال می کنند. ولی در عوض وزن بیشتری نسبت به شیشه های مدرن امروزی دارند. همچنین شیشه ها در برابر خش گرفتن مقاومت بیشتری از خود نشان می دادند که این نیز یکی از ویژگی های ممتاز آن ها بود. تفاوت عدسی های فتوکروم با عدسی های ساده نیز در این بود که در شیشه این عدسی ها، از ترکیب شیمیایی بهره برده می شود که در برابر نور، تجزیه شده و در نتیجه شیشه عینک تغییر رنگ داده و تیره می شود. این موضوع برای کسانی که نسبت به نور زیاد خورشید حساس هستند، بسیار مفید است.

لنزهای شیشه ای

لنزهای شیشه ای

معرفی لنزهای مدرن عینک

در برابر لنزهای شیشه ای گذشته، امروزه نوع جدیدی از لنزها به بازار عرضه شده اند که جنس اصلی آن ها از مواد پلیمری و اصطلاحاً پلاستیک است. این لنزها سبک تر از عدسی های شیشه ای هستند، ولی در عوض حجم بیشتری را اشغال می کنند. استفاده از لنزهای مدرن عینک حسن های بسیاری دارد و ویژگی های خوبی را به عینک های مدرن اضافه کرده است. به همین خاطر اغلب افراد تمایل بیشتری به استفاده از لنزهای پلاستیکی مدرن دارند.

آشنایی با ویژگی لنزهای مدرن عینک های آب گریز

مهم ترین ویژگی لنزهای مدرن عینک این است که میزان خطای دید در عدسی های پلیمری به حداقل میزان ممکن می رسد. این موضوع سبب می شود که از تمامی سطوح عدسی بتوانید تصاویر را بدون مشکل و انحناء خاص ببینید. ویژگی دیگر این عدسی ها وزن سبک تر و ظرافت بیشتر آن است که به زیبایی عینک های مدرن کمک بسیاری کرده است. این موضوع برای کسانی که به طور پیوسته باید از عینک استفاده کنند، نکته مهمی به شمار می رود. همچنین به خاطر فشردگی بیشتر و سطح پیوسته، این عدسی ها زمانی که بخار آب روی آن ها می نشیند، خاصیت آب گریزی خود را نمایان می کنند. ضمن اینکه برای مقابله با خش گیری شیشه، از لایه ای محافظ در سطح آن ها استفاده می شود، که علاوه بر این عدسی را در برابر بازتاب نور آفتاب نیز مقاوم می کند. 

لنز های مدرن برای عینک

لنز های مدرن برای عینک

آشنایی با انواع عدسی های مدرن پلیمری

عدسی های پلیمری مدرن عینک به طور کلی به سه شکل ساده، آنتی رفلکس و عدسی های فتوکروم تولید می شوند. البته می توان در یک عدسی هم از خاصیت آنتی رفلکسی و هم فوتوکرومی نیز بهره برد. عدسی های فتوکروم و ساده در لنزهای مدرن عینک تقریباً شبیه به عدسی های شیشه ای عمل می کنند. فقط تنها وجه تمایزشان همان سبکی بیشتر و خطای دید پایین تر است. دیگر ویژگی ممتاز این عدسی ها اما در رابطه با عدسی های آنتی رفلکس وضع متفاوت است.

عدسی های مدرن آنتی رفلکس یکی از جدیدترین مدل های عدسی بازار است. این عدسی ها علاوه بر ظاهر زیباتر دارای پوشش محافظی هستند که دید بهتری را به خریدار می دهد. میزان خطای دید و بازتاب نور در عدسی های آنتی رفلکس به میزان ناچیزی می رسد. ضمن اینکه در برابر اشعه فرابنفش خورشید نیز مقاوم است. همچنین این لایه محافظ عدسی مدرن عینک شما را در برابر ذرات گرد و غبار نیز مقاوم می کند.

اگر قصد خرید عدسی های مدرن عینک را دارید، اولین قدم این است که به دکتر چشم پزشک مراجعه نمایید و سپس قبل از هر چیز دیگری درباره ویژگی های آن، کشور و شرکت سازنده و دیگر موارد به خوبی تحقیق کنید. امروزه شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند.



:: برچسب‌ها: عینک ضد بخار, عینک ضد آب, لنزهای مدرن, انواع لنزهای مدرن, لنزهای شیشه ای, عدسی های مدرن پلیمری, عینک و لنز ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

نزدیک بینی چیست و راه های پیشگیری از آن چیست

نزدیک بینی یکی از مشکلات شایع چشمی است که بسیاری از مردم در سراسر دنیا در خطر ابتلا به آن قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای پیشگیری از این عارضه هستند تا بعدها دچار آن نشوند. برای این عارضه نیز مانند سایر بیماری های چشمی، روش هایی برای پیشگیری وجود دارد که خطر ابتلا به این عارضه را در افراد کمتر می کند.

نزدیک بینی

نزدیک بینی یا میوپی یکی از عارضه های عیوب انکساری چشم است. وقتی بیمار به این عارضه دچار می شود، به این معنا است که بیمار می تواند همه متون، اشیا و هر آنچه که وجود دارد را از فاصله نزدیک تشخیص دهد، اما همه چیز از فاصله دور برایش نامفهوم است و نمی تواند به درستی آنها را از فاصله راه دور تشخیص دهد. طبق تحقیقاتی که انجام شده مردم کشورهای آسیایی و خانمها بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند. اگر اندازه قرنیه چشم و اندازه چشم، نسبت به هم بزرگتر باشند، آنگاه این عارضه چشمی به وجود می آید. این افراد برای اینکه بتوانند یک جسم را از فاصله دور نیز تشخیص دهند باید از عدسی های واقع گرا در عینک خود استفاده کنند. عینک این دسته از افراد دارای شماره منفی است و هر چه عدد آن بالاتر می رود یعنی چشم ضعیف تر است. آشنایی با نزدیک بینی به افراد کمک می کند تا بتوانند بلافاصله پس از دیدن علائم به موقع به پزشک مراجعه کرده و از شدت آن جلوگیری نمایند.

نزدیک بینی

نزدیک بینی

چه کسانی در خطر ابتلا به میوپی قرار دارند؟

قبل از هر چیزی، افرادی که سابقه ابتلا به این عارضه را به صورت خانوادگی دارند، از طریق وراثت به این عارضه دچار می شوند. اما پس از وراثت عوامل محیطی بسیاری در ابتلا به این عارضه نیز تاثیرگذارند. همچنین نوزادانی که به هر دلیلی زودتر از موعد مقرر به دنیا می آیند و برای رشد در دستگاه قرار می گیرند، به دلیل قرارگیری در معرض اکسیژن بیشتر به این عارضه دچار می شوند. انجام کارهایی همچون خیاطی، کار با کامپیوتر،نقاشی، کار با تلفن همراه و تبلت می تواند در ابتلا به این عارضه بسیار تاثیرگذار باشند و روند آن را تسریع ببخشند. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، فعالیت ممتد و طولانی چشم بدون استراحت، یکی از عوامل بسیار مهم در ابتلا به نزدیک بینی است.

پیشگیری از نزدیک بینی

بسیاری از افراد بر این باور هستند که روش پیشگیری برای این عارضه وجود ندارد و اگر این دسته از افراد  از عینک در همان ابتدای ابتلا به این عارضه استفاده نکنند، این بیماری رشد پیدا نمی کند و چشم آنها نیز بهبود می یابد، در صورتی که این تفکر بسیار اشتباه است. متخصص چشم بر این باور است که روش هایی که باعث می شوند تا ابتلا به این عارضه کمی عقب بیفتند و چشم ها کمتر در معرض ابتلا به میوپی قرار بگیرند، عبارتند از:

  • استفاده نکردن از چشم ها به صورت مکرر و استراحت کردن بین انجام فعالیت های روزانه
  • اجتناب از مطالعه کردن با نور بسیار کم که باعث میوپی می شود.
  • استراحت چشم ها با نگاه کردن به فواصل دورتر

تشخیص نزدیک بینی

تشخیص نزدیک بینی

روش های تشخیص میوپی

تشخیص نزدیک بینی در افرادی که به دلیل وراثت دچار این عارضه شده اند، بسیار ساده است و والدین یک نوزاد به راحتی می توانند آن را تشخیص دهند. آنها می توانند با قرار دادن اشیا در فاصله دورتر و تشخیص اینکه آیا کودک می تواند این اشیا را تشخیص دهد یا نه، کاملا میوپی را در کودک تشخیص دهند.
بهترین و سریع ترین راه برای تشخیص نزدیک بینی، انجام یک معاینه دقیق توسط پزشک است. پزشک با انجام آزمایش هایی بر روی چشم که مربوط به عیوب انسکاری چشم هستند، می تواند این عارضه را به درستی تشخیص دهد. افرادی که دچار نزدیک بینی هستند می توانند حروف چارت اسنلن را در فاصله نزدیک به راحتی بخوانند و تشخیص دهند، اما خواندن همین حروف در فاصله دورتر برای آن بسیار مشکل است. علاوه بر چارت اسنلن، پزشک از آزمایش های دیگری همچون معاینه شبکیه چشم، تست فشار چشم و معاینه اسلیت لامپ استفاده می کند تا این بیماری را تشخیص دهد.



:: برچسب‌ها: نزدیک بینی, عینک و لنز, راه های پیشگیری نزدیک بینی, پیشگیری از نزدیک بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

همانطور که می دانید، نیمی از هدف هر سفری را تفریح تشکیل می دهد و نیمه دیگر آن به خرید مربوط می شود. البته بعضی افراد سفر را تنها برای خرید کردنش دوست دارند. در اینجا مراکز خرید و بازار هایی را معرفی کرده ایم که در سراسر دنیا معروف بوده و بهترین خرید عمرتان را برایتان رقم خواهند زد.

استانبول، شهری به شدت آشنا برای عاشقان خرید

برای خرید کردن در استانبول بازارهای سر باز و سربسته قدیمی زیادی وجود دارد. خود را در بازار ادویه استانبول که در آن عطر میوه، چای و ادویه از هر گوشه و کناری به مشام میرسد تصور کنید یا در بازار عتیقه فریکوی که اشیای قدیمی به فروش می رسد گشت بزنید. پیشنهاد ما این است ابتدا از قیمت تور لحظه آخری استانبول با خبر شده و اولین صرفه جویی در هزینه را با خرید این تور ارزان انجام دهید.

بازار آراستا استانبول: بازار آرستا (Arasta Bazaar) در پشت مسجد آبی قرار دارد و با حدود 70 فروشگاه، تجربه خرید در این محل در مقایسه با بازار بزرگ بسیار ناچیز است.شما می توانید انواع قالیچه، دستمال کاغذی، کالاهای نخی دستباف، جواهرات، نقاشیهای تزئینی، کوسن های مختلف را با قیمت های کمی بالاتر از بازار بزرگ در این بازار پیدا کنید. البته ممکن است احساس کنید که مغازه داران در مقایسه با بازار بزرگ به شما تخفیف نمی دهند. از فروشگاه مشهور ایزنیک کلاسیک بازدید کنید که سرامیکهای به سبک سنتی را به طراحهای جدید و معاصر که هنر منطقه آناتولی میباشد را به فروش می رساند. همه مردم محلی و گردشگران از این فروشگاه که در قلب بازار آرستا قرار دارد دیدن و خرید میکنند. تعدادی از افراد نیز به حمام جنیفر علاقه مند میشوند و منسوجات تولید شده که از مواد طبیعی تهیه شده را می خرند.

بازار ادویه استانبول: بازار ادویه یک چهارم بازار بزرگ است و برای خرید کردن گشت زدن انتخاب خوبی است و به راحتی میتوانید جنس مورد نظر خود را در آن پیدا کنید. این بازار در نزدیکی مسجد جدید قرار دارد. در بازار قدم گشتی زده و بسته های های ادویه جات، چای ها، روغن ها، گیاهی و دانه ها را مشاهده کنید. سعی کنید خیابان پشتی بازار را هم کشف کنید. در امتداد خیابان Hasicilar راه بروید و خلیج شاخ طلایی را ببینید. از مغازه های گلدان و کاسه های سفالی، لوازم التحریر، لوازم کودک، لباس و پارچه، لوازم الکترونیک، محصولات زیبایی و اسباب بازی این محل میتوانید دیدن کنید.

بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول: بازار عتیقه فروشی فریکوی (Feriköy Antique Market) که در روزهای یکشنبه برپا میشود در آن بیش از 200 دستفروش اجناس قدیمی و عتیقه از دوران عثمانی تا جواهرات اروپایی قدیمی را به فروش میرسانند. شما می توانید کالاهای مانند سکه های قدیمی، ظروف چینی، رادیوها و دوربین های قدیمی را در این محل پیدا کنید. همچنین میتوانید نگاهی به اقلام نوستالژیک در این محل بیندازید از جمله فیلم های ویدوئی، پوسترها، کتاب ها و حتی اشیایی از دوران جنگ. بررسی این بازار یک راه واقعا سرگرم کننده برای وقت گذرانی در یک بعدازظهر یکشنبه در محله شیشلی است. با 20 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو Osmanbey به این  بازار که در منطقه بومونتی قرار دارد میرسید.

بازار ارگانیک فریکوی : این بازار در روزهای شنبه در محل بازار عتیقه فروشی فریکوی برپا میشود. تازه ترین محصولات ارگانیک از جمله عدس، آرد، نوشیدنی، تخم مرغ و پنیر را در این بازار میتوانید خریداری کنید. شما همچنین می توانید محصولات شوینده ارگانیک را که در سوپر مارکتهای استانبول پیدا نمی شود را نیز  در این مکان تهیه کنید. قیمت های این بازار کمی پایین تر از سایر فروشگاهها و سوپر مارکت های عمده فروش هستند. برای خرید محصول سالم و طبیعی و به صرفه این بازار بهترین انتخاب است.

سالی بازار کادیکوی استانبول: شنبه بازار سالی که در منطقه کادیکوی (Kadıköy Salı Bazaar) قرار دارد و یک بازار بزرگ در سمت آسیایی در استانبول است برپا میشود. این بازار به عنوان یک نسخه بزرگتر از بازارهای محله هفتگی است که در اطراف شهر برگزار می شود،  در این بازار همه چی از جمله تخم مرغ های تازه را میتوانید بخرید. در این بازار محلی میتوانید غذاهای خیابانی مانند کباب ترکی یا ساندویچ ماهی را بخورید. این بازار اخیرا به محل جدیدی انتقال پیدا کرده و در مقابل ایستگاه مترو Göztepe برپا می شود. در داخل ایستگاه علامت هایی وجود دارد که شما را به سمت بازار سالی هدایت میکنند.

بازار Sahaflar Çarşısı استانبول: عاشقان کتاب حتما باید برای خرید کردن زمانی را به کشف کردن این بازار قدیمی اختصاص دهند. این بازار کتاب بین مسجد بایزید و بازار بزرگ قرار دارد.بازار کتاب Sahaflar Çarşısı برای خرید انواع کتابها و مجله های قدیمی دوران عثمانی و دست نوشته های ترکی نسخه های قرآنی و کتاب های طرز تهیه قهوه ترکی انتخاب بسیار مناسبی است. با اینکه متاسفانه تعداد افراد کتابخوان زیاد نیست ولی همچنان در این بازار کتاب و نقاشی و قلم های خوش نویسی و نقشه میتوانید پیدا کنید.

آنتالیا، شهری مخصوص تفریح با خرید

آنتالیا علاوه بر جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، مراکز خریدی را برای رفع بسیاری از نیاز ها در خود جای داده است. در این شهر علاوه بر تفریحات هیجان انگیز، خرید های شگفت انگیزی نیز خواهید داشت.

مرکز خرید مارک آنتالیا-MarkAntalyaدر ماه آگوست سال 2013 مرکز خرید مارک آنتالیا به منظور دسترسی بهتر و راحت تر اهالی و گردشگران در فضای 51 هزار متر مربع ساخته شد. این مرکز دارای 155 فروشگاه می باشد و شما می توانید اجناس و برندهای متفاوت را به قیمتی اقتصادی بیابید همچنین می توانید با اطلاع از قیمت تور لحظه آخری آتتالیا و سپس خرید یا رزرو آن، در رستوران های این مرکز غذای مورد علاقه خود را میل کنید. گفتنی است که این مرکز دارای پارکینگی با گنجایش سه هزار خودرو می باشد.

مرکز خرید میگروس آنتالیا مرکز خرید میگروس (Migros Shopping Center) در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود. این مرکز تجاری در سال 2001 در مساحتی به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و لاکوست را در خود جای داده است که بنابر سلیقه خود میتوانید در میان همه این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ این پاساژ میتوانید انواع غذاهای خوشمزه بین الملی و ترکی را امتحان کنید. سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف، پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا دارای 1300 ظرفیت  خودرو است. همچنین به غیر از ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی جانبی نیز در این محل به چشم می خورد. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط 12 پله برقی و دو آسانسور پانورامیک به هم متصل می شود. هایپر مارکت میگروس واقع در طبقه همکف و سینما نیز با هشت سالن نمایش فیلم و رستوران‌های آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌های مرکز خرید میگروس مشرف به دریا و کوه های بیداقی می باشند. این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا-TerraCity: مرکز خرید تراسیتی یکی از بهترین، مشهور ترین مراکز تجاری آنتالیا است که در مساحتی به وسعت ۴۸٫۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. مرکز خرید تراسیتی متشکل از ۴ طبقه و 150 فروشگاه در منطقه مرادپاشا و در محله فنر قرار گرفته است.در میان فروشگاه های آن برندهای مطرح و به روز ترک و بین الملی از جمله نایک، پیر کاردین، هوگو باس، گانت، ماسیمو دوتی، ماکس مارا، تامی هیلفیگر مارکس اند اسپنسر و.. نیز قرار دارد. این مرکز تجاری دارای مغازه های فروش لوازم خانگی و دیجیتال، لوازم آرایشی، کیف و کفش ، جواهر، ساعت و لوازم ورزشی است که تمامی گردشگران میتوانند مطابق سلیقه و بودجه خود اجناس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند، همچنین فروشگاهای مخصوص کودکان از جمله لباس و اسباب بازی نیز در این محل به چشم می خورد. علاوه بر فروشگاه های متنوعی که در مرکز خرید تراسیتی (TerraCity) آنتالیا قرار دارد، طبقه چهارم آن دارای 30 رستوران و کافه است که غذاهای ترکی و بین الملی را برای مشتریان خود سرو میکند که پس از گشت زنی و رفع خستگی میتوانید در این رستورانها غذای خوشمزه میل کنید. همچنین زمین های بازی کودکان و خردسالان نیز از امکانات تفریحی و سرگرم کننده است تراسیتی آنتالیا که میتوانید از آنها بهره مند شوید.اتاق تعویض پوشک، اطلاعات، مسجد، پارکینگ، تاکسی، ویلچیر،  اینترنت وایفای، اشیا گمشده، دستگاه های خودپرداز، رخت کن و بخشی از امکانات مرکز خرید تراسیتی میباشد. این مرکز خرید از ده صبح تا ده شب باز است.

 

مسکو، خریدهایی که شما را با تزارهای روس در می آمیزد

تماشای آثار به جای مانده از دوران شوروی، صنایع دستی و غذای خیابانی لذیذ فقط چند مورد از چیزهایی است که در بازارهای مسکو میتوانید پیدا کنید. بازارهایی که تاریخ گذشته روسیه را میتوانید در آن جستجو کنید.

بازار Izmailovsky مسکو: بازاری با اشیاء شگفت انگیز و عتیقه مانند سماورها، گرامافون، کلاه های خز دار، سکه های باستانی و حتی مجسمه های استالین.بازار (Izmailovsky) مسکو مانند گنجینه ای است که هیچ مرزی ندارد. محصولات دست بافت و صنایع دستی که با مهارت زیبایی طراحی شده در این بازار به چشم میخورند که بسیار جذاب و دیدنی هستند. برای اینکه سوغات را با قیمت زیاد نخرید پس بهتر است که برای خرید به سراغ فروشگاه های سوغات مسکو در بازار (Izmailovsky) بروید. در بالکن طبقه دوم این محل می توانید هنرهای دستی محلی و فرش دستباف این شهر را پیدا کنید. این بازار در نزدیکی میدان کرملین قرار دارد که در تور مسکو سنت پتربورگ میتوانید خریدهای مقرون به صرفه ایی در این محل داشته باشید.

بازار Danilovsky مسکو: این بازار، بازار کشاورزان و محل یافتن مواد غذایی ارگانیک در مسکو است. بازار (Danilovsky) بهترین محصولات تولیدی کشاورزان روسیه را در این محل عرضه میکند. گوشت، پنیر و مربای محلی را در این بازار میتوانید تهیه کنید و همچنین و عطر و بوی تازه نان در گوشه و کنار این محل به مشام میرسد. میوه و سبزیجات تازه، آجیل و خشکبار و میوه خشک بسته بندی شده در این بازار به فروش میرسد. بازار (Danilovsky) از ساعت 8 صبح تا 8 شب دایر است و در خیابان 74 Muytnaya قرار دارد.

بازار Novopodrezkovo مسکو: در یک روز شلوغ این بازار میزبان حدود 4 تا 6 هزار فروشنده است. بازار (Novopodrezkovo) نسبت به سایر بازارهای دیگر کمتر شناخته شده است که بسیار مورد علاقه مردم محلی است. در این بازار محصولات دارای افزایش قیمت زیادی نیستند و به راحتی میتوانید با قیمت مقرون به صرفه در این محل سوغات تهیه کنید.

بازار Novopodrezkovoبرای گردشگران یک محل کمتر شناخته شده و ایده آل برای خرید کردن است. لباسهای مختلف، وسایل طراحی لباس و اجناس عتیقه را در این محل میتوانید پیدا کنید. برخی از اشیای قدیمی که گنجینه های دوران شوری سابق هستند در این بازار به چشم میخورند. محل برگزاری این بازار قبلا جای دیگری بوده که در حال حاضر به محلی دیگر منتقل شده و در آخر هفته ها دایر است.

بازار Bloshiny Rynok مسکو: برای کسانی که عاشق اجناس عتیقه هستند رفتن به بازار (Bloshiny Rynok) از واجبات است.اجناس قدیمی و عتیقه که متعلق به دوران شوری سابق هستند در این محل برای فروش گرداوری شده اند.انواع کفش و لباس که برخی از آنها به قرن 20 تعلق دارد را در بازار (Bloshiny Rynok) می توانید جستجو کنید. موسیقیهای که از گرامافون های قدیمی این بازار پخش میشود فضایی از حال و هوای دوران شوری را به وجود می آورد. برای خرید در این بازار قدیمی از قیمت تور لحظه آخری روسیه مطلع شده و با خرید آن خود را به این بازار ها برسانید.

بازار Gorbushka Electronics: انبوهی از کالاهای الکترونیکی مقرون به صرفه با قیمت کارخانه را در این محل میتوانید خریداری کنید. همچنین محل عالی برای خرید دی وی دی و وی سی دی و بازیهای کامپیوتری است. بازار (Gorbushka) نیز کالاهای الکترونیکی و لوازم خانگی و فیلم و آلبوم عکس را با قیمت های ارزان به فروش میرساند.این بازار در نزدیکی مرکز فرهنگی Gorbunov قرار دارد. بازار (Gorbushka Electronics) همچنین عنوان یک محل ملاقات برای علاقه مندان فیلم و موسیقی که در این محل یکدیگر را ملاقات میکنند.

بازار Sevastopol Hotel مسکو: بازاری جالب و عجیب و غریب که اجناس هندی، پاکستانی و افغانستانی در گوشه و کنار آن به چشم می خورند. انواع اجناس پرزرق و برق این بازار شما را مجذوب میکند. انواع طلا و جواهر خاورمیانه تا ابریشم دست بافت و اسبای بازی های مختلف را در بازار Sevastopol Hotel میتوانید پیدا کنید.قیمت اجناس این بازار بسیار ارزان است و در روزهای آخر هفته دایر میشود.



:: برچسب‌ها: رپورتاژ آگهی ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

هر نقطه مهم از دنیا پیشینه شگفت آور و جاذبه های تاریخی مذهبی خود را دارد، اما در این بین سه شهر وجود دارند که در طول تاریخ کهن و پر فراز و نشیبی که داشته اند، اماکن و جاذبه های تاریخی مذهبی شگفت انگیزی را در خود جای داده اند که پس از گذشت قرن ها هنوز هم راز هایی کشف نشده در سینه خود دارند. برای آشنایی با این جاذبه ها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

استانبول، مرکز امپراتوری عثمانی

استانبول متصل کننده اروپا و آسیا و در کناره پر رفت و آمد ترین راه آبی یعنی دریای سیاه واقع شده است. قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم باعث شده تا در کل دنیا شناخته شده و جاذبه های زیادی از جمله خارق العاده ترین جاذبه های مذهبی تاریخی را در خود جای دهد. برای کشف این جاذبه های خارق العاده، از تور استانبول لحظه آخری  و مطالعه ادامه این مطلب بهرمند شوید.

مسجد سلطان احمد استانبول (Sultan Ahmed Mosque): این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد.این مسجد در چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد.این مسجد در مقابل کلیسای ایاصوفیه توسط معماران عثمانی و مسلمان ساخته شده است.این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. قبر سلطان احمد در این مسجد واقع است.

مسجد ایاصوفیه استانبول (Hagia Sophia): کلیسای ایاصوفیه در سال 532 میلادی به دستور ژوستنین اول ساخته شده است و پس از فتح استانبول محمد دوم دستور داد این کلیسا را به مسجد تبدیل کنند. در زمان مراد سوم بود که مناره، منبر ومحراب به ایاصوفیه اضافه شد. در دوره مراد چهارم، آیاتی از قرآن برروی دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی به دور سقف ایاصوفیه نصب کردند که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. معماری ایا صوفیه یکی از برجسته ترین معماری های اسلامی است. با به قدرت رسیدن آتاترک مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل شد.

آنتالیا، شهری به جا مانده از دو امپراتوری

آنتالیا شهر بزرگی در سواحل مدیترانه و کشور ترکیه است و یک مقصد محبوب گردشگری و شهری پر رفت و آمد می باشد. دو قرن پیش از میلاد مسیح آنتالیا و مناطق اطراف آن گنجینه ای از محصوالات فرهنگی مصنوعی یا صنایع دستی و همچنین جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی را به وجود آوردند. امپراتوری های فراوانی در نقاط مختلف بر آنتالیا حکمرانی می کردند و میراث بزرگ این شهر را حفظ کرده اند. در اینجا برخی از بهترین جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی آنتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسجد مراد پاشا آنتالیا: در سال 1507 به دستور صدراعظم مراد پاشا عثمانی یا مراد پادشاه عثمانی این مسجد به صورت یک گنبد بر روی یک ده ضلعی بزرگ بیرون از محوطه کاخ در خیابان کاظم اوز آلپ ساخته شده است. با خرید یا رزرو تور آنتالیا لحظه آخری، بر روی دیوارهای داخلی مسجد مراد پاشا کتیبه های زیبایی از خوشنویسی را می بینید که زیبایی خاصی به این مسجد بخشیده و به دستور سلطان مراد ساخته شده اند. محراب مسجد در کنار ممبر مرمری آن قرار دارد. ستونهای قسمت انتهایی مسجد که باریک و سه گنبدی هستند با سنگهای رنگین تزئین شده اند.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا (Yivliminare Mosque): مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است.این مناره 38 متر ارتفاع و 90 پله به سمت بالا دارد. این مسجد به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

گرجستان، کشوری قرون وسطایی

کشور تاریخی گرجستان با تمامی زیباییها و جذابیتهای خود در میان عاشقان جاذبه های تاریخی مذهبی، یک مقصد سفر پرطرفدار است، کشوری که دیدنی های زیادی برای کشف کردن دارد. گرجستان دارای اماکن و جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی بسیاری می باشد که بهترین آن ها را به گردشگران عزیز معرفی می کنیم. حتما بعد از آگاهی از قیمت تور گرجستان لحظه آخری و خرید آن، این مطلب را مطالعه و برای دیدن بهترین اماکن تاریخی مذهبی گرجستان، ابتدا آن ها را بشناسید.

کلیسای جامع سوتیتسخولی (Svetitskhoveli): کلیسای جامع سوتیتسخولی در متسختا (Svetitskhoveli) یک کلیسای ارتدوکس شرقی با معماری شاهکار قرون وسطی که در شهر تاریخی متسختا در شمال غربی تفلیس قرار دارد. این کلیسا در اوایل عصر طلایی معماری گرجستان ساخته شد و جزو فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و در حال حاضر دومین ساختمان بزرگ کلیسا در گرجستان به شمار می رود.کلیسای سوتیتسخولی به عنوان محل دفن حضرت مسیح بوده که مدتهاست یکی از کلیساهای ارتدوکس اصلی گرجستان به شمار رفته و یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی محسوب می شود. قدمت اصلی این بنای تاریخی باشکوه به قرن 4 میلادی می رسد ولی ساختار اصلی آن توسط معمار قرون وسطی گرجستان در سال ۱۰۲۹ تکمیل شد. دور تا دور این کلیسای جامع دیوار دفاعی قرار دارد و در طبقه بالای آن جایی برای نگهداری اسلحه وجود دارد. این دیوار متشکل از 8 برج بوده که 6 تای آن استوانه ای و 2 تا مربعی شکل هستند. بر روی دیوارهای داخلی کلیسای جامع متسختا، انواع نقاشی های قرون وسطایی بی نظیری به چشم می خورد که نمایانگر هنر و خلاقیت قرون وسطی است که در میان آن تصویر عیسی مسیح در محراب اثر یک هنرمند روسی در قرن نوزدهم دیده می شود.

کلیسای جامع سامبا (Sameba Cathedral): کلیسای سامبا (Sameba Cathedral) واقع در تفلیس، یکی از جاذبه های دیدنی گرجستان و نماد این شهر محسوب می شود. کلیسای جامع با ارتفاع ۵۰ متر بلند ترین کلیسای گرجستان است. این کلیسا بخشی از مجموعه اقامتی خاندان سلطنتی بزرگ تفلیس می باشد؛ مجموعه ای شامل یک صومعه، مدرسه الهیات، هتل و ۹ کلسیای کوچک که ۵ تا از آن ها در زیر زمین قرار دارند. گنبد طلایی آن از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است . کلیسای جامع تفلیس معمولا با نام (Sameba) شناخته می شود و در محله تاریخی (Mtkvari) و بالای ساحل قرار دارد .ساخت این بنا هم زمان با دوهزارمین سالگرد مسیحیت و هزارو پانصدمین سالگرد استقلال کلیسای گرجستان بود. طراحی این کلیسا به سبک مدرنیسم است و با طراحی کلیسا های سنتی متفاوت است. طراحی این کلیسا با قوس ها و گچ بری ها بسیار زیبا است. نقاش معروف امیران گجلیدزه نیز نقاشی های دیواری زیبایی را بر روی دیوارهای این کلیسا کشیده است.همچنین از (Catholicos Patriarch) نقاشی های دیگری بر روی دیوارها کشیده شده که بسیار خیره کننده است که بزرگترین آن ها نقاشی مریم مقدس در میانه کلیسا است.



:: برچسب‌ها: رپورتاژ آگهی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

برخی افراد در سفر هایشان به دنبال مکان های تفریحی و بعضی در مسافرت در پی مراکز خرید و خرید کردن هستند، در این بین افرادی هستند که در سفرشان به دنبال مکان ها و بناهای تاریخی می باشند و حتی هدف سفر خود را بازدید از این مکان ها قرار می دهند. در کشور ترکیه بناهای تاریخی رمز آلودی وجود دارد که به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

آنتالیا، شهری متعلق به دو امپراتوری

قبل از اینکه آنتالیا به مقصد محبوبی تبدیل شود، یک شهر باستانی بود که در دوران هلنیستی تاسیس شده بوده و بعدها بخشی از امپراطوری رم شد. به همین دلیل شهر قدیم آنتالیا دارای گذشته پرباری است.

دروازه هادریان یا هادرین آنتالیا  Hadrian’s Gate:  : دروازه هادریان یا هادرین یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر آنتالیا می باشد. این دروازه ای به شیوه معماری کلاسیک یونانی از جنس مرمر سفید ساخته شد و دارای 8 ستون از جنس گرانیت می باشد که در دو طرف چهار پایه نگهدارنده طاق‌های سه‌گانه دروازه واقع شده‌اند. این دروازه که بخشی از دیواری باستانی است که به گرداگرد شهر قدیمی کشیده شده بود، تنها دروازه ورودی باقی‌مانده به شهر باستانی به شمار می‌رود.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا -Yivliminare Mosque  مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است و به همین دلیل به مسجد علاءالدین نیز معروف می باشد. این مناره 38 متر ارتفاع، 12 ستون و 90 پله به سمت بالا دارد و به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

کسیک مناره آنتالیا-ksyk minarets  : کسیک مناره در زمان رومی ها، قرن دوم به عنوان یک معبد مقدس ساخته شد. در قرن هفتم به یک کلیسای مسیحی تبدیل شد و در همان قرن به علت حمله اعراب تخریب شد. در اوایل قرن سیزدهم که سلجوقیان حکومت می کردند به مسجد تبدیل شد و به ساختمان مناره اصلی اضافه شد. در سال 1362 میلادی با پایان یافتن حکومت سلجوقی این مسجد به کلیسا تغییر یافت ولی در زمان شاهزاده کورکوت دوباره به مسجد تغییر پیدا کرد. در قرن نوزدهم در آتش سوزی از بین رفت و فقط مناره اصلی تا به امروز باقی مانده است و به همین دلیل این مناره را کسیک مناره یا مناره شکسته می نامند.کسیک مناره در خیابان همساپچی سوکاک با فاصله ی کمی از دروازه تاریخی هادریان و برج هیدیریلیک قرار دارد و پذیرای مسافران تور ارزان آنتالیا می باشد.

استانبول، شهری باستانی و مدرن

استانبول محبوب ترین و پر گردشگرترین شهر ترکیه است که دیدنی ها و سرگرمیها در آن تمامی ندارد. علاوه بر مکان های دیدنی و تفریحی، بناهای تاریخی استانبول است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. با برخی از بهترین آن ها آشنا شوید.

کلیسا چورا استانبول  Chora Church  : کلیسای چورا در قرن شانزدهم و در دوره ی عثمانی ساخته شده است. در داخل کلیسا نقاشی های دوره ی بیزانس و دکوراسیون داخلی نظر بازدید کنندگان تور استانبول ارزان را به خود جلب می کند. کلیسای چورا دارای سه قسمت اصلی درگاه ورودی، بدنه اصلی کلیسا و عبادتگاه است. چوره در سال های اولیه آن یک صومعه بود. چند قرن بعد به یک مسجد و از سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است. کلیسای چورا حدودا در 3 مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار دارد.

مسجد سلطان احمد استانبول  Sultan Ahmed Mosque  : این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد. این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. این مسجد در نزدیکی هیپودروم قسطنطنیه واقع شده است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیا فاصله اندکی دارد.

موزه سنت ایرنه استانبول  Saint Irene Museum  : در قرن چهارم کلیسای سنت ایرنه به دستور کنستانتی ها ساخته شد و بعدها این کلیسا تبدیل به موزه شد. به دلیل اینکه ساختمان این کلیسا در بخش معبد اولیه مسیحیان قرار دارد برای بازدید از این موزه نیاز به اخذ مجوز مخصوص است. این موزه نیز همانند موزه ایا صوفیا در اصل یک کلیسا بوده و در عین حال جزو اولین کلیساهای ساخته شده در استانبول نیز می باشد.

همانطور که می دانید، تاریخ ترکیه مانند سینما در هر دوره‌ای، هنرپیشه های خودش را دارد. این هنرپیشه ها آثار تاریخی شهر زیبای ترکیه هستند. از هر اثر تاریخی که به تماشای اثری دیگر می‌روید مانند این است که از یک پرده سینما و فیلمی زیبا به تماشای پرده ای دیگر می‌روید. برای سفر به این کشور کهن و سینمایی، تور های لحظه آخری را خرید و یا رزرو کرده و سفر به عمق ترکیه را آغاز کنید.



:: برچسب‌ها: رپورتاژ آگهی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

در سراسر دنیا جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که برای توریست ها بسیار شگفت انگیز اند. در این میان مکان های مذهبی نیز هستند که علاوه بر محل عبادن بودن، در معرض نمایش گردشگران و توریست ها می باشند. برای آشنایی با برخی از این مکان ها با ما همراه باشید.

آنتالیا، شهری با تاریخ و مذهب کهن

آنتالیا مقصد محبوب تعطیلات است، پس از خرید تور لحظه آخری آنتالیا، شهر قدیمی آنتالیا را کشف کنید، دروازه هادریان و مناره شکسته را ببینید. با رفتن به غار کارائین یا بالا رفتن به بالای کوه تحتالی، از گرما فرار کنید. از دیدن ویرانه های شهرهای یونان باستان و شعله های آتش سوزی Chimaera شگفت زده شوید و در آخر مساجد باستانی و با شکوه آنتالیا را از دست ندهید! برای تفریحات بیشتر در شهر با الفبای سفر همراه باشید.

مسجد مراد پاشا آنتالیا: در سال 1507 به دستور صدراعظم مراد پاشا عثمانی یا مراد پادشاه عثمانی این مسجد به صورت یک گنبد بر روی یک ده ضلعی بزرگ بیرون از محوطه کاخ در خیابان کاظم اوز آلپ ساخته شده است. به دستور سلطان مراد بر روی دیوارهای داخلی آن کتیبه های زیبایی از خوشنویسی وجود دارد که زیبایی خاصی به این مسجد بخشیده است. محراب مسجد در کنار ممبر مرمری آن قرار دارد. ستونهای قسمت انتهایی مسجد که باریک و سه گنبدی هستند با سنگهای رنگین تزئین شده اند.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا Yivliminare Mosque : مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است.این مناره 38 متر ارتفاع و 90 پله به سمت بالا دارد.این مسجد به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

استانبول، جایگاه معروف ترین بناهای تاریخی و مذهبی ترکیه

استانبول مانند جواهری در تنگه بسفر و ترکیه می درخشد. این شهر را می توان در تصویر ذهنی به سه قسمت، سمت شمال و اروپایی، امتداد تنگه بسفر و آسیایی و شبه جزیره تاریخی تقسیم کرد. معروف ترین مکان ها و جاذبه های استانبول در بخش تاریخی آن قرار دارند. نقطه شروع سفر را خرید تور ارزان استانبول و آغاز گردش در استانبول را مرکز تاریخی قستنطنیه، مسجد آبی که مسجد سلطان احمد نیز نامیده می شود، قرار دهید.

مسجد سلطان احمد استانبول Sultan Ahmed Mosque : این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد.این مسجد در چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد.این مسجد در مقابل کلیسای ایاصوفیه توسط معماران عثمانی و مسلمان ساخته شده است.این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. قبر سلطان احمد در این مسجد واقع است.

مسجد ایاصوفیه استانبول Hagia Sophia : کلیسای ایاصوفیه در سال 532 میلادی به دستور ژوستنین اول ساخته شده است و پس از فتح استانبول محمد دوم دستور داد این کلیسا را به مسجد تبدیل کنند. در زمان مراد سوم بود که مناره، منبر ومحراب به ایاصوفیه اضافه شد. در دوره مراد چهارم، آیاتی از قرآن برروی دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی به دور سقف ایاصوفیه نصب کردند که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. معماری ایا صوفیه یکی از برجسته ترین معماری های اسلامی است. با به قدرت رسیدن آتاترک مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل شد.

روسیه، سه قاره در یک کشور با وفور اماکن مذهبی

سفر به روسیه به معنی مقیاسی از گردش در منطقه است. هر چیزی که سلیقه تان است را مثل اروپای روسیه، خاور دور و اورال را در اینجا پیدا می کنید. ما یک راهنمای هدف برای کسانی که اولین بار قصد سفر به روسیه را دارند و از تور لحظه آخری مسکو سنت پترزبورگ استفاده می کنند،آماده و ارائه می کنیم و شما می توانید از آن به عنوان یک پلت فرم برای ماجراجویی های بیشتر در اماکن مذهبی و گردشگری استفاده کنید.

کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ: کلیسای منجی یکی از دیدنیهای سن پترزبورگ و جاذبه های روسیه شبیه کلیسای سنت باسیل در مسکو است. معماری کلیسای منجی به عهده معمار پارلاند بوده است که از فرم  کلیسای سن باسیل مقدس که در مسکو واقع شده است و در آن زمان به عنوان سمبل معماری سنتی در روسیه شناخته شده است الهام گرفته است. یکی از ویژگیهای معماری این کلیسا، به جای یک وروردی اصلی دو ورودی در دو جهت کلیسا وجود دارد.کلیسا، به طور برجسته‌ای ای در کنار کانال گریبویدوف ساخته شده و جاده‌های آسفالت شده در دو سوی کانال اجرا شده است. در مارس 1881، زمانی که کالسکه الکساندر در کنار کانال حرکت می‌کرد، نارنجکی توسط یک فرد آشوب‌طلب به سمت کالسکه وی پرتاب شده و منفجر شد. تزار که از این حمله غافلگیر شده بود، از کالسکه خارج شده و شروع به تعرض به مجرم فرضی کرد. در این هنگام فرد آشوب طلب دیگری از فرصت استفاده کرده و بمبی دیگر را منفجر کرد که به کشته شدن خود و زخمی شدن سزار انجامید. تزار که به شدت خونریزی می‌کرد، به قصر زمستانی منتقل شده و پس از چند ساعت در گذشت. معماران موظف شدند تا محل ترور اتزار را که بر روی پول بودهاست را درون کلیسا جای بدهند که در نیمه غربی کلیسا قرار دارد و در سال 1907 میلادی توسط پوشش گرانبهایی پوشانده شد.در مکانی پایین تر از سطح کلیسا که با چند پله از سطح کلیسا جدا می شود می توان نرده ها و پل آغشته به خون تزار را مشاهده نمود. این کلیسا بین سالهای 1883-1907 ساخته شده است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ به شمار میرود. این کلیسا به اسمامی دیگری نظیر کلیسای خون مقدس، کلیسای خون ریخته شده و .. نیز مشور است.

کلیسای Anne Kirche : یکی از زیباترین کلیساهای سن پترزبورگ می باشد. بهترین نمونه معماری قدیمی در شهر است. کلیسای چوبی به دستور پتر کبیر در سال 1714 برای برپایی جشن تولد دخترش آنا ساخته شد. بعدها نمای کلیسا از چوبی به سنگی تبدیل شد. در ابتدا کلیسا برای اعضای دادگاه رزرو می شد اما بعدا به کلیساهای عمومی معروف برای ساکنان اشرافی سن پترزبورگ تبدیل شد. در سال 1930 کلیسا بسته شد و ابتدا به انبار و سپس موزه تبدیل شد. درسال 1990 دوباره به کلیسای ارتودکس تبدیل گردید.

 

 

 



:: برچسب‌ها: رپورتاژ آگهی ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

وقتی به فکر سفر به خارج از کشور می افتیم، نیمی از دغدغه هایمان را هزینه های بالای تفریح در آن کشور ها تشکیل می دهند. اما آیا می دانستید برخی کشور ها دارای تفریحات رایگان هستند؟ پس برای آشنا شدن با این تفریحات در نقاط مختلف جهان تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

استانبول، شهری برای سلیقه های مختلف

با وجود ساختمان و بناهای قدیمی و تاریخی و موزهای مختلف و صدها  اماکن توریستی گوناگون، اما در استانبول تفریحاتی نیز وجود دارد که به کیف پول شما نیازی ندارند.

موزه هنرهای مدرن استانبول: موزه هنرهای مدرن استانبول Istanbul Modern یکی از مهمترین مراکز دیدنی استانبول است که هنر معاصر هنرمندان محلی و بین الملی را در خود جای داده و بازدید از آن یک تجربه اساسی و متفاوت برای هنرمندان و طرفداران هنر است. برای تماشای این مجموعه هنری جذاب می توانید 5 شنبه ها به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ پولی، از تماشای این موزه در تور لحظه آخری استانبول لذت ببرید.

آدرس: استانبول، کاراکوی، Caddesi Antrepo No.۴

موزه نقاشی و مجسمه سازی: یکی از اولین موزه های هنری زیبا در ترکیه، موزه نقاشی و مجسمه سازی The Museum of Painting and Sculpture است که توسط آتاتورک در سال 1937 تأسیس شد که آثار هنرمندان قرن 19 و 20 مانند عثمان حمدی بیگ Osman Hamdi Bey و بدری رحمی Bedri Rahmi را در معرض نمایش گذاشته است. در تور ارزان استانبول می توانید از این موزه که بین 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر (به جز یکشنبه و دوشنبه) رایگان است بازدید کنید.

آدرس:استانبول، بشیکتاش، آکاتلار دُرای

موزه پرا Pera Museum : موزه خصوصی پرا Pera Museum در یک ساختمان زیبای قرن نوزدهمی قرار دارد که به عنوان هتل بریست Bristol Hotel از آن استفاده می شود. در موزه پرا، نقاشیهای شرق شناسی،هنر آناتولی و کاشی و سرامیک Kütahya وجود دارد و همچنین نمایشگاه های موقت نیز در آن برگزار می شود. برخی از نمایشگاهای موقتی که برگزار شده بود شامل آثار هنرمندانی مانند اندی وارهول Andy Warhol، جوآن میرو Joan Miro، فریده کوهلو Frida Kahlo و پابلو پیکاسوPablo Picasso بوده است. از این موزه که جزو جاذبه های دیدنی استانبول است، هر جمعه بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب  که ورودی آن به شکل رایگان و بدون پرداخت هزینه است می توانید بازدید کنید.

آدرس: استانبول، تپه باشی، Meşrutiyet Caddesi No.۶۵

مرکز فرهنگی و هنری سالت گالاتا: مرکز هنری و فرهنگی سالت گالاتا Salt Galata علاوه بر داشتن معماری خاص و منحصر به فردش، دارای کتابخانه و نمایشگاه است که در یک ساختمان قدیمی بانک عثمانی قرار دارد. در داخل این ساختمان این مرکز هنری، یک کتابخانه تحقیقاتی زیبا؛ رستوان،کافه، کتاب فروشی، گالری هنری و موزه عثمانی قرار دارد که رایگان بوده و به راحتی می توانید یک روز خود را در تور استانبول تعطیلات خرداد به بازدید از این مکان اختصاص دهید.

آدرس: استانبول، کاراکوی، Arap Cami Mahallesi, Bankalar Caddesi No.۱۱

گالری هنری در خیابان استقلال: گالریهای هنری استانبول همیشه رایگان هستند، بنابراین برای کسانی که به دنبال تور ارزان استانبول و سفر اقتصادی هستند از گزینه های مناسب برای تماشا کردن محسوب می شوند.در استانبول تعداد زیادی از بهترین گالریهای هنری در خیابان استقلال قرار دارند که از مشهورترین آنها می توان به گالری آپارتمانی اشاره کرده که در هر طبقه از آن گالریهای هنری متفاوت مانند Galeri Zilberman, Galerist, and Galeri Nev وجود دارد. در فاصله کمی دورتر از خیابان استقلال، گالری هنرهای معاصری به نام Arter وجود دارد که در آن نمایشگاهای مهم و ارزشمند برگزار می شود.

گردش و تفریح با تور بالات: یکی از محله های رنگارنگ و تاریخی که در نزدیکی استانبول قرار دارد و شما می توانید یک روز کامل بدون پرداخت پول در آنجا بگذارید و لذت ببرید محله بالات Balat است. می توانید ساختمان کالج ارتودکس فانار یونانی Phanar Greek Orthodox College building را تماشا کنید و یا شمعی در کلیسای سنت جورج St. George Church روشن کنید. از زیباییهای کلیسای بلغاری سنت استفان Stephen Bulgarian Church  و خانه های دیدنی که به  شهر بورژوازی ، خانواده یونانی ارتدکس، تعلق دارد در تور استانبول لذت ببرید.

مسجد زیرکZeyrek Mosque  : مسجد زیرک Zeyrek Mosque با چشم انداز زیبا، یکی از زیباترین مکانهای دیدنی استانبول است. این مسجد ابتدا یک صومعه پانتئون بود که شامل دو کلیسای سنتی ارتدکس شرقی و یک کلیسای کوچک بود. مسجد زیرک، دومین ساختمان باستانی مذهبی باقی مانده توسط بیزانس، پس از مسجد ایا صوفیه ساخته شد، اما این مسجد بعد از سقوط قسطنطنیه (نام کهن استانبول) تبدیل به مسجد شد.

آدرس: استانبول، خیابان عبدالله، فاطه

مسکو، سفری رایگان به قرن پانزدهم میلادی

اگرچه مسکو یکی از گران ترین شهرهای جهان است، اما هنوز چیزهایی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آن لذت ببرید، فقط باید بدانید که چه کارهایی انجام دهید. ما لیستی از چیزهایی که به شما کمک می کند از تعطیلات خود در مسکو بدون پرداخت هزینه زیاد لذت ببرید تهیه کرده ایم. با الفبای سفر همراه باشید.

گشت و گذر در پارکها: مسکو بیش از 60 پارک دارد که بیشتر آنها برای بازدید رایگان هستند. اما بعضی از این پارکها به قدری سرسبز و زیبا هستند که عملا ممکن است شما چند روز وقت خود را صرف تماشا و قدم زدن در آنها کنید. از کاخ سلطنتی تساریتسنو که متعلق به قرن 18 میلادی است بازدید کنید و در هنگام غروب از آبنمای موزیکال لذت ببرید. در کولومنسکویه و اطرافش قدم بزنید. بر اساس سلیقه خود می توانید در تور ارزان روسیه، پارک کوسکووو در جایی که داستان عاشقانه جذاب بین کنت شرمتف و برده او پراسکوفیا کووالیووا اتفاق افتاده پیاده روی کنید، دوچرخه سواریدر پارک جنگل ایزمایلووو را امتحان کنید، یا اینکه عظمت شوروی سابق را در پارک VDNKh لمس کنید.

به تماشای اجرای موسیقی رایگان بپردازید: مسکو خیلی بیشتر از چیزی که تصورش را کنید کلاب و کافه دارد که در برخی از آن ها کنسرت های رایگان اجرا می شود. می توانید موسیقی ایندی را در کلاب Dama گوش دهید، از گوش دادن به موسیقی ریتم اند بلوز در کلاب Roadhouse لذت ببرید و یا اینکه در کافه های Punch & Judy وImagine  به تماشای کنسرت رایگان بنشینید. فقط به این مورد توجه کنید که وب سایت آن ها را از قبل باید چک کنید.

زیبایهای مترو مسکو را ببینید: خیلی ها معتقد هستند که متروی مسکو یکی از زیباترین متروهای دنیا است، به شکلی که از 206 ایستگاه آن، 44 ایستگاه آن مکان های میراث فرهنگی و جزو جاذبه های گردشگری روسیه به شمار می روند. هر ایستگاه نیز داری تاریخ خاص خود است. پس اگر تمایل ندارید که برای تورهای راهنما هزینه کنید، با کمی تحقیق و فقط با خرید بلیط ورودی مترو، ایستگاه های پر زرق و برق و زیبا را کشف کنید. فقط به ساعتهای شلوغ و پر تردد توجه داشته باشید.

کلیساهای باشکوه ارتدودکس را ببینید: کلیساهای رنگاروانگ و گنبد پیازی مسکو به غیر از اینکه برای عکس گرفتن مکانهای فوق العاده ای  هستند، ورود به همه آن ها نیز رایگان است، اما قوانینی برای وارد شدن وجود دارد که باید رعایت شود: خانمها باید لباس پوشیده به تن داشته باشند و روسری به سر داشته باشند و آقایان نیز اجازه ندارند شلوارک بپوشند و سرشان را بپوشانند. به غیر از این موارد، چیزی دیگری مانع ورود و بازدید از این عبادتگاهای پر جلال و شکوه که مربوط به قرن 15 است وجود ندارد. علاوه بر کلیسای جامع سنت باسیل و کلیساهای کاخ کرملین، کلیساهای زیبا دیگری مانند کلیسای جامع مسیح منجی، صومعه نووودویچی، کلیسای الیاس پیامبر و کلیسای جامع یلوخووو نیز را می توانید مشاهد کنید. در مسکو بیش از هزار کلیسای کوچک و بزرگ وجود دارد که می توانید انتخاب کرده و در تور مسکو سن پترزبورگ بازدید کنید.

محو تماشای معماری بناها شوید: مسکو با تاریخ 870 ساله، بناها و آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده که  تا هفته ها می توانید مشغول دیدن آنها در تور ترکیبی روسیه باشید. با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید از آنها بازدید کنید و از معماری آنها شگفت زده شوید: بناهای قرن هفدهمی، کلیساهای جامع دوره باروک مسکو، آسمان خراش های سبک استالینی، ساختمان های مدرن و برج های شیشه ای و بتنی.

بازدید از موزه های رایگان: بیشتر از هزار موزه در مسکو وجود دارد که ورود به بسیاری از آن ها در سومین یکشنبه هر ماه رایگان است، همچنین از برخی از موزه ها در تمام اوقات بدون پرداخت هزینه می توانید بازدید کنید . تور ادبی برای خود در مسکو ایجاد کنید. به اکتشاف خانه گورکی که در عمارتی لوکس به سبک هنر نو قرار دارد بپردازید، پس از آن از خانه بولگاکوف که خانه سابق میخائیل بولگاکوف نویسنده روسی است و صحنه های مختلفی از رمان او به نام مرشد و مارگاریتا در آنجا به چشم می خورد بازدید کنید. اگر علاقه مند هستید که در مورد تاریخ متروی مسکو اطلاعات بیشتری کسب کنید، موزه ملی متروی مسکو را انتخاب کنید و کلکسیون منحصر به فرد قطارهای قدیمی مترو را ببینید. برای بازدید از یکی مقبره لنین جنجالی ترین جاذبه مسکو، لازم نیست هزینه بپردازید در آنجا می توانید پیکر حفظ شده این انقلابی معروف را مشاهده کنید.

 

آنتالیا، تفریحات جذاب رایگان در کنار گران ترین تفریحات

برای سفر خود به دنبال پیدا کردن راه هایی برای صرفه جویی هستید؟ اینکه در هتل ارزان قیمت اقامت کنید و یا وعده های غذایی سبک بخورید؟ اما در طول سفر از بازدید برخی از اماکن توریستی نمی توان گذشت. اگر مقصد سفر شما آنتالیا است، الفبای سفر تفریحات رایگان آنتالیا را به شما معرفی می کند.

بازدید از مسجد Yivli Minaret : یکی از جاهایی که از آن باید بازدید کنید شهر قدیم آنتالیا است که جاذبه های دیدنی در آنجا می توانید مشاهده کنید. یکی از این مکان های گردشگری آنتالیا، مسجد Yivli Minaret است. این مسجد آجری قرمز رنگ با قدمتی از قرن 13، بسیار بلند بوده است و یکی از نمادهای شهر آنتالیا می باشد. این مسجد که در دوره سلجوقیان بنا شده، مناره ای به طول 38 متر دارد که اگر از 90 پله آن بالا بروید با چشم انداز بی نظیری مواجه خواهید شد. معماری بی عیب و نقص این مسجد نیز بسیار تحسین بر انگیز است.

قدم زدن در پارک Karaalioglu : محلی پر از آرامش در میان این شهر پر جنب و جوش و مکانی جالب و زیبا برای لذت بردن از سفر تور آنتالیا قدم زدن در پارکKaraalioglu است. پارک تماشایی و سرسبزی که دارای مناظر کم نظیری از ساحل بندر باستانی و دریای بی کران می باشد. در این پارک قدم بزنید و از چشم انداز دل پذیر درختان سوزنی برگ مانند سرو، نخل و کاج لذت ببرید. در این پارک می توانید فرصت را غنیمت بشمارید و از برخی از  مکان های دیدنی آنتالیا مانند ساختمان شهرداری، تئاتر شهر و  برج هیدریلیک نیز دیدن کنید.

گشت و گذار در بازار آنتالیا: سفر به آنتالیا بدون دیدن بازارهای مختلف و به خصوص مشهور شهر کامل نخواهد بود. حتی اگر شما هیچ خریدی هم نکنید می توانید با فرهنگ محلی مردم کشور ترکیه و شیوه زندگی آنها آشنا شوید و تجارب جدید بیاموزید. در بازار علاوه بر اجناس گوناگون و مغازه های مختلف، کافه های قدیمی نیز وجود دارد که سنتی هستند. در میان قدم زدن و تماشای مغازه ها شاید بعدا هم جنسی خریداری کنید و یا حتی سوغات نیز تهیه کنید چرا که اجناس ارزان قیمتی در تور لحظه آخری آنتالیا می توانید در این مکان پیدا کنید.

تماشای ساحل کنیالتی Konyaaltı Beach : یکی دیگر از تفریحات رایگانی که در آنتالیا می توانید انجام دهید، رفتن به سواحل است. ما به شما ساحل کنیالتی را پیشنهاد می کنیم که شاید مایل باشید حتی چندین بار به آنجا بروید. ساحل زیبای کنیالتی در غرب آنتالیا قرار دارد.این ساحل محل ایده آلی برای عکاسی در تور ارزان آنتالیا است چرا که پست زمینه آن کوهستان است که زیبایی این ساحل را دوچندان کرده است. رستوران ها و کافه ها، مراکز تفریحی و درختان زیبا در این ساحل وجود دارد که می تواند چندین ساعت شما سرگرم کند. حتی میتوانید شنا کنید، آفتاب بگیرید و در ساحل شنی ماسه ای در تور آنتالیا تعطیلات خرداد قدم بزنید.

پیاده روی در مسیر Lycian : جاده Lycian یک مسیر پیاده روی محبوب و خیره کننده است که از امتداد ساحل الی دنیز Ölü Deniz در فتحیه از بنادر زیبای ترکیه) آغاز می شود که دارای چشم انداز فوق العاده ای به دریای مدیترانه است. طول این جاده 540 کیلومتر است و یک فرصت عالی برای اکتشاف زیباییهای تور آنتالیا در این منطقه است. پیاده روی یا دوچرخه سواری و موتور سواری در این جاده چیزی است که به آن نیاز دارید. البته مسلما مجبور نیستید کل این مسیر را طی کنید.

تفریح در ساحل لارا Lara Beach : همان طور که گفتیم یکی از تفریحات رایگان آنتالیا تفریح و سرگرمی در سواحل این شهر است. یکی دیگر از سواحل جذاب و دیدنی که می توانید ساعاتی در آن خوش بگذرانید ساحل لارا است که در شرق آنتالیا قرار دارد، ساحلی شن و ماسه ای که لحظات خوشی را می توانید برای خود بسازید. در این ساحل علاوه بر رستوران و کافه های مختلف، تفریحات جذاب دیگری در تور گردشگری آنتالیا برای شما محیا است از جمله زمین فوتبال، پارک عجایب، محلی برای والیبال ساحلی، انواع ورزش های آبی مانند جت اسکی و موج سواری.

دیدن برج ساعت Clock Tower : یکی از مکان های توریستی آنتالیا و نقاط اصلی شهر که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید برج ساعت است. تعدادی از مردم ترکیه این محل را به عنوان مکانی برای ملاقات و یا نقطه شروع برای تماشای شهر قدیم آنتالیا (کلایچی) می باشد برجی که آخرین بازمانده از برج های هشتادگانه آنتالیای قدیم می باشد. این برج 14 متری، محل عالیی برای گرفتن عکس های زیبا و به یاد ماندنی است. این برج با نمای شگفت انگیز اطرافش با کافه ها و رستورانهای مختلف احاطه شده که توریستهای زیادی را مجذوب خود کرده است.

 



:: برچسب‌ها: رپورتاژ آگهی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

آستیگمات چشم کودک، بیماری است که چشم کودکان را اذیت می کند و باید والدین نسبت به درمان سریع آن اقدام نمایند. آستیگمات چشم کودک اگر شدید شود باید با روش هایی همچون عینک یا جراحی آن را درمان کرد. برای آشنایی با آستیگمات چشم کودک و روش های درمان آن با این مقاله همراه شوید.

آستیگمات چشم کودک

این بیماری که نام دیگر آن اختلال در قدرت انکساری چشم است، باعث می شود کودک وقتی به چیزی مانند خط های دوار نزدیک به هم نگاه می کند، چشمانش اذیت می شود و همین باعث آزار کودک است. این بیماری عارضه ای ندارد و با عینک حل می شود و نباید نگران آن باشید. اگر این بیماری قبل از سه سالگی رخ داد نباید زیاد نگران آن باشید و اگر خیلی شدت آن شدید بود، بعد از سه سالگی می توانید آن را درمان کنید. اگر آستیگمات چشم کودک بیش از شماره یک باشد باید حتما کودک از عینک استفاده کند در غیر این صورت باعث تنبلی چشم کودک می شود. در واقع عینکی که برای کودک تجویز می شود باعث می شود کودک دیدی واضح پیدا کند و همه چیز را واضح ببیند. پس در تمامی ساعاتی که کودک بیدار است باید از عینک استفاده کند.

آستیگمات چشم کودکان

علائم آستیگمات چشم کودک

این بیماری علائمی دارد که در صورتی که در کودکتان مشاهده نمودید، سریعتر او را درمان نمایید. کودکانی که این بیماری را دارند برای بهتر دیدن چشمان خود را تنگ می کنند . یکی دیگر از علائم این بیماری این است که چشمان کودک دارای آبریزش می شود. همچنین گاهی چشمان این گونه کودکان نسبت به نور و مخصوصا نور آفتاب حساسیت دارند. اما گاهی ممکن است کودکان مبتلا به آستیگمات هیچ یک از این علائم را نداشته باشند اما علائم دیگری را از خود بروز دهند. مثلا کودک اشیا را به چشمان خودش نزدیک تر کند تا آن را بهتر ببیند یا ممکن است شکاف پلکی خود را تنگ تر کند و یا سرش را به اجسام نزدیک کند. همه اینها علائمی هستند که بیماری آستیگمات را در کودک نشان می دهند و باید این علائم را جدی بگیرید و به چشم پزشک متخصص مراجعه نمایید تا کودکتان را هر چه زودتر درمان نمایید.

روش های درمان آستیگمات چشم کودک

بیماری آستیگمات در کودکان زیر سه سال همانگونه که گفته شد اگر درمان نشود، شانس درمان این بیماری در سنین بالاتر وجود دارد که معمولا با تجویز عینک این کار انجام می شود. اما زدن عینک ممکن است این بیماری را درمان نکند و سالیان پس از استفاده از عینک نیز شماره آستیگمات چشم کودک هیچ تغییری نکند. حتی ممکن است شدت آستیگمات نیز بیشتر شود و نمره چشم نیز بیشتر شده و در برخی موارد کمتر شود. اما مصرف ویتامین A در درمان این بیماری بسیار موثر است. ویتامین A در موادی مانند اسفناج، هویج و کدو وجود دارد. همچنین برخی از ورزش های چشم نیز برای درمان این بیماری بسیار موثر هستند. برای اینکار کودک باید انگشت شصت خود را به فاصله ده سانتی متر دورتر از بینی خود قرار دهد و انگشت را تا جایی که می تواند و می بیند بالا ببرد. سپس دو ثانیه مکث کرده و سپس انگشت را به سر جای اولش برگرداند و این تمرین را به مدت دو دقیقه و در هفته دو الی چهار بار باید انجام داد. روش های دیگری مانند لنز و عمل جراحی برای کودکان قابل استفاده نیست. زیرا چشم کودک تا 18 سالگی شکل نمی گیرد بنابراین اگر چشم آستیگمات کودک تا بزرگسالی بهبود نیافت، بهترین راه جراحی چشم است که در 98 درصد بیماران به بهبودی کامل می انجامد.

درمان چشم آستیگمات کودکان

علل بروز آستیگمات چشم در کودکان

شاید برای برخی نیز این سوال پیش بیاید که در کودکان علت بوجود آمدن این عارضه چیست. در پاسخ باید گفت که کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند، به دلیل وراثت و ژنتیک به این بیماری دچار شده اند. قرنیه چشم این کودکان حالت ناصافی دارد در صورتیکه در کودکان سالم اگر به قرنیه چشم آنها نگاه کنید، حالت کاملا صافی دارد.



:: برچسب‌ها: جراحی پلک , لیزیک چشم , اتاراكت(آب مروارید) , لازک ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

آستیگمات چشم کودک، بیماری است که چشم کودکان را اذیت می کند و باید والدین نسبت به درمان سریع آن اقدام نمایند. آستیگمات چشم کودک اگر شدید شود باید با روش هایی همچون عینک یا جراحی آن را درمان کرد. برای آشنایی با آستیگمات چشم کودک و روش های درمان آن با این مقاله همراه شوید.

آستیگمات چشم کودک

این بیماری که نام دیگر آن اختلال در قدرت انکساری چشم است، باعث می شود کودک وقتی به چیزی مانند خط های دوار نزدیک به هم نگاه می کند، چشمانش اذیت می شود و همین باعث آزار کودک است. این بیماری عارضه ای ندارد و با عینک حل می شود و نباید نگران آن باشید. اگر این بیماری قبل از سه سالگی رخ داد نباید زیاد نگران آن باشید و اگر خیلی شدت آن شدید بود، بعد از سه سالگی می توانید آن را درمان کنید. اگر آستیگمات چشم کودک بیش از شماره یک باشد باید حتما کودک از عینک استفاده کند در غیر این صورت باعث تنبلی چشم کودک می شود. در واقع عینکی که برای کودک تجویز می شود باعث می شود کودک دیدی واضح پیدا کند و همه چیز را واضح ببیند. پس در تمامی ساعاتی که کودک بیدار است باید از عینک استفاده کند.

آستیگمات چشم کودکان

علائم آستیگمات چشم کودک

این بیماری علائمی دارد که در صورتی که در کودکتان مشاهده نمودید، سریعتر او را درمان نمایید. کودکانی که این بیماری را دارند برای بهتر دیدن چشمان خود را تنگ می کنند . یکی دیگر از علائم این بیماری این است که چشمان کودک دارای آبریزش می شود. همچنین گاهی چشمان این گونه کودکان نسبت به نور و مخصوصا نور آفتاب حساسیت دارند. اما گاهی ممکن است کودکان مبتلا به آستیگمات هیچ یک از این علائم را نداشته باشند اما علائم دیگری را از خود بروز دهند. مثلا کودک اشیا را به چشمان خودش نزدیک تر کند تا آن را بهتر ببیند یا ممکن است شکاف پلکی خود را تنگ تر کند و یا سرش را به اجسام نزدیک کند. همه اینها علائمی هستند که بیماری آستیگمات را در کودک نشان می دهند و باید این علائم را جدی بگیرید و به چشم پزشک متخصص مراجعه نمایید تا کودکتان را هر چه زودتر درمان نمایید.

روش های درمان آستیگمات چشم کودک

بیماری آستیگمات در کودکان زیر سه سال همانگونه که گفته شد اگر درمان نشود، شانس درمان این بیماری در سنین بالاتر وجود دارد که معمولا با تجویز عینک این کار انجام می شود. اما زدن عینک ممکن است این بیماری را درمان نکند و سالیان پس از استفاده از عینک نیز شماره آستیگمات چشم کودک هیچ تغییری نکند. حتی ممکن است شدت آستیگمات نیز بیشتر شود و نمره چشم نیز بیشتر شده و در برخی موارد کمتر شود. اما مصرف ویتامین A در درمان این بیماری بسیار موثر است. ویتامین A در موادی مانند اسفناج، هویج و کدو وجود دارد. همچنین برخی از ورزش های چشم نیز برای درمان این بیماری بسیار موثر هستند. برای اینکار کودک باید انگشت شصت خود را به فاصله ده سانتی متر دورتر از بینی خود قرار دهد و انگشت را تا جایی که می تواند و می بیند بالا ببرد. سپس دو ثانیه مکث کرده و سپس انگشت را به سر جای اولش برگرداند و این تمرین را به مدت دو دقیقه و در هفته دو الی چهار بار باید انجام داد. روش های دیگری مانند لنز و عمل جراحی برای کودکان قابل استفاده نیست. زیرا چشم کودک تا 18 سالگی شکل نمی گیرد بنابراین اگر چشم آستیگمات کودک تا بزرگسالی بهبود نیافت، بهترین راه جراحی چشم است که در 98 درصد بیماران به بهبودی کامل می انجامد.

درمان چشم آستیگمات کودکان

علل بروز آستیگمات چشم در کودکان

شاید برای برخی نیز این سوال پیش بیاید که در کودکان علت بوجود آمدن این عارضه چیست. در پاسخ باید گفت که کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند، به دلیل وراثت و ژنتیک به این بیماری دچار شده اند. قرنیه چشم این کودکان حالت ناصافی دارد در صورتیکه در کودکان سالم اگر به قرنیه چشم آنها نگاه کنید، حالت کاملا صافی دارد.



:: برچسب‌ها: جراحی پلک , لیزیک چشم , اتاراكت(آب مروارید) , لازک ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

بسیاری از افرادی که چشم آن ها ضعیف است بعد از استفاده طولانی از لنز های تماسی و عینک خسته شده و به جراحی لیزر روی می آورند و برای بهبود بینایی خود اقدام به عمل لیزیک که به منظور رفع نواقص قرنیه انجام می شود، می کنند؛ که در ادامه درباره مراقبت های لازم قبل و بعد از عمل لیزیک و انواع آن توضیح خواهیم داد.

عمل لیزیک چیست

به منظور رفع عیوب انکساری مربوط به نواقص قرنیه که موجب ضعف هایی مانند دور بینی شده است می توان از جراحی لیزیک چشم برای بهبود بینایی استفاده کرد. در لیزر با استفاده از تابش پرتو هایی از سوی ابزار های دقیق و پیشرفته به سطح قرنیه و با اصلاح نقاطی از آن که دچار نواقص شده است و رفع آن ها می تواند بینایی شما را به گونه ای بهبود بخشد که دیگر نیازی به لنز های تماسی و یا عینک های مختلف نداشته باشید. بسیاری از افراد ممکن است به دلیل فعالیت هایی که در طول روز انجام می دهند مانند برخی ورزش ها، نتوانند از عینک و یا لنز به طور دائم استفاده کنند، این افراد در صورت داشتن تمامی شرایط لازم برای انجام عمل لیزیک، باید برای انجام آن اقدام نمایند.

انواع عمل جراحی لیزر

1_ لیزیک
2_ لازیک
3_ PRK
این سه عمل لیزر از پرکاربرد ترین عمل های مربوط به جراحی چشم در زمینه اصلاح نواقص قرنیه می باشند.

آشنایی با عمل لیزیک و مراقبت های آن- دکتر پورمازار

زمان مناسب برای انجام عمل لیزیک چه زمانی است؟

زمانی پزشک می تواند به شما پیشنهاد انجام عمل لیزیک را بدهد که چند فاکتور مهم را بررسی کرده باشد از جمله این موارد توجه به ثابت شدن شماره چشم در یک بازه زمانی یک ساله می باشد. به همین منظور معمولا عمل لیزیک در سنین زیر 20 سال انجام نمی شود زیرا شماره چشم فرد تا زیر 20 سال به ثبات نمی رسد. در صورتی که شماره چشم ثابت نشود، عمل لیزیک بی فایده خواهد بود چرا که بعد از گذشت زمان، مجددا عیوب انکساری باز خواهند گشت. نکته بعدی که متخصص چشم پزشک قطعا به آن توجه خواهد کرد، وضعیت جسمانی فرد از نظر برخی بیماری های زمینه ای می باشد. هزینه ی عمل لیزیک چشم نیز متغیر است و به عوامل متعددی وابسته است .

چه افرادی کاندید خوبی برای انجام عمل لیزیک نیستند؟

1_ افرادی که از دیابت کنترل نشده رنج می برند.(فردی که دیابت خفیف دارد و آن را توسط پزشک کنترل نموده است می تواند عمل لیزیک را انجام دهد)
2_ بیماران مبتلا به رماتیسم
3_ فردی که تنها یک چشم سالم دارد معمولا کاندید خوبی برای انجام این عمل نمی باشد.
4_ افرادی که اعصاب شبکیه آن ها آسیب دیده باشد و یا پزشک تشخیص ضایعه در شبکیه را بدهد.
مواردی که نام برده شد کاندیدای مناسبی برای انجام عمل لازیک نیستند حتی اگر از نظر سن و ثبات شماره چشم مورد تایید پزشک باشند.

آشنایی با عمل لیزیک و مراقبت های آن- دکتر پورمازار

مراقبت های بعد از عمل لیزیک چشم

انجام هر عمل جراحی از دو بخش مهم تشکیل شده است، ابتدا مهارت پزشک و سپس مراقبت های پس از عمل است که در نتیجه و بهبودی ناحیه عمل تاثیر به سزایی دارد. بعد از عمل با گذشت چند ساعت، پزشک جهت معاینه خواهد آمد و در صورت نیاز شستشو مجدد و یا لنز های پانسمانی تجویز می شود. دقت داشته باشید که برخی عارضه ها از قبیل سوزش، خارش، آبریزش، وجود لکه های خونی در ملتحمه چشم و حتی درد تا چند روز و یا چند هفته بعد از عمل طبیعی می باشد. البته اگر این عارضه ها با گذشته زمان به جای بهبود، تشدید شوند باید به پزشک معالج اطلاع داد. نکته دیگر احساس تاری دید از جانب مددجو می باشد که به مرور از بین رفته و دید کاملا شفافی پیدا خواهد کرد. بعد از عمل جراحی لیزیک باید به برخی مراقبت ها که در ادامه توضیح خواهیم داد توجه نمایید.
1_ از وارد کردن هر گونه فشار بر اثر مالش چشم تا مدت زمان حداقل یک ماه، جدا خودداری کنید.
2_ قطره های تجویزی را در زمان مشخص خود و در بازه زمانی مشخص شده توسط پزشک معالج حتما استفاده نمایید.
3_ مراقب باشید تا آب به پانسمان شما نخورد و از خیس شدن آن تا مدت دو روز خودداری کنید.
4_ از شنا کردن و یا استفاده از سونا به مدت یکماه بعد از عمل لیزیک پرهیز نمایید.
5_ استفاده از مواد آرایشی در اطراف چشم را تا دو هفته پس از عمل لیزیک محدود نمایید.
6_ زمانی که بعد از 3 الی 4 روز اجازه استحمام پیدا کردید سعی کنید از ورود هر گونه مواد شوینده مانند صابون و یا شامپو به چشم خود خودداری کنید. محض احتیاط بهتر است از شامپو بچه استفاده نمایید.
7_ تا حدود یک هفته ابتدایی بعد از عمل، به هنگام خواب پوزیشنی را انتخاب نمایید که چشم شما با سطح بالشت برخورد نداشته باشد.
8_ تابش نور مستقیم خورشید می تواند موجب آزار شما بعد از عمل شود، به همین منظور استفاده از عینک آفتابی ضرورت پیدا می کند.
9_ معمولا بعد از انجام عمل لیزیک، رژیم غذایی مخصوصی مدنظر نمی باشد مگر در صورتی که فرد، خود به دلیل بیماری و یا سایر عوامل از رژیم غذایی خاصی پیروی کند.
10_ تعیین دقیق شماره چشم بلافاصله بعد از جراحی لیزر امکان پذیر نمی باشد.



:: برچسب‌ها: لیزیک, آشنایی با عمل لیزیک, عمل لیزیک چشم, جراحی لیزیک چشم, اصلاح عیوب انکساری ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

با پیشرفت علم پزشکی روش های جدیدی برای اصلاح عیوب انکساری به وجود آمده است، یکی از بهترین روش هایی که برای درمان عیوب انکساری وجود دارد عمل لیزیک چشم می باشد که می توان گفت تقریبا مطمئن ترین روش برای این کار می باشد. در این مطلب ابتدا کمی درباره روش های اصلاح عیوب انکساری صحبت خواهیم کرد و بعد از آن به بررسی دقیق تر عمل لیزیک چشم می پردازیم.

روش های اصلاح عیوب انکساری

به صورت کلی امروزه سه روش برای اصلاح عیوب انکساری وجود دارد، روش اول عمل لیزیک چشم می باشد که در ادامه با نحوه انجام آن و همین طور مراقبت ها و مزایا و معایب این روش آشنا می شویم. روش دوم برای اصلاح عیوب انکساری عمل لازک چشم می باشد که تفاوت هایی را با عمل لیزیک دارا می باشد از جمله تفاوت های آن می توان به طول دوره نقاهت اشاره کرد که در عمل لیزیک بسیار کوتاه تر می باشد. نوع دیگری از روش های اصلاح عیوب انکساری روش فمتولیزیک چشم می باشد که در این روش از یک لنز تماسی شیشه ای برای ثابت کردن چشم استفاده می شود و بعد از آن با استفاده از لیزر قرنیه چشم مسطح می شود. به صورت کلی می توان گفت که هدف از انجام عمل هایی که در آن ها از لیزر برای اصلاح عیوب انکساری استفاده می شود این است که در انحنای قرنیه چشمان شما تغییراتی ایجاد شود تا مشکلات شما رفع شود.

لیزر چشم

عمل لیزیک چشم

همان طور که گفته شد یکی از مهم ترین روش های اصلاح عیوب انکساری عمل لیزیک چشم می باشد، این روش یکی از کم خطرترین روش های اصلاح عیوب انکساری می باشد، در این روش یک لایه تقریبا ضخیم که بستگی به میزان معیوب بودن چشمان شما و نمره چشم شما دارد از روی قرنیه چشم برداشته می شود، بعد از برداشته شدن این لایه با استفاده از تاباندن لیزر به قرنیه چشم تاثیراتی را بر روی انحنای قرنیه می گذارند تا نمره چشم شما کاهش پیدا کند و بعد از انجام این مرحله لایه برداشته شده دوباره به محل خود بازگردانده می شود. در این روش شما معمولا تا یک الی دو روز درد را در ناحیه چشم خود حس می کنید که با استفاده از دارو این درد کاهش پیدا می کند و بعد از این مدت دیگر دردی را حس نخواهید کرد.

 

مزایای عمل لیزیک چشم

یکی از مهم ترین مزایای عمل لیزیک این است که قدرت دید شما تا حد بسیار خوبی بهبود پیدا می کند و تقریبا 96 درصد از بیمارانی که عمل لیزیک چشم را انجام می دهند از نتیجه این عمل بر روی چشمان خود راضی هستند. در عمل جراحی لیزیک چشم از قطره های بی حس کننده استفاده می شود که استفاده از این قطره ها باعث می شود شما هیچ گونه دردی را حس نکنید، بی شک میتوان مهمترین مزیت عمل لیزیک چشم را در این مورد دانست که با عمل جراحی لیزیک چشم دید شما طی یک روز بهبود پیدا می کند و دوره نقاهت بعد از این عمل بسیار کوتاه می باشد. این عمل نیازی به بانداژ ندارد و در صورتی که به خوبی از آن مراقبت کنید خیلی زود بهبود پیدا می کند. بعد از عمل لیزیک چشم نیاز بسیار کمتری را به عینک و لنز نسبت به گذشته احساس می کنید.

 

معایب عمل لیزیک چشم

اما بهتر است برای انجام عمل لیزیک چشم درباره معایب این عمل نیز صحبت کنیم، یکی از مهم ترین معایب عمل لیزیک چشم این است که تغییراتی که در قرنیه چشم شما به منظور بهبود بینایی صورت می گیرد قابل بازگردانی نمی باشد، یکی دیگر از معایب عمل لیزیک چشم این است که عمل لیزیک چشم عملی بسیار پیچیده است و در صورتی که پزشکی که این عمل را برای شما انجام می دهد تبحر و تجربه و علم کافی را نداشته باشد در هنگام لایه برداری از قرنیه چشم ممکن است آسیب های جدی به چشم شما وارد شود، بنابراین در هنگام انتخاب پزشک مناسب برای عمل لیزیک چشم باید به متخصص چشم پزشک مراجعه کنید و حتما این نکته را به یاد داشته باشید که از هزینه و قیمت جراحی اصلاح عیوب انکساری مطلع شوید

 

مراقبت های بعد از عمل لیزیک چشم

یکی از مهم ترین نکاتی که بعد از عمل جراحی لیزیک چشم باید به یاد داشته باشید این است که شب ها موقع خواب حتما از چشم بندهای محافظ استفاده کنید، قطره هایی را که پزشک برای شما تجویز کرده است را طبق دستور پزشک معالج تان مصرف کنید، سعی کنید حداقل تا یک ماه از مطالعه کتاب، رانندگی و کارهای دیگر که ممکن است به چشمان شما فشار بیاورد خودداری کنید، در ماه اول به هیچ وجه حتی در صورت خارش نیز چشمان خود را ماساژ ندهید، سعی کنید در بیرون از خانه حتما از عینک آفتابی استفاده کنید، به هیچ وجه در یک ماه اول آرایش نکنید و در صورتی که قصد آرایش داشتید به ناحیه چشمانتان نزدیک نشوید، مواد شیمیایی موجود در وسایل آرایشی ممکن است بعد از عمل خطر آفرین باشد، سعی کنید در دو هفته اول به استخر نروید و در بعد از دو هفته نیز حتما از عینک شنا استفاده کنید و تا سه ماه اول به هیچ وجه در آب شیرجه نزنید.



:: برچسب‌ها: عیوب انکساری چشم, اصلاح عیوب انکساری چشم, عمل لیزیک چشم, عمل لازک چشم, عمل اصلاح عیوب انکساری چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

آب مروارید در اثر کمبود پروتئین و تغذیه ی نامناسب و در اثر بیماری های مختلف به وجود می آید. در صورت بالا رفتن سن در افراد بروز آب مروارید نیز افزایش می یابد. البته امکان دارد در کودکان نیز این بیماری مشاهده شود.

آب مروارید

عدسی چشم از آب و پروتئین ساخته شده و بسیار شفاف است به صورتی که نور را از خود عبور می‌دهد. در برخی موارد مشاهده شده است که با تغییر یافتن پروتئین در عدسی چشم، کدورت و تیرگی‌هایی به وجود می‌آید که این امر باعث می‌شود افراد دیگر مثل سابق بینایی خود را نداشته باشند و شفافیت چشم خود را از دست می‌دهند. آب مروارید یا کاتاراکت جزء شایع‌ ترین دلایل و عوامل در نابینایی می‌باشد. افراد بایستی در هر سنی که هستند بسیار مراقب باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند زیرا در هر سنی ممکن است با این بیماری روبه‌رو شوید. برای مثال در مواردی مشاهده شده است که آب مروارید در بچه‌های 5 – 10 ساله نیز به وجود می‌آید. حتی امکان دارد در در زمان تولد نوزادان نیز آب مروارید تشخیص داده شود که یک بیماری مادرزادی است که در اثر بیماری عفونی در طی دوران بارداری در جنین بروز یافته است؛ که در این صورت بایستی چشم نوزاد جراحی شود.

 

آب مروارید

چه افرادی در معرض آب مروارید قرار دارند؟

تمامی افراد ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. اما آب مروارید بیشتر در افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند مشاهده می‌شود. هم‌چنین در افرادی که با نور شدید قرمز رنگ مانند کوره‌های صنعتی سروکار دارند و افرادی که تحت درمان سرطان قرار گرفته‌اند و هم‌چنین در افرادی که سن بالایی دارند به دلیل ضعیف شدن توانایی و قدرت، به مرور زمان به دلیل تغییرات در پروتئین چشم روز به روز بینایی خود را از دست می‌دهند و در آخر ممکن است به آب مروارید مبتلا شوند.

در افرادی که مدت بسیار طولانی از دخانیات و داروهای کورتیکواستروئیدی و الکل مصرف می‌کنند و در کنار این‌ها کمبود مصرف پروتئین و میوه و سبزیجات دارند، احتمال مبتلا شدن به آب مروارید بسیار می‌باشد. افراد بایستی به تغذیه خود بسیار اهمیت دهند تا احتمال مبتلا شدن به این بیماری را کاهش دهند و نیاز به عمل آب مروارید چشم نداشته باشند. تغذیه ی نامناسب در بروز این بیماری نقش به سزایی دارد و افراد بسیاری به این موضوع بی توجه هستند و پیشرفت کاتاراکت را به طوری با کمبود پروتئین و تغذیه ی نادرست حمایت می‌کنند.

کاتاراکت یا آب مروارید

تشخیص آب مروارید

از مهم‌ترین علائم آب مروارید یا کاتاراکت که نشان می‌دهد افراد به آب مروارید مبتلا شده اند، کاهش قابل توجه بینایی افراد در طول انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی خود می‌باشد. کاهش بینایی چشم در طول چند سال به آرامی اتفاق می‌افتد که افراد حتی پیشرفت کاهش بینایی خود را نمی‌فهمند ولی در مواردی نیز مشاهده شده است که کاهش بینایی به سرعت و در مدت زمان کمی اتفاق می‌افتد. در مرحله ی مبتلا شدن به آب مروارید چشم افراد باز هم قدرت بینایی خود را از دست می‌دهد و تا جراحی چشم صوت نگیرد این روند ادامه پیدا می‌کند و در آخر فرد به کل، بینایی خود را از دست می‌دهد. دو بینی، ضعف در تشخیص رنگ‌ها، احساس وجود پرده‌ای بر روی چشم و دید مه‌آلود و کدر از بارزترین علائم ابتلا به آب مروارید است.

 

درمان آب مروارید

تا زمانی که آب مروارید باعث مختل شدن فعالیت‌های روزمره ی شما نشده، به جراحی نیاز ندارد. اما در غیر این صورت بایستی اقدام به درمان آب مروارید چشم کنید که به شما پیشنهاد می دهیم به منظور جراحی چشم خود نزد دکتر چشم پزشک متخصص بروید و از هزینه جراحی آب مروارید مطلع شوید. در عمل جراحی چشم با کمک دستگاهی به نام فیکو، عدسی چشم خارج می‌شود و به جای آن لنز گذاشته می‌شود. این جراحی امروزه بسیار رایج شده و حتی به صورت سرپایی نیز این عمل انجام می‌شود و خوشبختانه در بیشتر موارد نیز مشاهده شده این عمل بسیار موفق آمیز بوده است. بعد از عمل جراحی بایستی افراد بسیار مراقب باشند و به توصیه‌های دکتر متخصص خود عمل نمایند. در مدت کوتاه بیمار می‌تواند به راحتی به فعالیت‌های روزمره ی خود رسیدگی کند.

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی آب مروارید

بعد از عمل جراحی کاتاراکت تا حدودی احساس درد و ناراحتی خواهید کرد و حتی امکان تاری دید بعد از عمل جراحی آب مروارید وجود دارد که این موضوع بسیار طبیعی و عادی می‌باشد و به مرور زمان این دردها از بین خواهد رفت. احتمال دارد تا مدتی چشم شما به نور خورشید و حتی نور چراغ حساسیت داشته باشد؛ به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم هنگام بیرون رفتن از منزل خود از عینک آفتابی استفاده نمایید. هم‌چنین در این مدت زیر نظر پزشک تان باشید تا در مدت زمان کوتاه سلامتی چشمتان را به دست آورید؛ زیرا در صورت عدم توجه و مراقبت بعد از جراحی، امکان این‌که چشمتان عفونت کند، بسیار است و این موضوع مشکلات بسیاری را برایتان ایجاد خواهد کرد. برای همین بعد از عمل جراحی بسیار حساس‌تر عمل نمایید و از چشمتان مراقبت کنید تا از این مشکلات به دور باشید.



:: برچسب‌ها: کاتاراکت, آب مروارید, آب مروارید چیست, کاتاراکت چیست, توضیحاتی درباره آب مروارید ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

بیماری تنبلی چشم یا آمبلوپی یک بیماری شایع چشمی به خصوص در کودکان است. در این بیماری بر اثر اختلالات در سیستم بینایی بدن، معمولا یکی از چشم ها دید طبیعی ندارد. معمولا علت وجود این اختلالات ژنتیکی است، اما با تشخیص به موقع ، تنبلی چشم به راحتی قابل درمان است. در ادامه به معرفی علائم ،علل به وجود آمدن و شیوه های درمان این بیماری می پردازیم.

علت به وجود آمدن بیماری تنبلی چشم

تکامل سیستم بینایی در بدن از دوران جنینی شروع و تا ده سالگی ادامه می‌یابد. در بیماری تنبلی چشم ، قدرت بینایی در اثر عدم تکامل سیستم بینایی  در دوره مذکور کاهش می‌یابد.بیماری تنبلی چشم معمولا یک چشم را درگیر می‌کند ، اما می‌تواند بر بینایی هر دو چشم تاثیر سوء داشته باشد. هنگامی  که اعصاب بین مغز و چشم به خوبی تحریک نشوند، بهتر بودن تصویر ایجاد شده در چشم سالم نسبت به چشم بیمار موجب می‌شود که مغز بین دو چشم ، چشم سالم را برای دیدن انتخاب کند و موجب ضعیف‌تر شدن قدرت دید چشم دیگر شود که این خود می تواند علت تنبلی چشم باشد .

علائم و تشخیص بیماری تنبلی چشم

بیماری تنبلی چشم می‌تواند علائمی همچون انحراف چشم به داخل یا خارج، هماهنگ نبودن چشم‌ها هنگام گردش و دید عمقی ضعیف داشته باشد که ممکن است کودک از اختلال دید خود شکایت کند. اما در اکثر مواقع امکان دارد کودک شیرخوار باشد و  هنوز نتواند حرف بزند و یا متوجه اختلال بینایی خود نباشد، لذا این عوامل بایستی توسط والدین تشخیص داده شود. همچنین در برخی مواقع ممکن است علائم تنبلی چشم وجود نداشته باشند  و ظاهر چشم‌ها کاملا سالم باشد، اما در بینایی کودک اختلال وجود داشته باشد. در این جور مواقع غربالگری و معاینه تنبلی چشم کودکان توسط متخصص چشم پزشک تنها راه حل تشخیص بیماری تنبلی چشم است.لذا توصیه می‌شود که تا قبل از دبستان چشم‌های کودک حداقل سه مرتبه در زمان های مختلف مثلا شش ماهگی، دو سالگی و پنج سالگی توسط چشم پزشک معاینه شود. چشم‌ پزشک بسته به سن کودک، معاینات مختلفی برای تشخیص قدرت بینایی و یا انحراف چشم کودک انجام می‌هد تا در صورت وجود بیماری، پروسه درمان را شروع نماید.

تنبلی چشم در کودکان

علل بیماری تنبلی چشم

عوامل به وجود آورنده بیماری تنبلی چشم می‌تواند یکی از موارد زیر باشد

انحراف چشم(عدم تعادل عضلانی): انحراف چشم موجب دوبینی و عدم تشکیل تصویر واضح بر روی شبکیه می‌شود. مغز برای حذف دوبینی، تصویر چشم منحرف را حذف کرده و به تدریج باعث به وجود آمدن بیماری تنبلی چشم می‌شود.

عیوب انکساری(نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم): اگر بین قدرت بینایی دو چشم تفاوت وجود داشته باشد، چشم ضعیف‌تر نمی‌تواند تصویر واضحی از اشیاء ایجاد کند و به تدریج دچار بیماری تنبلی چشم می گردد. که باید درمان تنبلی چشم را شروع کرد .

محرومیت:هر مشکلی که برای یک چشم وجود داشته باشد، همچون آب مروارید(کدر شدن عدسی چشم و پدیدار شدن لکه‌های تیره در میدان دید)، آب سیاه، پایین افتادگی پلک یا دیگر مشکلات ژنتیکی ممکن است کودک را از دید واضح با آن چشم محروم کرده و موجب تنبلی چشم شود.

تنبلی چشم در کودکان

تشخیص به موقع بیماری تنبلی چشم

تنبلی چشم یک بیماری وراثتی است و مهم‌ترین مساله در درمان بیماری تنبلی چشم تشخیص به موقع آن است. اگر بیماری تنبلی چشم در دوران کودکی که سیستم بینایی چشم در حال کامل شدن است، تشخیص داده شود، به راحتی قابل درمان است. و عمل تنبلی چشم راحت تر انجام می شود اما هرچه تشخیص تنبلی چشم دیرتر رخ دهد، احتمال درمان تنبلی چشم کمتر است. بهترین زمان برای شروع درمان تنبلی چشم تا قبل از سن هفت سالگی است. تشخیص به موقع علی الخصوص در بیماری‌های آب مروارید و پایین افتادگی پلک اهمیت فراوانی دارد و  اگر درمان فوری و به موقع در این گونه بیماری تنبلی چشم صورت نپذیرد، می‌تواند موجب از دست رفتن کامل بینایی کودک شود.

معاینه تنبلی چشم کودکان

شیوه‌های درمان بیماری تنبلی چشم

درمان تنبلی چشم در وهله اول بستگی به علت به وجود آمدن آن و از بین بردن آن دارد و در ادامه برای تقویت بینایی چشم ضعیف‌تر تلاش می‌کند.

اگر مشکل از عیوب انکساری باشد، اولویت اول استفاده از عینک است. به کمک عینک مناسب بایستی مشکلی را که باعث به وجود آمدن بیماری تنبلی چشم شده است (نزدیک بینی یا دور بینی)رفع کرد. سپس بایستی کودک را به استفاده از چشم ضعیف تر تشویق کرد. برای انجام این کار شیوه‌های درمان تنبلی چشم زیر رایج است.

استفاده از قطره چشمی: قطره چشمی بینایی چشم قوی‌تر را به صورت موقت تار نموده و مغز را تحریک به استفاده بیشتر از چشم ضعیف‌تر می نماید.

محافظ چشم: در این روش یک محافظ بر روی چشم قوی‌تر به مدت چند ساعت قرار می‌دهند و کودک مجبور به استفاده بیش‌تر از چشم ضعیف‌تر می گردد. این عمل موجب می‌شود که مغز بخش بینایی چشم ضعیف تر را بهبود بخشد.

فیلتر های نیمه شفاف: این فیلترها بر روی لنز عینک چشم قوی‌تر قرار گرفته و موجب تار شدن چشم قوی‌تر و استفاده بیش‌تر از چشم بیمار می‌گردند.

همچنین تمرینات و درمان‌هایی مثل نقاشی و بازی‌هایی که نیاز به تمرکز و استفاده از هر دو چشم دارند، می‌توانند در تقویت چشم ضعیف کمک کرده و در دوره درمان موثر باشند.

این تمرینات بایستی با تجویز و زیر نظر چشم‌پزشک صورت گیرد و پروسه درمان بیماری تنبلی چشم ممکن است از چند هفته تا چندماه طول بکشد.

اگر بیماری تنبلی چشم در اثر انحراف چشم به وجود آمده باشد، معمولا پزشک جراحی عضلات چشم را توصیه می‌کند.

اگر علت تنبلی چشم بیماری‌هایی همچون آب مروارید و پایین افتادگی  پلک چشم باشد، باید هر چه سریع‌تر درمان صورت پذیرد که معمولا عمل جراحی است.



:: برچسب‌ها: تنبلی چشم, درمان تنبلی چشم, تشخیص تنبلی چشم, علل بیماری تنبلی چشم, شیوه های درمان تنبلی چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

آب مروارید یکی از بیماری‌های چشمی است که معمولاً با تیرگی چشم شروع می‌شود. علائم آب مروارید را می‌توان به راحتی تشخیص داد و از پیشرفت آن جلوگیری کرد. در این مقاله مهم‌ترین علائم آب مروارید را برای شما ذکر کرده ایم. به شما توصیه می‌کنیم، در صورت مواجهه با هر یک از علائم آب مروارید، به پزشک مراجعه کنید.

آب مروارید چیست؟

آب مروارید یک بیماری مرتبط با چشم است که از علائم آب مروارید می توان به مورد زیر اشاره کرد . در ابتدا عدسی چشم شروع به تار شدن می کند و با ادامه و افزایش تیرگی عدسی، باعث مختل شدن بینایی فرد می شود. این بیماری نوعی بیماری بدون درد و پیشرونده است که اگر به درستی درمان نشود، می تواند باعث از دست رفتن بینایی فرد شود. با توجه به اینکه بیوشیمی بدن انسان در 40 سالگی شروع به تغییر می کند و پروتئین‌های تولیدی توسط چشم انعطاف پذیری خود را از دست می دهند، این بیماری بیشتر برای افراد بالای 40 سال رخ می دهد ولی ممکن است برای افراد جوان نیز اتفاق بیفتد.

آب مروارید در نوزادان

مهم ترین علائم آب مروارید

علائم آب مروارید یا کاتاراکت معمولاً توسط افراد عادی نیز قابل تشخیص هستند و با کمی دقت می توانید به این موضوع پی ببرید. در ادامه مهمترین علائم آب مروارید را برای شما آورده ایم تا در صورت بروز هر کدام از این مشکلات، به دکتر چشم پزشک مراجعه کرده و با اطلاع از هزینه جراحی آب مروارید از پیشرفت مشکل خود جلوگیری کنید.

آب مروارید در زنان

نشانه های آب مروارید

از نشانه های آب مروارید چشم (کاتاراکت) می توان به موارد زیر اشاره کرد :

دید ابری

ایجاد هاله های نور

مشکلات دید در شب

دو بینی

نیاز مداوم به تغییر لنز یا عینک

دید دوم

حساسیت به نور شدید

 

1. دید ابری از علائم آب مروارید

یکی از مهم ترین نشانه های آب مروارید، پدیدار شدن لکه های ابری تیره ی ناشی از آب مروارید است. البته این تاری ممکن است در ابتدا خیلی کم باشد و مشکلی ایجاد نکند ولی در صورت درمان نشدن میزان تیرگی افزایش می یابد و می تواند باعث بروز مشکلاتی در رانندگی و تشخیص چهره ی افراد شود.

2.ایجاد هاله های نور از نشانه های آب مروارید

از دیگر نشانه های آب مروارید، ایجاد و پدیدار شدن حلقه ها یا هاله های نور در اطراف منبع نور است. این مشکل معمولاً در شب رخ می دهد و یکی از نشانه های فوری آب مروارید است. علت ایجاد این هاله های نور، پراش نور عبوری از چشم است که به دلیل تیرگی چشم به وجود می آید و می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی برای چشم باشد.

 

3.مشکلات دید در شب از نشانه های آب مروارید

یکی دیگر از علائم آب مروارید که معمولاً زودتر از بقیه خود را نشان می دهد، مشکلاتی بینایی است که در شب رخ می دهد. این مشکل در ابتدا به دلیل نور کافی در طول روز باعث مشکل خاصی نمی شود ولی در هنگام شب به دلیل نور ناکافی، مشکلاتی را برای بینایی فرد به وجود می آورد. تیرگی دید ناشی از آب مروارید، ممکن است باعث ایجاد سایه های قهوای یا زرد در بینایی شود. این مشکلات در شب می توانند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در رانندگی و کارهایی که به نور کافی احتیاج دارند، شود.

4.نیاز مداوم به تغییر لنز و شیشه ی عینک از نشانه های آب مروارید

برای افرادی که از لنز یا عینک استفاده می کنند، مشکل دیگری نیز به وجود می آید. آب مروارید باعث می شود تا فرد به طور مداوم مثلاً چند ماه یک بار یا در یک سال با مشکل روبرو شود و نیاز به تغییر لنز یا عینک داشته باشد. در حالت عادی تغییر عینک یا لنز باید هر چند سال یک بار انجام شود؛ ولی به‌روزرسانی سریع تر از این مدت می تواند از علائم آب مروارید یا سایر بیماری های چشمی باشد. در این حالت شخص بهتر است به پزشک مراجعه کند.

نیاز به تعویض عینک در آب مروارید

5.دوبینی از نشانه های آب مروارید

دو بینی می تواند یکی دیگر از علائم آب مروارید باشد. در این حالت فرد دو منظره ی متفاوت از یک شی را می بیند و مغز در ترکیب کردن این دو تصویر با مشکل روبرو می شود. دو بینی ممکن است با پیشرفت آب مروارید از بین برود ولی نیاز به مراجعه ی سریع به پزشک دارد.

6.دید دوم از نشانه های آب مروارید

در برخی مواقع ممکن است آب مروارید باعث شود تا چشم انسان مانند یک لنز قوی عمل کند و توانایی فرد برای مشاهده اجسام از فاصله نزدیک بهبود یابد. به عنوان مثال افرادی که برای مطالعه نیاز به عینک دارند، ممکن است دیگر به آن نیاز نداشته باشند. دید دوم نیز مانند دوبینی یکی از علائم آب مروارید است که با پیشرفت آن از بین می رود.

7.حساسیت به نور شدید از نشانه های آب مروارید

مواجهه با نورهای شدید مانند نور خورشید در افراد عادی نیز باعث ایجاد حساسیت می شود ولی اگر حساسیت بیشتر از این شود می تواند یکی از علائم آب مروارید باشد. به عنوان مثال اگر با نگاه کردن به لامپ خانه اذیت می شوید، در حالی که قبلاً اینگونه نبوده، ممکن است دلیل آن آب مروارید باشد. در برخی واقع این حساسیت بیشتر هم می شود و باعث ایجاد درد هنگام مواجهه با نور می شود.



:: برچسب‌ها: آب مروارید, کاتاراکت, نشانه های آب مروارید, علائم آب مروارید, کاتاراکت چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

یکی از عمل های زیبایی بسیار پرطرفدار در ایران عمل بلفاروپلاستی می باشد که برای زیبایی پلک ها و اطراف پلک ها انجام می گیرد. این عمل خیلی زود توانست طرفداران بسیار زیادی را در بین ایرانیان پیدا کند و امروزه شاهد هستیم که بسیاری از بانوان ایرانی برای انجام عمل بلفاروپلاستی به متخصصین زیبایی مراجعه می کنند.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

یکی از مشکلات بسیار بزرگ سنین پیری و گاهی مواقع میانسالی افتادگی و چروکی پوست علی الخصوص در نواحی اطراف پلک می باشد که باعث آزردگی خاطر افراد علی الخصوص بانوان می شود چرا که افتادگی پوست در این نواحی به مقدار قابل توجهی از زیبایی ظاهری شما می کاهد. یکی از روش های از بین بردن افتادگی و چروکی پوست در این نواحیعمل بلفاروپلاستی می باشد با هزینه و قیمت مناسب انجام می شود .که می تواند زیبایی ظاهری شما را دوباره به شما بازگرداند. در این عمل پوست های اضافی که در این نواحی وجود دارند کشیده می شوند و مقداری از آن ها نیز بریده می شوند که باعث می شود پوست شما دوباره شادابی و طراوت خود را بدست بیاورد. 

آیا برای عمل بلفاروپلاستی باید بستری شویم؟

یکی از سوالات مهمی که در زمینه عمل بلفاروپلاستی بسیار پرسیده می شود این است که آیا برای انجام جراحی بلفاروپلاستی باید بستری شویم؟ در جواب این سوال باید گفت که خیر انجام این عمل به صورت سرپایی می باشد و شما می توانید تنها با یک شب استراحت بعد از عمل در بیمارستان عمل بلفاروپلاستی را انجام دهید. عمل بلفاروپلاستی بر خلاف گذشته امروزه با لیزر انجام می شود و به این ترتیب هیچ گونه بخیه ای نیز نیاز نمی باشد و در صورت نیاز نیز بخیه های بسیار کوچکی زده می شود که احتیاج به بستری شدن ندارد و جای این بخیه ها معمولا با استفاده چند روزه از یک سری پمادهای خاص از بین می رود.

آیا عمل بلفاروپلاستی عوارضی دارد؟

یکی دیگر از سوالاتی که در زمینه عمل بلفاروپلاستی بسیار پرسیده می شود این است که آیا این عمل عوارضی نیز دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت عمل هایی که انسان در آن ها دخیل می باشند همواره ممکن است دارای اشتباهات انسانی باشد به همین دلیل نمی توان به صورت قطعی گفت که این عمل عوارضی ندارد ولی به صورت کلی در بیشتر موارد عوارض جانبی بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی دیده نشده است و همین امر می تواند یک نکته آرام بخش برای انجام این عمل باشد. از عوارضی که ممکن است در اثر اشتباه پزشک رخ دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    احساس کشیدگی در پوست به دلیل بریدن بیش از اندازه پوست پلک توسط پزشک.
2.    متصل نشدن پلک ها به یکدیگر در هنگام بستن چشم ها.
3.    نبود تقارن در پلک ها بعد از انجام عمل.

نکاتی درباره عمل جراحی بلفاروپلاستی- دکتر پورمازار

اقدامات و مراقبت هایی که باید بعد از عمل بلفاروپلاستی انجام دهید

از آن جایی که پلک نقطه بسیار حساسی در بدن می باشد باید بعد از عمل مراقبت های ویژه ای از آن انجام گیرد، شاید بسیاری از افراد به اشتباه فکر کنند که چون این عمل سر پایی می باشد نیاز به مراقبت خاصی نیز ندارد که باید گفت این تفکر یک تفکر اشتباه می باشد چرا که باید مراقبت های بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی بسیاری از پلک بعد از عمل انجام گیرد. بعد از انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی تا ده روز نباید به مطالعه بپردازید و همچنین از تماشای مانیتور گوشی و تلویزیون و لپ تاپ و همین طور برقرار کردن ارتباط چشمی با دیگران خودداری کنید. تا چند هفته بعد از انجام جراحی پلک باید در برابر باد، نور خورشید از عینک دودی استفاده کنید، از خم شدن های مکرر در دوران نقاهت بعد از انجام عمل جراحی پلک بپرهیزید. به هیچ وجه ورزش های سنگین را در دوران نقاهت انجام ندهید. اجسام سنگین و نیمه سنگین را به هیچ وجه از زمین بلند نکنید چرا که کوچکترین فشاری ممکن است باعث شود دوران نقاهت شما طولانی تر شود و یا نیاز به عمل دوباره باشد.

نکات مهم برای انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی

بسیاری از افراد بدون این که به دکتر چشم پزشک مشاور مراجعه کنند اقدام به انجام عمل بلفاروپلاستی می کنند که این کار بسیار اشتباه می باشد و ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. عوامل بسیار زیادی در موفقیت این عمل دخیل هستند و برای انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی باید تمامی این عوامل دست به دست هم دهند تا عمل با موفقیت پیش برود، بنابراین قبل از این که اقدام به انجام این عمل کنید با یک پزشک مشاور مشورت کنید تا این عوامل در شما توسط دکتر چشم پزشک متخصص بررسی شوند. یکی از نکاتی که بسیاری از بیماران همواره از آن ناراضی هستند این است که بعد از عمل به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند، درباره این نارضایتی باید گفت که عمل بلفاروپلاستی تا حدی زیبایی صورت شما را به شما باز می گرداند ولی نباید از این عمل انتظار معجزه داشت و اگر صورت شما دارای پف های بسیار زیاد باشد این عمل نمی تواند به صورت کامل تمامی آن ها را از بین ببرد بنابراین قبل از رفتن به عمل به این نکته دقت کنید و با در نظر گرفتن این نکته اقدام به انجام این عمل نمایید.



:: برچسب‌ها: عمل زیبایی پلک, جراحی زیبایی پلک, عمل بلفاروپلاستی, بلفاروپلاستی, مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

از جمله روش های رایج و محبوب برای زیبایی پلک، روش بلفاروپلاستی می باشد. عمل زیبایی پلک با بالاترین کیفیت از عوامل آراستگی ظاهر بیشتر افراد می باشد. این روش در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و هزینه ای پایین دارد. زیبایی پلک با توجه به شرایط چهره هر فرد می تواند به صورت های مختلفی انجام بگیرد. این روش عمل زیبایی پلک از جمله روش های ایمن و جذاب برای خانم ها می باشد. در این مقاله به خصوصیات یک عمل زیبایی پلک مناسب و موفق اشاره می کنیم.

جراحی زیبایی پلک

امروزه عمل زیبایی پلک از جمله عمل های زیبایی موثر و رایج بین جوانان به خصوص خانم ها می باشد. این عمل با استفاده از روش های نوین علم پزشکی، افتادگی و چین و چروک اطراف چشم افراد را از بین می برد. در واقع در این روش پوست اضافه و چربی مازاد اطراف پلک از بین می رود و به نوعی پوست افراد نوسازی می شود. این عمل باعث جذاب شدن پلک ها و زیبا شدن چهره می شود. با توجه به تنوع انجام روش های جراحی زیبایی پلک، هر یک از این روش ها نیازمند ظرافت و دقت می باشند که این دقت باعث زیباتر شدن پلک های شما پس از عمل می شود.

انجام عمل زیبایی پلک و شرایط آن- دکتر پورمازار

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای انجام عمل زیبایی وجود دارد. یکی از این روش ها عمل بلفاروپلاستی می باشد. این روش همانطور که گفته شد چربی و پوست های زائد اطراف پلک افراد را برداشته و باعث جوانی پوست افراد می شود. علاوه بر ترمیم پوست اطراف پلک، این عمل افتادگی ابرو بر اثر بالا رفتن سن را ترمیم می کند. این روش از جمله بهترین و مناسب ترین روش ها برای انجام عمل زیبایی پلک است. در مجموع این عمل باعث ترمیم کلی پوست صورت و از بین بردن چروک صورت می شود. قبل و بعد از انجام عمل یکسری نکات و اقدامات مراقبتی وجود دارد که حتما در مورد آن ها از پزشک معالج خود سوال کنید.

انجام عمل زیبایی پلک و شرایط آن- دکتر پورمازار

بهترین مرکز زیبایی پلک

مراکز درمانی بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور عمل زیبایی بلفاروپلاستی را انجام می دهند. اما تنها تعدادی از آن ها از لحاظ کیفیت عمل و زیبایی چهره بسیار عالی عمل می کنند. سعی کنید در انتخاب مرکز زیبایی خود تحقیقات گسترده ای انجام داده و از تجربیات افراد مختلف بهره بگیرید. تجربه و تخصص کافی از جمله عناصر بسیار مهم در انجام این عمل می باشد. روش بلفاروپلاستی یکی از روش های کاربردی و رایج برای انجام عمل زیبایی پلک می باشد. این روش در کنار ترمیم پلک و پوست اطراف چشم باعث از بین رفتن چین و چروک پوست صورت شما نیز می شود. این عمل با توجه به شرایط صورت شما می تواند به صورت های مختلفی انجام بگیرد. بازه زمانی ترمیم این عمل در حدود دو هفته می باشد. در صورت داشتن بیماری خاص حتما مورد را با جراحی چشم پزشک معالج خود در میان بگذارید.

هزینه عمل بلفاروپلاستی

امروزه روش های مختلفی برای زیبایی صورت وجود دارد. یکی از روش های رایج بین خانم ها استفاده از عمل زیبایی بلفاروپلاستی برای زیبایی پلک می باشد. این روش همانطور که گفته شد بسیار ایمن و طبق آخرین متدهای علم پزشکی انجام می گیرد. هزینه متوسط این عمل با توجه به نوع مواد استفاده شده در آن متفاوت می باشد. هزینه خدمات و عمل زیبایی پلک با توجه به مواد استفاده شده و کشورهای سازنده آن و تکنیک های خاص پزشکی متفاوت می باشد. کشورهای اروپایی و آمریکایی معمولا بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت در این راستا عرضه می کنند. قیمت عمل جراحی پلک را می توانید با مراجعه به پزشک متخصص، متناسب با شرایط فردی خود تخمین بزنید.

انجام عمل زیبایی پلک و شرایط آن- دکتر پورمازار

نکات مهم در انجام عمل بلفاروپلاستی زیبایی پلک

عمل زیبایی پلک معمولا در حدود یک ساعت طول می کشد. پزشک معالج می تواند تمامی نکات مربوط به قبل و بعد از عمل را با فرد در میان گذاشته تا عمل زیبایی کیفیت بالاتری داشته باشد. رعایت بهداشت صورت و چشم در هنگام زیبایی از جمله نکات مهم این روش معالجه می باشد. نکته بهداشتی و مهم در انجام زیبایی آن است که پلک ها در بازه های زمانی مناسبی نیاز به مراقبت دارند که باید در زمان مناسب توسط پزشک معالج انجام بگیرد. به عنوان مثال پس از انجام عمل باید از مصرف یک سری غذاهای خاص خودداری کنید. قبل از انجام عمل زیبایی پلک حتما یک جلسه مشاوره با پزشک معالج خود برگزار کنید. در برخی موارد انجام این عمل برای افراد خاص دارای عوارض می باشد. از کشیدن مواد مخدر تا دو هفته پس از عمل خودداری کنید. پدهای آغشته به الکل را از بعد از عمل تا سه روز بر روی پلک های خود قرار دهید. برای برداشتن آن ها حتما به مرکز درمانی مورد نظر مراجعه کنید. تا یک هفته پس از عمل از انجام اعمالی که فشار زیادی به پلک ها می آورند خودداری کنید. در صورت مشاهده درد و خونریزی شدید پس از یک هفته به پزشک معالج خود مراجعه کنید. از انجام حرکت های شدید با چشم و ابرو تا مدتی خودداری کنید.



:: برچسب‌ها: بلفاروپلاستی, جراحی زیبایی پلک, عمل زیبایی پلک, هزینه عمل بلفاروپلاستی, هزینه جراحی زیبایی پلک ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

یکی از بیماری هایی که اکثر افراد به خصوص کودکان را درگیر خود می کند ، تنبلی چشم است که باید در همان دوران اولیه جدی گرفته شود چرا که ممکن است در ادامه به یک بیماری دائمی در افراد و حتی کودکان تبدیل شود و به همین دلیل توضیحاتی در مورد این بیماری به شما ارائه می دهیم.

تنبلی چشم

تنبلی چشم یک نوع بیماری می باشد که معمولا سیستم بینایی بدن را درگیر می کند و باعث کاهش بینایی در چشم افراد می شود که در اکثر موارد این بیماری یک چشم را تحت شعاع خود قرار می دهد اما در بینایی هر دو چشم تاثیر منفی می گذارد و این بیماری معمولا در کمین کودکان و نوزادان است.
معمولا کودکان در یک دوره ی خاص از ضعف چشم خود رنج می برند که عمدا بر اثر تنبلی چشم می باشد که در صورت عدم درمان باعث ضعف های خفیف و گاها شدید در چشم ها می شود که دیگر قابل جبران نخواهد بود.
تنبلی چشم عوارض ظاهری در چشم ایجاد نمی کند و زمانی در افراد رخ می دهد که عصب های بین مغز و چشم به خوبی با هم ارتباط برقرار نکنند و منجر به ضعف در چشم می شود.

در مورد تنبلی چشم و عوارض آن بدانیم- دکتر پورمازار

نشانه های تنبلی چشم

درست است که گفته شد تنبلی چشم به صورت ظاهری قابل تشخیص نیست اما در طولانی مدت عوارض را در چشم ها پدید می آورد. از عوارض تنبلی چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1. منحرف شدن چشم ها به طرفین به صورت شدید
2. از بین رفتن هماهنگی چشم ها با هم
3. قدرت تشخیص عمق را تضعیف می کند
و در آخر باید گفت که این عوارض و نشانه ها در یک چشم ظاهر می شود اما قدرت بینایی هر دو چشم را کاهش می دهد و در آن اختلال ایجاد می کند.

در مورد تنبلی چشم و عوارض آن بدانیم- دکتر پورمازار

زمان مراجعه به پزشک چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مراجعه به پزشک برای درمان بیماری چشم کودکان از زمان تولد تا شش سالگی می باشد و همچنین افرادی که سابقه ی این گونه بیماری هایی دارند باید برای فرزندان خود به پزشک مراجعه کنند.
زمانی که به پزشک مراجعه می کنید پزشک معالج علاوه بر معاینات و توضیح مختصری در مورد هزینه عمل تنبلی چشم و بسته به ضعف چشمان فرزندتان پزشک یک دوره ی خاصی برای او مشخص می کند که در اکثر موارد با این اقدامات این بیماری درمان شده است.

در مورد تنبلی چشم و عوارض آن بدانیم- دکتر پورمازار

علت های تنبلی چشم

در عواملی که باعث تنبلی چشم در افراد می شود سه مورد آن ها بسیار مهم می باشد که توضیح مختصری در مورد آن ها می دهیم.
1. استرابیسم
یکی از اصلی ترین عوامل در بیماری چشم در افراد استرابیسم می باشد و باید گفت استرابیسم باعث به هم خوردن تعادل نگهداری ماهیچه ی چشم می شود و باعث منحرف شدن چشم به داخل یا بیرون می شود و همچنین هماهنگی بین دو چشم را از بین می برد.
2. محرومیتی
زمانی که در چشم های افراد لکه های تار وجود دارد محرومیت به وجود می آید و در ادامه باعث آب مروارید و تنبلی چشم می شود و علاوه بر این ها در کودکان و نوزادان شامل کاهش دید نیز می شود.
3. انکساری
این بیماری نسبت به دو حالت دیگر کمتر اتفاق می افتد و از تفاوت زیاد قدرت دید در هر دو چشم پدید می آید.

تنبلی چشم چگونه به وجود می آید؟

این نوع بیماری از آن دسته از بیماری هایی می باشد که جنبه ی وراثتی دارد.
تنبلی چشم در کودکان بسیار رواج دارد و کودکانی که به صورت نارس به دنیا می آیند و یا در زمان تولد وزن کمی دارند بیشتر در معرض این بیماری اند و در بین آن ها نیز بسیار شایع می باشد.

آنچه در مورد تنبلی چشم باید بدانید

چشم یکی از اصلی ترین اعضای بدن می باشد و در صورت بروز مشکلی در چشمانتان باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید و همچنین باید در مورد این بیماری اطلاعاتی داشته باشید که در ادامه به آن می پردازیم.
1. برای داشتن اطلاعات بیشتر باید فهرست کاملی از انواع مشکلات و بیماری های چشمی تهیه کنید تا بتوانید در زمان مناسب از آن استفاده کنید.
2. یک فهرست از داروهایی که برای درمان بیماری های چشم مناسب است تهیه کنید و بهتر است که این فهرست زیر نظر متخصص چشم پزشک تهیه شده باشد.
3. حال که فهرست دارو ها را تهیه کرده اید به یاد داشته باشید که نام دارو هایی که به آن حساسیت دارید یا در زمان مصرف برایتان مشکل پیش می آید را یادداشت کنید.
4. سابقه های بیماری افراد خانواده خود را در زمینه ی چشم بنویسید.
5. زمانی که نوبت دکتر می گیرید باید قبل از مراجعه سوالات خود را یادداشت کنید تا که هیچ موردی را از قلم نیاندازید.
6. در زمانی که فرصتی دارید در مورد تنبلی چشم هر چه می توانید اطلاعات کسب کنید و از خواندن روزنامه ها و بروشور ها خودداری نکنید.

در مورد تنبلی چشم و عوارض آن بدانیم- دکتر پورمازار

عوارض تنبلی چشم

همان طور که در قبل اشاره شد تنبلی چشم در ابتدا فقط باعث ضعف در بینایی می شود و عوارض آن در ظاهر فرد دیده نمی شود اما اگر این بیماری درمان نشود در طولانی مدت باعث ضعف های شدید در چشم می شود و این مشکلات در هر فردی با هر رده ی سنی پیش می آید.



:: برچسب‌ها: تنبلی چشم, عوارض تنبلی چشم, نشانه های تنبلی چشم, علت های تنبلی چشم, تنبلی چشم چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

در زمان قبل، حین و بعد از عمل کاتاراکت از دارو های مختلفی از جمله آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد التهابی استروئیدی و غیراستروئیدی، مسکن ها و ... استفاده می شود. در ادامه درباره نقش داروهای غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاتاراکت (آب مروارید) 

آب مروارید یا کاتاراکت عبارت است از کدورت یا مات شدن عدسی چشم که ممکن است در هر سنی در یک یا دو چشم و به علل مختلفی دیده شود. بر اساس ناحیه ای از عدسی چشم که گرفتار شده است سه نوع شایع کاتاراکت عبارت اند از: هسته ای، قشری و تحت کپسول خلفی. شدت اختلال بینایی بستگی به اندازه، تراکم و محل آن در عدسی دارد. از تظاهرات بالینی کاتاراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تاری دید بدون درد
  2. فرد حس می کند محیط اطرافش تار شده و عینک او نیاز به پاک کردن دارد.
  3. تغییر رنگ ها
  4. کاهش میزان دقت بینایی

مواردی که به آنها اشاره شد بخشی از علائمی می باشد که فرد مبتلا به آب مروارید حس خواهد کرد.

آب مروارید یا کاتاراکت

نقش دارو های غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت

قبل از ترخیص بیمار، نکات ضروری در خصوص مراقبت از چشم، استفاده صحیح از دارو ها، علائم بروز عوارض بعد از عمل و دستیابی به مراقبت های فوری به صورت کتبی و شفاهی به وی گوشزد گردد که آنها را در غالب دستورات عمل بیان می نمایند. به بیمار شرح داده می شود که پس از انجام عمل، درد مختصری دارد و می تواند در صورت لزوم از ضد درد های ضعیف تجویز شده از جمله استامینوفن استفاده نماید از نقش داروهای غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت و کاهش التهاب پس از عمل نمی توان به سادگی گذر کرد، در نتیجه از ضد التهاب ها و آنتی بیوتیک ها به صورت قطره و پماد قطعا استفاده خواهد شد.

آشنایی با انواع داروهای غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت 

دارو های ضد التهابی را می توان به دو دسته استروئیدی (کورتونی) و غیر استروئیدی (غیر کورتنی) تقسیم بندی کرد. نقش داروهای غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت، کاهش التهاب، درد و تب احتمالی می باشد. انواع دارو های غیر استروئیدی شامل موارد ذیل می باشند: 

  • دیکلوفناک
  • آسپرین
  • ایبوپروفن
  • پیروکسیکام
  • سلکوکسیب

توجه داشته باشید که قبل از انجام عمل در صورت وجود هرگونه بیماری زمینه ای به چشم پزشک خود اطلاع دهید. نقش داروهای غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت بسیار مهم می باشد اما در صورت وجود بیماری قلبی-عروقی، وجود هرگونه زخم گوارشی از قبیل زخم معده، احتمال خونریزی ضمن عمل باید از مصرف دارو های غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت پرهیز کرد. همچنین اگر چنان چه داروی خاصی از جمله وارفارین مصرف می کنید نیز باید به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تداخل دارویی به پزشک و یا پرستار خود اطلاع دهید. 

انواع داروها برای عمل کاتاراکت

درمان جراحی کاتاراکت 

به منظور درمان طبی آب مروارید، دو روش پیشگیری و جراحی وجود خواهد داشت. از روش های پیشگیری می توان به کنترل قند خون در افراد دیابتی، کنار گذاشتن دخانیات از جمله سیگار، استفاده از عینک های آفتابی طبی اشاره کرد. به طور معمول در صورتی که اختلال بینایی بیمار در حدی نباشد که مانع از انجام دادن فعالیت های عادی وی شود، جراحی انجام نمی گردد. بنابراین وضعیت دید و سطح عمل کرد بیمار، معیار های اولیه تصمیم گیری برای عمل جراحی محسوب می شوند. عمل کاتاراکت از جراحی های شایع می باشد که معمولا به صورت سرپایی انجام شده و بیمار 30 دقیقه پس از جراحی می تواند ترخیص شود. معمولا این عمل جراحی با ایجاد بی حسی موضعی، برش زخم کوچک ( برش شفاف در قرنیه) و طراحی لنز و جایگذاری عدسی های دقیق و حساس صورت می گیرد. نقش داروهای غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت معمول می باشد اما با وجود عارضه های بیشتر دارو های استروئیدی، کارایی آنها در ضمن عمل بیشتر می باشد.



:: برچسب‌ها: کاتاراکت, آب مروارید, عمل کاتاراکت, داروهای غیر استروئیدی در عمل کاتاراکت, آشنایی با عمل کاتاراکت ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

آستیگمات چشم کودک، بیماری است که چشم کودکان را اذیت می کند و باید والدین نسبت به درمان سریع آن اقدام نمایند. آستیگمات چشم کودک اگر شدید شود باید با روش هایی همچون عینک یا جراحی آن را درمان کرد. برای آشنایی با آستیگمات چشم کودک و روش های درمان آن با این مقاله همراه شوید.

آستیگمات چشم کودک

این بیماری که نام دیگر آن اختلال در قدرت انکساری چشم است، باعث می شود کودک وقتی به چیزی مانند خط های دوار نزدیک به هم نگاه می کند، چشمانش اذیت می شود و همین باعث آزار کودک است. این بیماری عارضه ای ندارد و با عینک حل می شود و نباید نگران آن باشید. اگر این بیماری قبل از سه سالگی رخ داد نباید زیاد نگران آن باشید و اگر خیلی شدت آن شدید بود، بعد از سه سالگی می توانید آن را درمان کنید. اگر آستیگمات چشم کودک بیش از شماره یک باشد باید حتما کودک از عینک استفاده کند در غیر این صورت باعث تنبلی چشم کودک می شود. در واقع عینکی که برای کودک تجویز می شود باعث می شود کودک دیدی واضح پیدا کند و همه چیز را واضح ببیند. پس در تمامی ساعاتی که کودک بیدار است باید از عینک استفاده کند.

آستیگمات چشم کودکان

علائم آستیگمات چشم کودک

این بیماری علائمی دارد که در صورتی که در کودکتان مشاهده نمودید، سریعتر او را درمان نمایید. کودکانی که این بیماری را دارند برای بهتر دیدن چشمان خود را تنگ می کنند . یکی دیگر از علائم این بیماری این است که چشمان کودک دارای آبریزش می شود. همچنین گاهی چشمان این گونه کودکان نسبت به نور و مخصوصا نور آفتاب حساسیت دارند. اما گاهی ممکن است کودکان مبتلا به آستیگمات هیچ یک از این علائم را نداشته باشند اما علائم دیگری را از خود بروز دهند. مثلا کودک اشیا را به چشمان خودش نزدیک تر کند تا آن را بهتر ببیند یا ممکن است شکاف پلکی خود را تنگ تر کند و یا سرش را به اجسام نزدیک کند. همه اینها علائمی هستند که بیماری آستیگمات را در کودک نشان می دهند و باید این علائم را جدی بگیرید و به چشم پزشک متخصص مراجعه نمایید تا کودکتان را هر چه زودتر درمان نمایید.

روش های درمان آستیگمات چشم کودک

بیماری آستیگمات در کودکان زیر سه سال همانگونه که گفته شد اگر درمان نشود، شانس درمان این بیماری در سنین بالاتر وجود دارد که معمولا با تجویز عینک این کار انجام می شود. اما زدن عینک ممکن است این بیماری را درمان نکند و سالیان پس از استفاده از عینک نیز شماره آستیگمات چشم کودک هیچ تغییری نکند. حتی ممکن است شدت آستیگمات نیز بیشتر شود و نمره چشم نیز بیشتر شده و در برخی موارد کمتر شود. اما مصرف ویتامین A در درمان این بیماری بسیار موثر است. ویتامین A در موادی مانند اسفناج، هویج و کدو وجود دارد. همچنین برخی از ورزش های چشم نیز برای درمان این بیماری بسیار موثر هستند. برای اینکار کودک باید انگشت شصت خود را به فاصله ده سانتی متر دورتر از بینی خود قرار دهد و انگشت را تا جایی که می تواند و می بیند بالا ببرد. سپس دو ثانیه مکث کرده و سپس انگشت را به سر جای اولش برگرداند و این تمرین را به مدت دو دقیقه و در هفته دو الی چهار بار باید انجام داد. روش های دیگری مانند لنز و عمل جراحی برای کودکان قابل استفاده نیست. زیرا چشم کودک تا 18 سالگی شکل نمی گیرد بنابراین اگر چشم آستیگمات کودک تا بزرگسالی بهبود نیافت، بهترین راه جراحی چشم است که در 98 درصد بیماران به بهبودی کامل می انجامد.

درمان چشم آستیگمات کودکان

علل بروز آستیگمات چشم در کودکان

شاید برای برخی نیز این سوال پیش بیاید که در کودکان علت بوجود آمدن این عارضه چیست. در پاسخ باید گفت که کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند، به دلیل وراثت و ژنتیک به این بیماری دچار شده اند. قرنیه چشم این کودکان حالت ناصافی دارد در صورتیکه در کودکان سالم اگر به قرنیه چشم آنها نگاه کنید، حالت کاملا صافی دارد.



:: برچسب‌ها: آستیگماتیک, آستیگماتیک چشم در کودکان, تنبلی چشم کودک, جراحی چشم, علائم آستیگماتیک چشم کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

بیماری نیستاگموس چیست؟ انواع بیماری نیستاگموس چه می باشد؟ حرکات چشم در این بیماری چگونه صورت می پذیرد؟ شایع‌ ترین انواع بیماری نیستاگموس کدام ؟ اگر این سوال ها جزو سوال های پیش آمده برای شما باشد نیز در ادامه این مقاله با ما همراه باشید که می خواهیم جواب این سوال ها را مورد بررسی قرار دهیم.

بیماری نیستاگموس چیست؟

شاید برای شما هم تاکنون پیش آمده که نام بیماری نیستاگموس را شنیده باشید و پرسیده باشید بیماری نیستاگموس چیست؟ توجه داشته باشید به طور کلی این بیماری مرتبط با چشم است و عملا به حرکت ناگهانی و غیر ارادی چشم ها دودوئک یا نیستاگموس گفته می شود. به طور کلی می‌توان گفت که این امر به دلیل نگاه به سمت ویژه‌ تشدید می‌شود و در بسیاری از موارد دو چشم را گرفتار می کند. توجه داشته باشید که این بیماری غیر ارادی و سریع چشم ها ممکن است به صورت افقی یا عمودی یا چرخشی و یا ترکیبی از آنها باشد که در بعضی مواقع ممکن است این بیماری باعث مشکلات بینایی شود. در این بین از مهمترین علت های ابتلا به این بیماری می توان به ضعیف بودن کنترل مغزی حرکت های چشم اشاره کرد که منجر به ناتوانی در نگاه کردن ثابت می شود. همچنین به ندرت نیز دیده می شود که این بیماری به علت تومورهای مغزی و اختلالات عصبی شدید رخ می دهد.

انواع حالات در بیماری نیستاگموس چیست؟

آیا می خواهید بدانید که انواع حالات در بیماری نیستاگموس چیست؟ توجه داشته باشید که به طور کلی نیستاگموس به دو روش دسته بندی می شود که نوع اول آن بر اثرات جهش چشم که به صورت عرضی، عمودی، چرخشی یا آونگی حرکت می‌کند دسته بندی می شود. همچنین مهمترین مواردی که باعث بروز بیماری نیستاگموس شده است، موجب می‌شود که دو دسته دودوئک به وجود بیاید. مثلا فیزیولوژیکی که دسته اول است با تحریکات خاصی ایجاد شده است. نوع دوم این بیماری که پاتولوژیک نام دارد با ایجاد اختلالات دستگاه تعادلی مرکزی و با مصرف الکل ها و برخی داروها که موجب آسیب به رگ های مغزی و مشکلات مادرزادی می شود که در نهایت بیماری نیستاگموس در فرد بروز می کند.

بیماری نیستاگموس

درمان بیماری نیستاگموس

افرادی که به بیماری نیستاگموس دچار هستند در بسیاری از مواقع سوالی که برای آنها پیش می آید این است که درمان بیماری نیستاگموس چیست؟ توجه داشته باشید که در صورت وجود این بیماری اولین اقدامی که باید انجام دهید ارزیابی کامل چشم های شما توسط متخصص چشم می باشد که در این مرحله دکتر می‌تواند علت را تشخیص دهد و به درمان آن بپردازد. در این بین گاهی با برطرف کردن علت می‌توان بیماری نیستاگموس را درمان نماید. البته توجه داشته باشید که نیستاگموس غالبا دائمی است اما می توان با استفاده از عینک و وسایل کمک کننده کاهش بینایی را بهبود بخشید. در اینجا اگر چشم فرد در جهت ویژه ثابت بماند معمولا استفاده از عینک های منشوری یا جراحی عضلات چشم می تواند بهبود دهنده باشد. همچنین ورزش چشمی نیز می‌تواند در کنترل نیستاگموس کمک کند.

بیماری نیستاگموس چشم

شایع ترین نوع بیماری نیستاگموس

نیستاگموس حرکتی یکی از شایع ترین انواع این بیماری است که معمولا از حدود ۶ هفتگی تا سن 3 ماهگی آغاز می شود که در این بین ممکن است اعضای دیگر خانواده نیز دچار حرکات چشمی غیر طبیعی باشند. همچنین توجه داشته باشید که غالب این نوع بیماری نیستاگموس با نگاه کردن بسیار نزدیک به اشیا یا دیدن در جهت های غیر عادی می تواند بهبود بخشیده شود. توجه داشته باشید که معمولا هیچ گونه محدودیتی در پتانسیل یادگیری افراد مبتلا به این بیماری وجود ندارد. نوع دیگر این بیماری نیستاگموس حسی است که با کاهش بینایی همراه است و در سنین ۶ تا ۸ هفتگی شروع می شود که در آن حرکت چشم ها گاه تند و گاه کند می شود. در این بیماری اغلب چشم ها به طرف بالا می چرخند و پلک ها نیز ممکن است تکان بخورند توجه داشته باشید که گاهی بهبود بینایی چشم در این بیماری امکان پذیر می باشد.



:: برچسب‌ها: نیستاگموس, بیماری نیستاگموس, شایع ترین نوع بیماری نیستاگموس, درمان بیماری نیستاگموس, ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

بیماری نوریت نور یکی از بیماری های شایع چشمی است که عصب بینایی را درگیر می کند. این بیماری به صورت معمول با مصرف داروی استروئید خوراکی بهبود می یابد. برای آشنایی با بیماری نوریت نور و نحوه درمان آن با این مقاله همراه شوید.

بیماری نوریت نور

بیماری نوریت نور یکی از بیماری های چشمی است که نام دیگر آن التهاب عصبی بینایی است. این بیماری باعث کاهش دید، ایجاد درد به هنگام حرکت دادن چشم ها، حساسیت چشم ها به نور و ایجاد فشار در چشم ها می شود. در اثر این بیماری رشته های عصبی که تصاویر را از چشم به مغز می فرستند، ملتهب می شوند. این بیماری در برخی از موارد باعث التهاب و آسیب دیدگی به عصب مغز و ستون فقرات می شود. این بیماری بیشتر در افرادی که مبتلا به بیماری ام اس هستند، دیده می شود. همچنین این بیماری در افراد با سن بین 20 تا 40 سال و خانم ها بسیار شایع تر است.

علائم بیماری نوریت نور

شایعترین علامت این بیماری در مبتلایان به آن، احساس درد در چشم ها است که این درد با حرکت دادن چشم ها بیشتر هم می شود و فرد حس می کند یک درد نهفته در پشت چشم هایش وجود دارد. دومین علامت این بیماری، نابینایی و کاهش دید در بیمار است. این نابینایی و کاهش دید در ساعاتی از روز و یا چندین روز تکرار می شود.انجام تمرین های ورزشی و دوش آب گرم می تواند این کاهش دید را بیشتر نماید. در برخی از افراد شدت بیماری به گونه ای است که باعث نابینایی کامل شخص می شود. از دیگر علائم این بیماری احساس کوررنگی در فرد مبتلا است که احساس می کند شدت برخی از رنگ ها کم و زیاد می شود. همچنین در برخی از افراد حالت نورهای چشمک زن را مشاهده می کند که البته این مورد در تعداد کمی از بیماران رخ می دهد.

بیماری نوریت نور

درمان بیماری نوریت نور با استروئید

این بیماری در بیشتر موارد به خودی خود درمان می شود. اما اگر بیماری درمان نشود، سوالی که بسیاری از افراد دارند این است که آیا این بیماری با استروئید درمان می شود یا نه. در پاسخ باید گفت که بله، داروهای استروئیدی برای درمان بیماری نوریت نور تاثیرات مثبتی دارد و از این رو پزشک متخصص چشم معمولاً از این دارو استفاده می کند. داروهای استروئیدی برای اینگونه از بیماران با تزریق معمولا انجام می گیرد و به کاهش التهاب عصبی بینایی کمک می کند، اما داروهای استروئیدی به برگشت بینایی کمکی نخواهند کرد. در این بیماران باید داروهای استروئیدی به مدت سه روز متوالی تزریق شود و به مدت یازده روز بیمار از داروهای استروئیدی خوراکی استفاده نماید. اگر داروهای استروئیدی نتواند به درمان بیماری کمک کند باید از تبادل پلاسما استفاده کرد تا فرد بینایی خود را بدست آورد.  داروهای استروئیدی خود دارای عوارضی هستند که ممکن است به سلامت شخص ضربه وارد نماید. مصرف داروهای استروئیدی باعث می شود که سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر قرار گیرد و ممکن است باعث ایجاد عفونت در بدن شود و اگر مصرف داروهای استروئیدی بیشتر طول بکشد، به نازک شدن استخوان ها ، مشکلات معده، افزایش وزن و بی خوابی منجر می شود.

درمان بیماری نوریت نور

عوارض بیماری نوریت نور

این بیماری اگر به موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود، عوارض بسیار زیادی دارد. از عوارض شایع این بیماری می توان به موارد ذیل اشاره نمود.
آسیب دیدگی عصب اپتیک: این بیماری باعث می شود که افرادی که حداقل یک دوره کوتاه به این بیماری مبتلا بوده اند، عصب های بینایی آنها به صورت دائمی دچار آسیب دیدگی  می شوند که ممکن است هیچگونه علامتی نیز نداشته باشد.
کاهش دقت بصری: افرادی که به این بیماری دچار هستند، دچار کاهش دید می شوند البته بعد از درمان، این کاهش دید باز می گردد اما در برخی از افراد کم کم این بیماری علاوه بر کاهش دید باعث کور رنگی در این دسته از افراد نیز می شود. در تعداد کمی از افراد مبتلا به این بیماری گاهی این کاهش دید و نابینایی حتی پس از درمان نیز ادامه پیدا می کند .



:: برچسب‌ها: بیماری ام اس, نوریت نور, بیماری نوریت نور, علائم نوریت نور, درمان بیماری نوریت نور ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

بیماری ام اس بیماری مزمنی است که بر سیستم عصبی مرکزی مستقیما اثر می گذارد. علائم بیماری ام اس را می توان کاهش حافظه، سرگیجه، اختلالات جنسی و افسردگی اشاره نمود. درمانی قطعی برای بیماری ms کشف نشده است اما بسیاری از داروها در بهبود نسبی و یا کم کردن علائم ام اس مورد استفاده قرار می گیرد این بیماری روی عملکرد بسیاری از قسمت های بدن بیمار تاثیر می گذارد چشم یکی از اعضایی است که بیماری ام اس بیشترین اثر را بر روی آن می گذارد.

اثرات کلی بیماری ام اس بر چشم

ms به دلیل آسیب شدید به غلاف میلین و در نتیجه اختلال در ارتباط بین اعصاب و مغز رخ می دهد. این اتفاق نوعی فروپاشی در ارتباط مغز و عصب است به همین دلیل عوارض روانی و جسمی زیادی بر زندگی مبتلایان به ام اس می گذارد مشکلات چشم شایع ترین نوع از این مشکلات است. نام کامل ms "مولتیپل اسکلروزیس " است. بیماری ام اس فرم های مختلفی دارد شیوع آن در زنان بیشتر از مردان است و از سن خاصی علایم خود را نشان می دهد که اغلب با اختلال در بینایی شروع می شود.

اختلال در دید رنگی در مبتلایان به بیماری  ام اس

اعصاب چشم با انتقال نور و تصویر به مغز نقش موثری در تشخیص رنگ دارند، یکی از مسائلی که برای بیماران مبتلا به ام اس پیش می آید دید خاکستری است اختلال در دیدن از علایمی است که معمولا زمان طولانی فرد با آن درگیر خواهد بود.

تاثیرات بیماری ام اس روی بینایی

علائم التهاب عصب بینایی در بیماران مبتلا به ام اس

دوبینی از علائمی است که دلیل آن التهاب محدوده ای از مغز که حرکات چشم را کنترل می کند، می باشد. التهاب عصب مخصوص چشم امری ست که جدا از التهاب بخش عصبی مرکزی رخ می دهد، منجر به درد در کره چشم می شود این موضوع با علایمی چون بیرون زدگی (ملتهب شدن) مویرگهای خونی درون کره چشم خود را نشان می دهد.
دوبینی به صورت ناگهانی در این افراد رخ می دهد و فرد را دچار تاری دید و درد چشم و کاهش تمرکز می کند. التهاب عصب بینایی علاوه بر ایجاد عدم تعادل در فرد منجر به دید دوتایی اشیا می شود که باعث می شود فرد حس تشخیص فضایی اشیا را از دست دهد و حفظ تعادل فرد دچار اختلال می شود. در صورت غفلت از مشکل بینایی، این مشکل دایمی و منجر به کوری مطلق در افراد مبتلا به بیماری ام اس می شود.

حرکات چشم

نیستاگموس، حرکت کنترل نشده چشم است که مردمک چشم بدون کنترل به صورت عمودی یا افقی حرکت می کند. نیستاگموس یکی دیگر از شایع ترین علامت هایی است که افراد مبتلا به ام اس با آن مواجه خواهند شد. نیستاگموس همراه با درد و شدت و ضعف خود را نشان می دهد.

نابینایی در یک چشم

نابینایی موقت که یکی از چشمها را درگیر می کند و حداقل 24 ساعت طول می کشد این موضوع نیز در اثر آسیب هایی به غلاف میلین اعصاب بینایی و غلاف میلین در مسیر اعصاب مرکزی اتفاق می افتد. دید تار، هم  یکی از علائم شایع در بیماری ام اس است که مانند نابینایی موقت یک چشم را مبتلا می کند این امر نیز به نابینایی کامل منجر می شود. این علایم معمولا با درد همراه است

نابینایی بر اثر بیماری ام اس

درمان های مشکلات چشمی

علت بیماری ام اس به طور کامل شناخته شده نیست به همین سبب داروهایی که تجویز می شود جهت کاهش علائم بیماری است و برای بهبودی قطعی نیست. علائمی چون تاری دید و دید خاکستری بدون اقدامی برای درمانی پس از سه هفته بهبود می یابد و چندی بعد از این علایم هیچ دردی در چشم تجربه نمی شود، اما ضعف دید پیش زمینه مشکلات جدی و دایمی بینایی خواهد شد. داروهای استروئیدی به صورت خوراکی و تزریقی برای کاهش علائم بیماری ام اس وجود دارد که با مراجعه به پزشک متخصص چشم می توانید نمونه ای از آنها را دریافت نمایید.



:: برچسب‌ها: ام اس, تاثیرات بیماری ام اس روی چشم, اختلال دید در بیماری ام اس, نابینایی بر اثر ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

عمل پیوند نافذ در قوز قرنیه یکی از موفق ترین و بهترین عمل ها برای بیماری قوز قرنیه در بیماران است. بیماران مبتلا به این بیماری می توانند با این عمل از این بیماری سخت رهایی یابند. این بیماری که منجر به کاهش دید بیماران می شود، توانایی دید آنها را مختل کرده و مشکلات بسیاری را برایشان به وجود می آورد.

بیماری قوز قرنیه یا کراتوکونوس چیست؟

بیماری قوز قرنیه یا کراتوکونوس یک بیماری ارثی است که در سنین جوانی رخ می دهد و به تدریج پیشرفت می کند. در این بیماری قرنیه بیمار شکل برآمده ای به خود می گیرد و نازک می شود. قرنیه برآمده به شکل مخروطی تغییر شکل می دهد و همین امر بر روی توانایی دید بیمار و وضوح دید او، اثر می گذارد. این بیماری ممکن است بر روی یک چشم رخ دهد ولی اکثرا در هر دو چشم رخ خواهد داد. عمل جراحی پیوند نافذ می تواند این بیماری را بهبود ببخشد و از پیشرفت آن جلوگیری کند. این عمل بسیار حساس است و باید توسط متخصصان چشم خبره انجام شود.

بیماری قوز قرنیه یا کراتوکونوس

علایم بیماری قوز قرنیه چیست؟

یکی از برجسته ترین علایم این بیماری، برآمده شدن شکل قرنیه و تغییر شکل مخروطی آن است. اما قبل از تشدید شدن این علایم بیمار احساس تاری دید خواهد داشت و چشم او به نور حساس خواهد شد. این بیماری با آستیگمات یا نزدیک بینی همراه است و در همه موارد بیماری، تاری دید رخ می دهد.

بهترین عمل قوز قونیه

در صورتی که این بیماری در مراحل خفیف خود باشد، راه های درمان آن بسیار ساده تر است و می توان از عینک و یا لنزهای تماسی نرم استفاده کرد. اما از آنجایی که این بیماری رو به پیشرفت است و قرنیه با مرور زمان بیشتر تغییر شکل می دهد، این درمان ها در همان مراحل اولیه کارساز خواهند بود و در مرحل بعدی باید از درمان های دیگری استفاده کرد. در مراحل بعدی بیماری از لنزهای تماسی سخت استفاده می شود که آستیگمات ناشی از این بیماری را بهبود می بخشد. قرارگیری این لنزهای سخت توسط پزشک انجام می شود زیرا کاری بسیار حساس و دشوار است.
در موارد پیشرفته تر بیماری قوز قرنیه، بیمار مجبور به عمل پیوند نافذ در قوز قرنیه می شود. این عمل یکی از موفق ترین و رایج ترین عمل های پیوند قرنیه است. در بسیاری از بیمارستان ها این عمل با نام عمل بیومکانیک قرنیه پیوندی پس از پیوند نافذ در قوز قرنیه شناخته می شود و عمل بسیار موفقی بوده است.

بیماری قوز قرنیه یا کراتوکونوس

موفقیت عمل پیوند نافذ در قوز قرنیه

عمل پیوند نافذ در قوز قرنیه یکی از بهترین عمل های بهبود عیوب انکساری است. موفقیت این عمل با بکارگیری روش های پیشرفته پزشکی تا 95 درصد است. به دلیل اینکه در قرنیه انسان رگ های خونی وجود ندارد، موفقیت عمل بیومکانیک قرنیه به بالای 90 درصد می رسد و واکنش های ایمنی بیمار همچون پس زدن پیوند کمتر رخ خواهد داد. از عوامل موفقیت عمل پیوند نافذ در قوز قرنیه، می توان به طبیعی و یکسان بودن ضخامت قرنیه چشم و عدم التهابات و تورم های داخل چشم اشاره کرد. علاوه بر این، در حین عمل، اختلالات اشکی و پلکی نیز در چشم رخ نخواهد داد.
عمل پیوند قرنیه در ایران، برای اولین بار در سال 1330 انجام شد و پس از آن پیشرفت هایی در این علم صورت گرفت تا به عمل پیوند نافذ در قوز قرنیه تکامل یافت. عمل پیوند نافذ در قوز قرنیه یکی از بهترین روش های درمانی برای بازیابی دید چشم فرد بیمار است. با این عمل می توان از نازک شدن پیشرونده قرنیه جلوگیری نمود و این بیماری را درمان نمود.دکتر متخصص ما با به کارگیری بهترین و جدیدترین روش های درمانی در عمل پیوند قوز قرنیه، عیوب انکساری شما را رفع می کند و وضوح دید شما را بهبود می بخشد. تنها کافی است به سایت ما مراجعه کنید و با شماره تماس های درج شده در سایت، تماس حاصل فرمایید.



:: برچسب‌ها: عمل بیومکانیک, عمل بیومکانیک قرنیه, قوز قرنیه, عیوب انکساری, عینک و لنز ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان تفاوت های زیادی با هم دارند. این تفاوت ها دلایل خاص خود را داشته و بنابراین پزشک می بایست با توجه به سن فرد، معاینه خاصی را انجام دهد. شما در این مقاله با دلایل تفاوت چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان آشنا خواهید شد.

چشم پزشکی کودکان

اگر شما هم کودکی در منزل دارید، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که مجبور شوید به یک چشم پزشک مراجعه کرده تا کودک تان را معاینه کند. اگر خوب دقت کرده باشید، نحوه معاینه و چشم پزشکی کودکان با بزرگسالان به کلی متفاوت است. مخصوصا این تفاوت در کودکانی که سن کمتری دارند و یا نوزادان بیشتر به چشم می خورد. اما چرا شرایط این گونه است و پزشک برای معاینه کودکان باید از روش های خاصی استفاده کند که با روش معاینه بزرگسالان متفاوت است؟ شاید در نگاه اول بگویید به خاطر بی قراری نوزادان و ترس شان این اتفاق می افتد و کودک به پزشک اجازه معاینه را نمی دهد و در نتیجه شرایطی پیش می آید که پزشک معالج تصمیم می گیرد از روش های خاص تری برای چشم پزشکی کودکان استفاده کند. در رابطه با این دیدگاه باید عرض کنیم که بله این مورد می تواند یکی از دلایل تفاوت در چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان باشد، اما همه آن نیست. در ادامه بیشتر با این دلایل آشنا خواهید شد.

معاینه چشم کودکان

دلایل متفاوت بودن چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان

به طور کلی دلایل بسیاری برای وجود تفاوت در چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان وجود دارد. اولین و مشخص ترین تفاوتی که بین کودکان و بزرگسالان در معاینه چشم پزشکی وجود دارد، تفاوت در رفتار آن هاست. معمولا کودکان کمی ترس و اضطراب دارند که همین موضوع باعث بیقراری آنها می شود. در نهایت پزشک مجبور می شود، شیوه خاصی را در معاینه کودک به کار گیرد. تفاوت دیگر تفاوت ساختمانی چشم کودکان و بزرگسالان است. چرا که تکامل بینایی در کودکان هنوز انجام نشده و معاینه کودکان به کمی سخت است. انعطاف پذیری مراکز بینایی در مغز کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است. البته تفاوت های ساختمانی چشم کودکان بزرگسالان بسیار زیاد هستند. اما دلیل دیگری که باعث متفاوت بودن چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان شده است، تفاوت در نوع بیماری های کودکان و بزرگسالان است. برخی بیماری های چشمی کودکان در بزرگسالان دیده نمی شود و بالعکس و برخی بیماری ها نیز به شیوه دیگری در کودکان نمود پیدا می کند. همه این مسائل خود دلایلی هستند که پزشک بخواهد از روش های چشم پزشکی متفاوتی در معاینه کودکان استفاده کند.

تفاوت چشم پزشکی و معاینه چشم کودکان و بزرگسالان

نوع چشم پزشکی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است. برای مثال معاینه تنبلی چشم کودکان از طریق چارت بینایی امکان پذیر بوده اما به سبب سن پایین کودک نمی توان به درستی به جواب های کودک اعتماد کرد. در این حالت برای کودکان باید از روش های معاینه بالینی استفاده کرد. تطابق چشم ها در کودکان زیاد است و همین باعث می شود، در تشخیص نزدیک بینی کودکان مشکلی به وجود آید. در این حالت باید پیش از معاینه از قطره های فلج کننده تطابق استفاده نمود. برای معاینه فشار داخل چشم نوزادان معمولا از بیهوشی های عمومی استفاده می شود. البته زمانی که کودک ناآرام است، این روش پیشنهاد می شود. همچنین تفاوت دیگری که در چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان دیده می شود، تفاوت در گرفتن نوار چشم کودکان و بزرگسالان می باشد. معمولا برای گرفتن نوار چشم از کودکان، پزشک مجبور به استفاده از داروهای خواب آور می باشد.

تفاوت نوع بیماری های کودکان و بزرگسالان

همانطور که گفتیم علل مختلفی باعث تفاوت در معاینه چشم کودکان و بزرگسالان می شود. یکی از این موارد تفاوت در بیماری های چشمی کودکان و بزرگسالان می باشد. همانطور که می دانید اندازه چشم ها در کودکان به نسبت اندازه صورتشان از بزرگسالان بزرگتر می باشد. همین موضوع باعث می شود، بیماری ها و اختلالاتی در کودکان تشخیص داده شود که در بزرگسالان اصلا به چشم نمی آیند، برای مثال عدم تقارن شکاف پلکی مشکلی است که در همه افراد چه کودک و چه بزرگسال ممکن است وجود داشته باشد، اما در کودکان بیشتر به چشم می آید. نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم در نوزادان بیشتر به چشم می خورد که در این سن طبیعی است. اما در بزرگسالان کمتر دیده می شود.



:: برچسب‌ها: چشم پزشکی کودکان, چشم پزشکی اطفال, تفاوت چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان, معاینه تنبلی چشم ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

بیماری لوپوس یکی از بیماری های خود ایمنی بدن است که در بسیاری از افراد ایجاد می شود. یکی از بخش های اصلی بدن که درگیر این بیماری می شود، چشم ها هستند. شناخت این بیماری و درمان آن بسیار مهم است و اگر در زمان مناسبی تشخیص داده شود، از ابتلای فرد به دیگر بیماری ها جلوگیری خواهد شد.

بیماری لوپوس چیست؟

پیش از آن که بخواهیم درباره صدماتی که بیماری لوپوس به بدن وارد می سازد صحبت کنیم، بهتر است کمی با این بیماری آشنا شویم و شناخت حداقلی درباره آن داشته باشیم. بیماری لوپوس در واقع یک بیماری خود ایمنی است که در اثر مقابله سیستم ایمنی بدن با ویروس ها و باکتری ها نمود پیدا می کند و بر روی بخش های مختلف بدن از جمله پوست، چشم، سیستم عصبی، قلب و کلیه ها تاثیر می گذارد. در افرادی که به بیماری لوپوس دچار هستند، سیستم ایمنی در مواجهه با بیماری ها و ویروس ها رفتاری غیر طبیعی دارد و باعث می شود، بخش های سالم بدن درگیر شوند. تورم بدن مهمترین نشانه بروز این بیماری است. البته علائم دیگری نیز برای این بیماری وجود دارد که در بخش های بعدی به تفصیل درباره آنها صحبت می کنیم.

علائم بیماری لوپوس و اثرات بیماری

علائم مختلفی برای بیماری لوپوس وجود دارد. در این جا به چند مورد از متداول ترین و شایع ترین علائم بیماری لوپوس اشاره می کنیم.
خستگی مفرط، گیجی، سردرد، درد سینه در صورت تنفس عمیق، ریزش زیاد مو، تب، خارش پوست، تورم غدد، ورم در اطراف چشم یا دیگر نقاط بدن، زائده های پوستی، زخم دهان، تشنج، مشکلات روانی، تورم عروق خونی و رگ ها، کم خونی، کاهش گلبول های سفید، مشکلات قلبی، ترومبوسیتوپنی، حساسیت شدید به نور و مشکلات کلیوی از جمله متداول ترین علائم و اثرات بیماری لوپوس بر بدن می باشد که اغلب آنها در افراد بیمار دیده می شود.

علائم بیماری لوپوس

بیماری های ناشی از لوپوس چشمی

یکی از اعضای بدن که بسیار تحت تاثیر بیماری لوپوس قرار می گیرد، چشمان شما هستند. لوپوس خود یک بیماری است و اگر به درستی شناسایی و درمان نشود، می تواند بر بخش های دیگر بدن از جمله چشمان ها اثر بگذارد  و باعث بیماری های دیگر مربوط به چشم شود. از جمله این بیماری های چشمی که در اثر ابتلا فرد به لوپوس ایجاد می شود، می توان به بیماری خشکی چشم، بیماری شبکیه چشم، بیماری صلبیه چشم یا اسکلرا، بیماری های عصبی چشمی و بیماری های پلکی اشاره کرد. سندروم چشم خشکی یا همان بیماری خشکی چشم یکی از اثراتی است که لوپوس بر روی چشم می گذارد. در این حالت میزان آب چشم کاهش پیدا می کند و بیمار با خشکی چشم غیر طبیعی مواجه می شود.

بیماری لوپوس چشمی

دیگر بیماری که باعث مشکلات چشمی می شود و از لوپوس نشات می گیرد، لوپوس اریتماتوی دیسکوئید می باشد. این بیماری شبیه به یک اگزمای ضخیم پوستی است که بر روی پوست پلک ظاهر می شود.  این بیماری باعث پوسته پوسته شدن پلک چشم می شود. برخی مسائل نیز می تواند این بیماری را تشدید کند. برای مثال قرار گرفتن در معرض آفتاب.
بیماری صلبیه چشم نیز دیگر بیماری خطرناک چشم است که در اثر ابتلا فرد به لوپوس ایجاد می شود. صلبیه در واقع همان بخش تخم مرغی و سفیدی چشم است. بیماری اسکلریت صلبیه باعث التهاب و تورم شدید در این بخش می شود که همراه با درد است. در نهایت باعث نازک شدن پوسته صلبیه می شود که بسیار خطرناک می باشد، با مراجعه سریع بهمتخصص چشم می توان از احتمالات بیشتر و بدتر بیماری ها جلوگیری نمود.

لوپوس به چه شکل هایی بر بدن شما تاثیر می گذارد؟

علاوه بر بیماری های چشمی، لوپوس بر نقاط دیگر بدن نیز تاثیر می گذارد. تورم کلیه ها که باعث عملکرد ناقص آن ها می شود، درد لایه های اطراف شش ها و قفسه سینه، کاهش تعداد گلبول های سفید و قرمز، کاهش تعداد پلاکت های خون، تورم در رگ ها و خطر ابتلا به عفونت قسمت های مختلف بدن همه و همه دیگر علائم و نشانه های لوپوس هستند که بر بدن تاثیر می گذارند. به طور کلی می توان گفت لوپوس بیماری است که خود باعث بروز بیماری های دیگر می شود و یا درصد ابتلا فرد به دیگر انواع بیماری ها را افزایش می دهد. 



:: برچسب‌ها: لوپوس, بیماری لوپوس, لوپوس چشمی, تاثیرات لوپوس روی چشم, علائم بیماری لوپوس ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر پورمازار

با توجه به تفاوت ساختار ساختمان چشم در بزرگسالان و کودکان، به طور حتم چشم پزشکی کودکان با بزرگسالان تفاوت هایی دارد که در این مقاله ما می خواهیم به بررسی آینده چشم پزشکی در کودکان بپردازیم و اهمیت معاینات چشمی در کودکان را مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت چشم پزشکی کودکان و بزرگسالان

در کودکی، چشم ها از نظر ساختمان تکامل پیدا نکرده که این امر موجب تفاوت ساختمانی چشم کودک و بزرگسال می شود. به طوری که تکامل چشم نه تنها از نظر ساختمانی بلکه از نظر کارکرد نیز بین کودکان و بزرگسالان متفاوت می باشد. با این وجود به طور حتم انجام معاینات چشم پزشکی کودکان بسیار حائز اهمیت می باشد. در این بین توجه داشته باشید که اگر بیماری های چشم کودک بررسی نشود به طور قطع  تکامل اجزا بدن که مرتبط با چشم هستند صورت نمی گیرد که این امر می‌تواند مانع رشد مغز کودک شده و مشکلات زیادی از جمله تنبلی یک یا دو چشم را برای کودک شما به وجود آورد. با توجه به این موضوع می توان به آینده چشم پزشکی کودکان پی برد.

اهمیت چشم پزشکی کودکان

توجه داشته باشید که در معاینات چشم پزشکی موارد بسیار زیادی توسط دکتر متخصص مورد بررسی قرار می گیرد که نشان دهنده اهمیت این معاینات می باشد. با توجه به این موضوع اگر تمایل دارید که کودک شما سالم باشد به طور حتم می توانید با انجام معاینات چشم پزشکی این امر را میسر نمایید. در این معاینات، پزشک متخصص چشم ها را از نظر ابتلا به بیماری های شایع چشم و هماهنگی دو چشم بررسی می کند؛ همچنین توجه داشته باشید که بر اساس معاینه چشم بسیاری از بیماری ها از جمله تومورها، بیماری های مغزی و یا انواع دیگر بیماری ها که در دیگر جاهای بدن ممکن است رخ داده باشد، به طور کامل بررسی می شود. با توجه به این موارد حتماً شما هم به اهمیت معاینه چشم در کودکان پی بردید اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است از چه سنی باید این معاینات آغاز شود و هر چند وقت یک بار تکرار شدن آن لازم است؟

معاینه چشم کودکان

اولین معاینه چشم در کودکان

امروزه افراد زیادی پس از ورود فرزندانشان به مدرسه و شروع کردن آن ها به درس خواندن اقدام به انجام معاینه چشم پزشکی کودکان می کنند‌. اما توجه داشته باشید که باور غلطی که در اینجا وجود دارد این است که پدر و مادرها فکر می کنند تا زمانی که فرزندشان به مدرسه نرود به معاینات چشمی نیاز ندارد در حالی که چنین باوری صحیح نیست؛ چرا که طبق آمار ۵ تا ۱۰ درصد کودکانی که در سنین قبل از دبستان هستند به نوعی با مشکلات چشمی مواجه بوده و از آن رنج می برند. توجه داشته باشید که اولین معاینه چشم در زمان تولد و هنگامی که نوزاد به دنیا می آید از سوی پزشک کودک یا پرستار آموزش دیده انجام می شود که این معاینه به طور کلی تنها برای تشخیص ترشحات چرکی چشم و تشخیص برخی از انواع آب مروارید های مادرزادی می باشد.

تفاوت معاینه چشم کودکان با بزرگسالان

فواصل زمانی چشم پزشکی کودکان

بر اساس توصیه انجمن بینایی سنجش آمریکا، توصیه هایی که ذکر شده است نشان دهنده این است که پس از معاینه ی هنگام تولد، لازم است که اولین معاینه کامل چشم در ۶ ماهگی انجام شود و معاینه دوم نیز در سه سالگی و معاینه سوم قبل از ورود به مدرسه صورت پذیرد؛ زیرا با توجه به اهمیت چشم پزشکی در کودکان به طور حتم نیاز به  انجام تمامی این موارد می باشد. توجه داشته باشید زمانی که بچه ها به مدرسه می روند و مشغول تحصیل می شوند در صورتی که از عینک استفاده نمی کنند باید هر دو سال یکبار معاینه چشم آن ها تکرار شود و کودکانی که عینک می زنند حداقل سالی یک بار باید برای معاینات چشمی اقدام نمایند. البته روند معاینات چشمی با توجه به تشخیص متخصص چشم، ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. 

بنابراین بهتر است جهت جلوگیری از بیماری های جدی اطفال و درمان تنبلی چشم، معاینات کودکی را جدی بگیریم و سریع تر اقدام کنیم.



:: برچسب‌ها: معاینه چشم کودکان, معاینه چشم اطفال, اطفال و درمان تنبلی چشم, ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

میز اداری
بهترین قیمت مبلمان اداری
www.fazagooya.com

تبلیغات کلیکی گوگل
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

بهترین مبلمان اداری
مبلمان اداری لوکس آفن
www.afn-furniture.com

best hotel tehran
ferdowsi hotel in tehran
www.ferdowsihotel.com/en

قیمت بره زنده 98
مرکز فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

جراحی سینه
مرکز تخصصی خدمات زیبایی
www.clinicsurgery.ir

برگزاری مراسم عروسی
خدمات و تشریفات عروس
www.tashrifataroos.com

غرفه سازی نمایشگاهی
طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی
www.rayka.design

برگزاری مجالس
خدمات مجالس صبور
www.tashrifatsabour.com

عینک آفتابی
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

نصب کف کاذب
نصب کف کاذب با بهترین کیفیت
www.azaran.com

برگزاری مجالس
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

کاغذ دیواری اتاق کودک
کاغذ دیواری اتاق کودک با بهترین قیمت
www.azinzand.com/fa

برگزاری مجلس عروسی
خدمات لوکس مجالس
www.maghsoudloocatering.com

رفع بوی بد فاضلاب
شرکت خدمات فنی آریا
www.evacuation.ir

قیمت ردیاب خودرو
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
www.wizerco.com

جراحی زیبایی پلک
کلینیک چشم پزشکی بینایی
www.binaii.com

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

موارد استفاده از دستگاه برش لیزری
شرکت بین المللی پرسناژ
www.personageco.com

تور آنتالیا
آژانس مسافرتی آسمان آبی
www.asemanabi.net

پودر آببند بتن
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
www.clinicbeton.ir

تور آنتالیا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

عوارض تزریق ژل
کلینیک های تخصصی زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

باغ عروسی
تشریفات و خدمات مجالس ملل
www.melalceremony.com

تور کوش آداسی
برگزار کننده بهترین تورهای ترکیه
www.alefbatour.com

کلاس کنکور
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

قفسه بندی انبار
طراحی و اجرای سیستم قفسه بندی
www.fazasazanamin.com

خرید بلیط هواپیما
رزرو آنلاین بلیط هواپیما
www.jibojet.com

?
?
?

?
?
?

طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان